Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

ThomasNielsen skrev:På det punkt kan du ikke sammenligne stigningen i f.eks bænkpres med stigning i curls med håndvægte. Dette skyldes at du i bænkpres bruger en lang række muskler, plus at du aktiverer meget mere muskelmasse end du gør i en isolationsøvelse som db curls. Se bare på størrelsesforskellen imellem den lille bicepsmuskel og dit bryst+tricep+skulder. Under alle omstændigheder skal du ikke være bekymret. Både biceps og triceps har en tendens til magisk at vokse når du løbende bliver større og stærkere i de andre øvelser og muskelgrupper, så længe du bare sørger for at de får regelmæssig stimulans.

MEN hvis du vil stige i styrke, så kør høje kg og få gentagelser og mange sæt. 

jsauerberg skrev:Tak for svaret :-)
For lige at melde ud, så bænker jeg ikke (endnu) da jeg ikke føler lige pt at det er noget for mig pt - men jeg begynder på det inden for de næste par uger. Ja, jeg er klar over at arm-træningen er langt mere isolerende end de store øvelser der rammer flere muskelgrupper.
Men, det er heller ikke størrelsen af armene jeg er bekymret for - fordi jeg har "relativt" gode arme som følger med kroppen :-)
Problemet ligger i, at jeg ikke tager mere i armene, de er stuck =)
Samme problem havde jeg for 2 år siden, da jeg ikke steg overhovedet i 9 måneder, eller jo i triceps gjorde jeg. Men biceps sad fast i de små start kg :-) Samme problem har jeg nu! :-D
toto_G4M3R skrev:Det skal du ikke være ked af. Det er da også lige meget hvor meget du tager i curls.MEN hvis du vil stige i styrke, så kør høje kg og få gentagelser og mange sæt.

ThomasNielsen skrev:jsauerberg skrev:Tak for svaret :-)
For lige at melde ud, så bænker jeg ikke (endnu) da jeg ikke føler lige pt at det er noget for mig pt - men jeg begynder på det inden for de næste par uger. Ja, jeg er klar over at arm-træningen er langt mere isolerende end de store øvelser der rammer flere muskelgrupper.
Men, det er heller ikke størrelsen af armene jeg er bekymret for - fordi jeg har "relativt" gode arme som følger med kroppen :-)
Problemet ligger i, at jeg ikke tager mere i armene, de er stuck =)
Samme problem havde jeg for 2 år siden, da jeg ikke steg overhovedet i 9 måneder, eller jo i triceps gjorde jeg. Men biceps sad fast i de små start kg :-) Samme problem har jeg nu! :-D
Biceps er også en ret så lille muskel sammenlignet med mange andre(heriblandt også triceps), så det skal du ikke bekymre dig om. Der er bare en tendens blandt mange nystartede og teenagere at fokusere på at stige i vægt i biceps da det jo er én af bodegamusklerne, hvilket for manges tilfælde desværre ender med overbelastninger og skader. Mit råd til dig vil derfor være at slå koldt vand i blodet. Med tiden skal den nok blive stærkere, og så længe at den som du selv siger har en udemærket størrelse, er der vel intet at bekymre sig om :-)toto_G4M3R skrev:Det skal du ikke være ked af. Det er da også lige meget hvor meget du tager i curls.MEN hvis du vil stige i styrke, så kør høje kg og få gentagelser og mange sæt.
Det var ikke en tilgang jeg ville benytte mig af ved isolationsøvelser, da skadespotentialet er større når stresset lægges på mindre muskler. De få reps med tung vægt er i min verden forbeholdt basisøvelser, hvor der er mere muskelmasse til at tage fra.

Muddii skrev:Kører din armtræning med et systematisk program, som du følger til punkt og prikke..
Hav et system i din træning og ikke tilfældigheder, så vil det gå meget hurtigere !. taler af erfaringer

ThomasNielsen skrev:På det punkt kan du ikke sammenligne stigningen i f.eks bænkpres med stigning i curls med håndvægte. Dette skyldes at du i bænkpres bruger en lang række muskler, plus at du aktiverer meget mere muskelmasse end du gør i en isolationsøvelse som db curls. Se bare på størrelsesforskellen imellem den lille bicepsmuskel og dit bryst+tricep+skulder. Under alle omstændigheder skal du ikke være bekymret. Både biceps og triceps har en tendens til magisk at vokse når du løbende bliver større og stærkere i de andre øvelser og muskelgrupper, så længe du bare sørger for at de får regelmæssig stimulans.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster