Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 690
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 688

Følg bodybuilding.dk på

Stofskifte

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Alder: 23
Højde: 190
Vægt: 87
Træner: Næsten ikke, men cykler som transport.

Jeg fik originalt taget blodprøven pga. kæresten gjorde opmærksom på at jeg tit har det meget varmt og sveder "uden grund". Bliver også ofte meget træt og sover rent ud sagt af helvedes til og har gjort det altid. Føler mig helt afkræftet til tider. Fik taget nogle blodprøver der jeg var 12 pga. trætheden, men fik aldrig testet stofskiftet. Har spist som en voksen mand uden at tage på siden jeg var helt lille.

Fik denne meget overskuelige mail fra min læge
"Der er svar på din blodprøve. Stofskiftet er helt normalt, nyrefunktionen er ganske let påvirket. Jeg vil foreslå, at vi kontrollerer dette om ca 1 måned.
Venlig hilsen
Mogens Poulsen

Prøvenavn Dato Resultat Min ref Max ref Enhed
Pt-estimeret GFR pr. 1,73 m²(eGFR) 25-10-13 70 60 ml/min
S-Thyr.stim. hormon 25-10-13 4.2 0.30 4.5 miu/l
S-Kalium 25-10-13 4.0 3.5 4.6 mmol/l
S-Natrium 25-10-13 140 137 145 mmol/l
Kreatinin , P 25-10-13 113 60 105 µmol/l" Undskylder for formateringen. (Ikke engang på computeren kan læger skrive pænt)

Har prøvet at google mig til et svar, men finder alt for mange modstridende informationer.
Har fået alt mulig medicin for ADHD i løbet af i år (Concerta, Ritalin og især Strattera der skulle være hård ved nyrerne), men stoppede med dem ret hurtigt da bivirkningerne var langt værre end virkningerne.

eGFR? Aner ikke hvad min er
Skal jeg være nervøs for TSH-niveauet da det ligger højt ?
Og hvad med nyrerne?

På forhånd tak, Peter

Reputation point: 0

Træner her: Skovsgård motionscenter

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har selv fået fortaget en blodprøve, i sidste uge, og venter på svar.

Jeg aner intet om disse tal, men vil gerne skrive mine ind, hvis jeg får dem fra min læge, ligesom du.

Indtil da, følger jeg lige med...

Reputation point: 10

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

Har du overvejet at spørge din læge om ovenstående?
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Din læge synes ikke at blodprøven sammenlagt med din sygehistorie er alarmerende. eGFR er den beregnede glomerulære filtrations rate, men da der ikke fremgår nogen værdi er den lidt svær at kommentere på (afleverede du en urin prøve til beregning af denne?). Dit TSH niveau er efter hvad jeg kan se normalt og ikke forhøjet. Dit kreatinin niveau er lettere forhøjet, hvilket nok er årsagen til at din læge gerne vil se dig igen om lidt tid for at se hvor det ligger.
Hvis du er i tvivl eller nervøs så vil jeg da anbefale dig at kontakte din egen læge, da han kender dig bedre som patient.
Det imponerer mig i øvrigt meget at du har vejet 87kg siden du var helt lille ;-)

Reputation point: 5

El Hefe skrev:Det imponerer mig i øvrigt meget at du har vejet 87kg siden du var helt lille ;-)

Hihi :D

Reputation point: 10

Der er ikke noget du skal være bekymret for. Din læge har taget hånd om nyrefunktionen.

El Hefe skrev:Din læge synes ikke at blodprøven sammenlagt med din sygehistorie er alarmerende. eGFR er den beregnede glomerulære filtrations rate, men da der ikke fremgår nogen værdi er den lidt svær at kommentere på (afleverede du en urin prøve til beregning af denne?). Dit TSH niveau er efter hvad jeg kan se normalt og ikke forhøjet. Dit kreatinin niveau er lettere forhøjet, hvilket nok er årsagen til at din læge gerne vil se dig igen om lidt tid for at se hvor det ligger.
Hvis du er i tvivl eller nervøs så vil jeg da anbefale dig at kontakte din egen læge, da han kender dig bedre som patient.
Det imponerer mig i øvrigt meget at du har vejet 87kg siden du var helt lille ;-)

Nej, afleverede ikke en urinprøve. Ja, var åbenbart den første baby født med en kropsvægt højere end morens.

Træner her: Skovsgård motionscenter

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster