Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1699
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1696

Følg bodybuilding.dk på

Stor del af min diæt er af shakes

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB

jeg spiser cirka 3300 kalorier hver dag, og jeg vil helst gerne have dem så clean som overhovedet muligt. Så det at bulke og æde alt det mad kan til tider både være trættende, og dyrt. Får tit kvalme pga al den mad fx. Så jeg laver gerne en Shake om dagen som næsten altid består af 70g proteinpulver, 100g peanutbutter, 2 bananer, og 500-700ml sødmælk.

Mit spørgsmål er så bare om det er "sundt" altså er der nogle umiddelbare ulemper ved at gøre det. Det vel det samme et eller andet sted at drikke meget weightgainer.

Tak på forhånd

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Shakes er bedre end ikke at sine macros, så drik du bare shakes :)

Reputation point: 5

Du siger du vil spise så "clean" som muligt men tyller proteinpulver, sødmælk og peanutbutter ned?
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Forcedreps skrev:Du siger du vil spise så "clean" som muligt men tyller proteinpulver, sødmælk og peanutbutter ned?

Problemet er?

Clean er måske kun broccoli og kylle, eller?

Shaken du nævner, kan snildt indeholde op til 1500 kcal.

Det er næsten halvdelen af de kcal du skal have. Jeg vil ikke sige det er direkte usundt som sådan, langt bedre end at ryge en pakke smøger dagligt eller drikke sig i hegnet ugentligt, som mange andre nu gør. Så er det jo ganske harmløst, personligt vil jeg foretrække noget fast føde. Men shaken er til trods stadig bedre end at drikke weightgainer.

Der er mange der i starten af deres bulk, bliver nødt til at indtage flydende kcal, da det er en nem måde at få noget skyllet ned på. Det er der intet i vejen med, og det kan man sagtens fortsætte med at gøre hvis man vil. Mange herinde drikker 2 liter sødmælk dagligt under deres bulk. Hvis du hellere vil have noget "rigtig" mad, så skal du trappe langsomt ned for de flydende kcal. Så du tilvænner dig det. Men som sagt, er det ganske fint at du får dine kcal der fra i min optik, så længe du bare husker at få fibre, grønt osv.
Veni, vidi, vici
Brugeravatar

Reputation point: 45

Nogen har mere svært ved at spise nok, Men tag det lige som din træning, din mave skal lige have langsom tilvænning, så spis lidt mere fra dag til dag, ikke bare stige 2000kcal på en dag, så øg f.eks med 10 gram i hvert af dine 6 måltider, således at du samlagt kommer 60 gram højere op pr dag, på den kan man tilvænne sig at æde rigtigt meget, stille og roligt op, så kan du pludselig spise som en pro.

Jeg har intet imod pulver som sådan, men hjælper ikke maven i positiv retning med at oppe mængden du kan indtage over en dag.
Så put det eventuelt i nogle muffins, kager eller et eller andet, noget med lidt fylde, målet er jo at kunne spise nok lean mad.

mvh
Gør som de andre, og du må nøjes med hvad de andre får.
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Styrkeliste
- Bænkpres: 230.00
- Dødløft: 400.00

tombolatrompeten skrev:
Forcedreps skrev:Du siger du vil spise så "clean" som muligt men tyller proteinpulver, sødmælk og peanutbutter ned?

Problemet er?

Hejsa. Jeg kan se, du bruger ordet "clean" til at beskrive mad. Vil du ikke være en skat og definere, hvad "clean" mad er? Og så derefter hvad u-"clean" mad er.
Jeg har set mange kaste rundt med ordet, men aldrig nogen, der rent faktisk har sagt, hvad det betyder.

TS, du må også gerne komme med din definition på "clean" og u-"clean".
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Dødløft: 155.00

Billede
Clean mad

Billede
unclean mad

Hvis man spiser clean vil man undgå nogle b12 vitaminer, men samtidig er det meget mere sikkert fordi du slipper for uønskede bakterier. Det er jo hvad man er til :8
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Borumpas skrev:
tombolatrompeten skrev:

Problemet er?

Hejsa. Jeg kan se, du bruger ordet "clean" til at beskrive mad. Vil du ikke være en skat og definere, hvad "clean" mad er? Og så derefter hvad u-"clean" mad er.
Jeg har set mange kaste rundt med ordet, men aldrig nogen, der rent faktisk har sagt, hvad det betyder.

Jeg skrev ikke clean, før jeg var nødt til at spørge hvad clean var for forcedreps :wink:

Jeg er jo nødt til at bruge det udtryk han bruger, så han ved hvad jeg hentyder til.

Utrykket clean foods irriterer mig generelt.

Hvis du har lyst kan du også prøve at smide noget havregryn i dine shakes (blendet). Jeg bruger 200g i mine.

Reputation point: 10

tombolatrompeten skrev:
Borumpas skrev:
tombolatrompeten skrev:

Problemet er?

Jeg skrev ikke clean, før jeg var nødt til at spørge hvad clean var for forcedreps :wink:

Jeg er jo nødt til at bruge det udtryk han bruger, så han ved hvad jeg hentyder til.

Utrykket clean foods irriterer mig generelt.

Hvorfor skal jeg definere clean? Jeg hæftede mig ved at TS skriver han æder clean som overhovedet muligt, men i næste sætning snakker om at køre en masse proteinpulver og sødmælk ned som om det så gav bedre mening.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

"clean" er måske et lidt bredt ord at bruge. Hvad jeg mener med clean er at jeg ligger stor fokus på ikke at bulke på mcd, pizza osv som jeg har gjort før. Holder mig gerne til brune ris, kyllekylle, veggies, havregryn osv osv ikke meget at forklare der.

Styrkeliste

Sødmælkalkoholikeren skrev:Hvis du har lyst kan du også prøve at smide noget havregryn i dine shakes (blendet). Jeg bruger 200g i mine.

Jeg ved ikke med dig, men det øjeblik jeg smider havregryn i mine shakes skal der 1 tår til at jeg knækker mig. Det er satme ulækkert. Og jeg blender det endda i det der kaffebønne maskiner først. Puha :lol:

Styrkeliste

If it fit your macros. Bare gi gas... Jeg spiser selv større måltider istedet for mange små! Og bruger olivenolie, levertran og peanutbutter for at få nogen kcal indenbords. Du bruger udemærket protein, gode kulhydrater og udemærket fedt. Du kan som overnævnte siger, tænke over vitaminer og fibre

Andy dufresne skrev:If it fit your macros. Bare gi gas... Jeg spiser selv større måltider istedet for mange små! Og bruger olivenolie, levertran og peanutbutter for at få nogen kcal indenbords. Du bruger udemærket protein, gode kulhydrater og udemærket fedt. Du kan som overnævnte siger, tænke over vitaminer og fibre

Samme her. Indtager store mængder sødmælk og olivenolie, når jeg bulker.
Men men men - levertran?? :-#
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00

tvibabo skrev:
Sødmælkalkoholikeren skrev:Hvis du har lyst kan du også prøve at smide noget havregryn i dine shakes (blendet). Jeg bruger 200g i mine.

Jeg ved ikke med dig, men det øjeblik jeg smider havregryn i mine shakes skal der 1 tår til at jeg knækker mig. Det er satme ulækkert. Og jeg blender det endda i det der kaffebønne maskiner først. Puha :lol:

Øvelse gør mester ;) Start småt og arbejde dig op.

Reputation point: 10

EWhite skrev:
Andy dufresne skrev:If it fit your macros. Bare gi gas... Jeg spiser selv større måltider istedet for mange små! Og bruger olivenolie, levertran og peanutbutter for at få nogen kcal indenbords. Du bruger udemærket protein, gode kulhydrater og udemærket fedt. Du kan som overnævnte siger, tænke over vitaminer og fibre

Samme her. Indtager store mængder sødmælk og olivenolie, når jeg bulker.
Men men men - levertran?? :-#
Hi hi.. Jeg er en gammel gut på 38. Levertran har været brugt i familen i mange generationer. Og vi bliver mega gamle :wink: Det istedet for fiske olie kapsler. Det kan købes med tilsat citrus. Og smager af "utrolig nok" kun af citrus. Ellers kan det være heftigt...

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster