Altså nu her på mandag vil jeg til at starte på det program "Større arme på 12 uger" som langt de fleste nok kender herindefra.
Kan kun sige at jeg kan ikke andet end at glæde mig til at komme igang, for kan virkelig godt lide sådan noget hvor man ved hvad man skal dit og dat.. men det er ikke det vi skal snakke om.
Altså jeg vil gerne have svar på, om jeg har forstået den 100% rigtig. Altså ikke fordi jeg ikke ved hvad man skal gøre, men tænker på RÆKKEFØLGEN, da jeg nok kan regne ud hvis man banker triceps igennem, og så BAGEFTER tager bænk, er man jo helt færdig.. Så vil gerne lige have svar, om jeg har sat det korrekt i rækkefølge på dagen.
Der er 3 faser, men bare jeg har styr på den 1. fase, så kommer resten af sig selv, ellers spørger jeg selvfølgelig igen, om 5 ugers tid hvis der er noget ;)
Men altså fase 1.
Mandag
Bryst, Triceps, Skulder
Benchpress 5x5
Militarypress 5x5
French press (Turner) 10x10
Bent over Rows / Dødløft 5x5
Barbell Curls (Turner) 10x10
Hammer Curls (tung) 3x10
Militarypress 5x5
Over Head Extensions (Turner) 10x10
Bent over Rows / Dødløft 5x5
Barbell Preacer Curls (Turner) 10x10
Reverse Curls (Tung) 3x10

Ja, det er en excel jeg har fundet, men har haft det i laaaaang tid, så hvis der nogen der ejer denne excel, må han/hun meget gerne sige til, for jeg tager ikke æren for det, jeg vil bare være sikker om rækkefølgen er i orden..

Det er den kendte George Turner way, 10x10.. Og har jeg forstået rigtigt, at man tager 2x10 af samme vægt, og så dropper man 2,5 kg og tager yderligere 2x10, og så fortsætter man indtil man har nået 10x10 ?
Hvis det er korrekt, så vil jeg godt høre, at om det skal forståes sådan at den første 2x10, skal det være TÆT på ens max?
altså jeg ved at fransk press er min 6rm, med stang (7,5kg - 2x 10 kg + 2x 2kg) = 31,5 kg.
Men det er jo min MAX 6RM hvor jeg virkelig presser mig selv..
Så hvad skal jeg egentlig gøre for 10 reps?
Det var så kun disse spørgmål om selve programmet, så har jeg også en mere.. hvad med maven? Hvor kunne jeg smide den ind, for det skader vel ikke at lige køre mave med vægt på?
så skal ryggen selvfølgelig også ind sammen med maven, også vægt.. eller kan man godt ligge mave og ryg i split? og de dage hvor der ikke står noget, Onsdag, Lørdag og Søndag, kan jeg ikke fylde dem ud, med en 30-60 mins cykling?

Ellers derudover disse tvivl, er jeg 100% klar til at kaste mig ud i det!

Og kosten er sådan lidt ok styr på, men jeg passer på hvad jeg spiser, så ellers ja.. sundt og MEGET mad ;) 4-6 måltider om dagen, yes yes.
Håber i kan forstå mine spørgsmål, og undskylder disse lange skrift.. grammatikken er sikkert skidt, men ellers må i jo spørge hvad jeg mener.
På forhånd rigtig mange gange tak, og med venlig hilsen
Dresen.