Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69645 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1541
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1538

Følg bodybuilding.dk på

Stræberuniversiteter

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg starter på KU til efteråret og ville lige høre om nogle kloge hoveder herinde vidste, om det er muligt at komme til et af de bedre (bedste) universiteter i verden såsom Harvard eller Cambridge på sit 2. eller 3. år, omend bare for et eller to semestre hvis et helt år er udelukket - og i så fald, hvordan ville jeg nogensinde kunne komme i betragtning? Skal jeg gå efter 12 i alt, eller skal jeg også have udtalelser fra læreren mv.?

En anden ting: hvordan er niveauet på universitetet i forhold til gymnaiset i Danmark? Jeg har kun fået 10 og 12 i de fag jeg skal bruge til mit studie, men jeg tænker stadig på om jeg virkelig skal knokle for at følge med på uni (Og specielt i matematikken). =D>

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Specifics kan jeg ikke lige hjælpe med - men der var nogle fra min bachelor, der søgte ind på Oxford. De nævnte et krav om karaktergennemsnit, så du skal nok klare dig ret fornuftigt, hvis du vil ind.

Det er forskelligt - nogle kan nærmest stadig klare sig uden at lave det store, og andre må slide i det.

Reputation point: 60

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Er det ikke den slags man plejer at spørge studievejledningen på sit studie om?
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Har nogle bekendte der søgte ind på enkelte engelske universiteter (de lidt mere prestigefulde), hvor der var rigtig høje krav til engelskkundskaberne for at søge ind. Du skal bestå nogle ret så svære prøver i skriven og forståen - ikke så underligt. Og denne prøve variere i sværhedsgrad, skal jeg ikke kunne udtale mig om.
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

alllstar skrev:Har nogle bekendte der søgte ind på enkelte engelske universiteter (de lidt mere prestigefulde), hvor der var rigtig høje krav til engelskkundskaberne for at søge ind. Du skal bestå nogle ret så svære prøver i skriven og forståen - ikke så underligt. Og denne prøve variere i sværhedsgrad, skal jeg ikke kunne udtale mig om.

Søgte de ind mens de gik på KU eller direkte efter gymnaiset? Og kom de ind?

Ellers så fik jeg 12 og 10 i engelsk B i gymnasiet, de karakterer må da kunne bruges til noget...?

Hvorfor ikke tage kontakt til universiteterne?

Reputation point: 20

Jeg har"hørt" at man skal bruge mindst 110 i TOEFL test hvis man gerne vil på nogle af de fine uni, Oxford, Cambridge og Harvard etc.
Engelsk B er vel okay, stadig et stykke op til Engelsk A.
Veni, vidi, vici
Brugeravatar

Reputation point: 45

FNG skrev:Jeg har"hørt" at man skal bruge mindst 110 i TOEFL test hvis man gerne vil på nogle af de fine uni, Oxford, Cambridge og Harvard etc.

Og det selv hvis man søger ind mens man går på et dansk universitet, og ikke i gymnasiet?

Du kan få et semester på Harvard for 60k. Hvis man altså synes det er det værd :whistle:

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 85.00

rkaminski001 skrev:Du kan få et semester på Harvard for 60k. Hvis man altså synes det er det værd :whistle:

Et semester = 3 måneder?

Men hvad kræver det? De bedste karakterer på sit uni-studie i landet?

Yuao skrev:
FNG skrev:Jeg har"hørt" at man skal bruge mindst 110 i TOEFL test hvis man gerne vil på nogle af de fine uni, Oxford, Cambridge og Harvard etc.

Og det selv hvis man søger ind mens man går på et dansk universitet, og ikke i gymnasiet?

Jeg mente universitet. Tror de er ligeglade med din performance på gym, medmindre det er noget ekstraordinært.
Spørg en vejleder på dit universitet. Ville være langt mere brugbart end at spørge til råds på et BB forum. Der er ingen herinde der kan sige præcis hvad du behøver.
Chancerne for at komme på udveksling til prestige-uni afhænger nok også af dit fakultet, men jeg vil ikke gøre mig nogle forhåbninger hvis du som sagt ikke kan tage mindst 110 i TOEFL test.

Hurtig google søgning gav
http://ivysen.dk/du-vil-afsted/
Veni, vidi, vici
Brugeravatar

Reputation point: 45

The Juice skrev:Er det ikke den slags man plejer at spørge studievejledningen på sit studie om?
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

1. Det er utroligt svært at gå direkte fra et dansk gymnasie, til et "elite universitet", kender en enkelt der gjorde det, men han kom også ud med DK's næsthøjeste snit fra sin årgang og skulle stadig igennem en masse prøver. Det er dog værd at huske på at KU også ligger meget højt internationalt, så du skal bestemt ikke være ked af at gå der.

2. Det er bestemt muligt at komme ud et enkelt semester(et halvt år) på både Bacheloren og Masteren, men tror det kommer meget an på hvilket uddannelse du vælger. Jeg læser f.eks. Økonomi på KU og der har vi massere af muligheder for at komme gratis på udveksling, på f.eks. Columbia, du skal dog selv kunne betale for leveomkostninger(SU'en rækker næppe).

3. Min erfaring er at det mange skal vende sig til at du (kommer selvfølgelig an på uddannelsen) ofte vil opleve at du kommer ud på Universitet og pludselig sidder i blandt en masse mennesker der også har fået 12 i alt i gymnasiet, og det løfter selvfølgelig niveauet en hel del.

4. Ved at der er mange hos os der får et chok over niveauet i matematikken i starten, specielt hvis de forsøger at lære alt, så mit bedste råd er nok at finde ud af hvad du skal kunne til eksamen og så fokusere på det, på økonomi, udgør ca. 20 pct. af det matematik vi har i pensum, ca. 80 pct. af de eksamensopgaver der kommer.
Det sidste råd gælder ikke kun for matematik, men generelt for alle fag.
a setback is a setup for a comeback.

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00

Tilbage til Off topic

Brugere online