Jeg håber nogen kan hjælpe mig med at svare på mit spørgsmål, da jeg er lidt i vildrede :-)
Jeg har det sidste års tid ligget i kalorieunderskud for at tabe mig. Det har virket (big surprice) og jeg vejer nu 16 kg mindre.
Startede på 76 kg, og nu vejer jeg 60 kg. Jeg er en pige på 19 år, og jeg er 168 cm høj - så det hele passer jo meget fint!
Men jeg er ikke tilfreds, på trods af at vægten er normal synes jeg ikke tingene sidder som de skal. Jeg er træt af den lille mave jeg har, og lårene må egentlig også gerne blive (lidt) mindre. Røven til gengæld, den må godt vokse lidt igen; den røg under vægttabet!
Så mit spørgsmål går på, om i tænker jeg skal ligge i kalorieunderskud eller overskud nu? Målet er jo som sådan ikke at tabe mere kropsvægt - nærmere kropsfedt, og så få større muskler. Rokere lidt rundt, om man vil :-)
Jeg har et ligevægtsindtag på omkring 1900-2000, og så træner jeg 2-3 gange ugentligt. Her træner jeg hele kroppen alle gange, da jeg ikke har tid til at træne oftere end de 3 gange, og jeg derfor ikke tænker split er passende.
Mine makrotal ligger på 40/30/30, og jeg sørger for ikke at få få mange kulhydrater lige inden jeg går i seng (jeg har "hørt" at de sætter sig lettere?) - og så undgår jeg hurtige kulhydrater som fx frugt, hvidt brød og så videre.
Nogle råd, meninger eller noget? Så hører jeg dem gerne!