Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

steinway skrev:Jeg kæmpede også med de lange træningspas med SL5x5... når vægten kommer godt derop, så kæmper du med 3-5 minutters pauser der hurtigt får det til at tage tid...
Jeg gik over til 3x5 der hjalp lidt på dels varigheden og dels på belastningen. Du kører let dig selv helt ned hvis du bliver ved med at køre nær dit max (taler af erfaring...).
Hvad de negative øvelser angår så har det fungeret ganske glimrende for mig med at komme godt i gang med chins / pullups, så bliv endelig ved :-)

toto_G4M3R skrev:Man bliver da ikke ved med at køre nær max i SL 5x5? Skal man ikke deloade hvis man misser 5x5 3 træninger i træk?

Malthe Johansen skrev:toto_G4M3R skrev:Gode dips, men det lyder lidt vildt at du dipper næsten 60% mere end du bænker og med dobbelt så mange reps. Ihvertfald når jeg sammenligner med mig selv, hvor jeg så skulle reppe med 80 kg i bæltet, hvilket jeg langt fra kan. Er du sikker på at du kommer ned i vandret med overarmen? Hvis du gør er det godt gået
Tjekkede også lige selv i dag, var nemlig i tvivl og ud fra min egen vurdering kommer jeg vandret ned. Men er nu er jeg jo også let som en fjer lige pt, så det har sine fordele ;) Men jeg tror lige jeg tager en film fra siden af næsten gang, lige for at være sikker.Men jeg ved også med mig selv, at det ikke er meget dybe dips jeg har gang i.

Malthe Johansen skrev:toto_G4M3R skrev:Ang din dødløft, så kan du jo prøve 5x5 hvis du rigtig godt kan lide dødløft. Det er den eneste måde at finde ud af om DU kan holde til det. Alle er forskellige. Finder du ud af, at det går ud over din squat kan du eventuelt gå tilbage til 1 x 5 igen. Mht grebet, så prøv at købe noget magnesium. Det kan du få på http://www.bodyman.dk
Presset på dine muskler, kan måske blive en anelse skævt med mix greb. Du kan eventuelt skifte greb mellem hver gentagelse, så er det problem løst.
Tak for svaret, kigger lige på magnesium eller evt straps har jeg også hørt om ?
Jeg ser hvor 5X5 i DL fører mig hen. Indtil videre er det holdbart ;)

Malthe Johansen skrev:toto_G4M3R skrev:Ang dine dips; har du overvejet at køre progression der, lige som i de andre øvelser? Ellers kunne du køre noget DUP i dips? F.eks. Mandag: 12 reps, Onsdag: 8 reps, fredag 5 reps. Det kunne tyde på, at et eller andet skulle ændres, når der ingen fremgang sker i den øvelse
Tak for inputtet, Lyder som en god ide.
DUP vil det bare sige at veksle mellem reps, som i dit eksempel? og hvad er dine erfaringer med det?
Noget kunne også tyde på, at jeg måske kørte for tæt på max hver gang, som man ofte gør, når man træner efter dagsform og derfor bliver det jo noget aller det samme hver gang.

toto_G4M3R skrev:Malthe Johansen skrev:toto_G4M3R skrev:Ang dine dips; har du overvejet at køre progression der, lige som i de andre øvelser? Ellers kunne du køre noget DUP i dips? F.eks. Mandag: 12 reps, Onsdag: 8 reps, fredag 5 reps. Det kunne tyde på, at et eller andet skulle ændres, når der ingen fremgang sker i den øvelse
DUP vil det bare sige at veksle mellem reps, som i dit eksempel? og hvad er dine erfaringer med det?
Noget kunne også tyde på, at jeg måske kørte for tæt på max hver gang, som man ofte gør, når man træner efter dagsform og derfor bliver det jo noget aller det samme hver gang.
Jeg har ikke kørt DUP på den måde, men noget kunne tyde på at det er effektivt.
Se denne artikel: http://news.bodylab.dk/artikler/1789-li ... ing-vs-dup
Jeg har dog kørt noget der minder lidt om det, med gode resultater.

Malthe Johansen skrev:toto_G4M3R skrev:Malthe Johansen skrev:toto_G4M3R skrev:Ang dine dips; har du overvejet at køre progression der, lige som i de andre øvelser? Ellers kunne du køre noget DUP i dips? F.eks. Mandag: 12 reps, Onsdag: 8 reps, fredag 5 reps. Det kunne tyde på, at et eller andet skulle ændres, når der ingen fremgang sker i den øvelse
Hmm jeg vil hvert fald tage det til overvejelse. Det er hvert fald ikke noget der kan skade at prøve ;)

Malthe Johansen skrev:toto_G4M3R skrev:Malthe Johansen skrev:toto_G4M3R skrev:Malthe Johansen skrev:toto_G4M3R skrev:Ang dine dips; har du overvejet at køre progression der, lige som i de andre øvelser? Ellers kunne du køre noget DUP i dips? F.eks. Mandag: 12 reps, Onsdag: 8 reps, fredag 5 reps. Det kunne tyde på, at et eller andet skulle ændres, når der ingen fremgang sker i den øvelse
Hmm jeg vil hvert fald tage det til overvejelse. Det er hvert fald ikke noget der kan skade at prøve ;)
Ja, giv det et skud ;) Hvis du ikke har fremgang i den nuværende tilgang, kan det næppe blive værre. Det skulle da lige være tilbagegang, men det tror jeg dog næppe.
Jeg prøverTror muligvis jeg også presser mig for meget hver gang i dips, da jeg rammer meget tæt på failure og nogle gange rammer jeg det, og det kan også være årsagen.
Men af hensyn til mine negative sæt i pull-ups, udtrætter det så for meget af køre negative sæt op til 10-12 gentagelser i alle sæt??
Sidste gang så f.eks. således ud:
Pull-ups
5 X BW + 5 negativ
4 X BW + 6 negativ
4 X BW + 6 negativ
4 X BW + 6 negativ
3 X BW + 7 negativ

witting skrev:Dødløft videoen er privat, så vi kan ikke se den. http://i.gyazo.com/bd73cbee76095499b543cf27343abc20.png

Min spotter i går, vurderede at jeg i hvert fald havde overskud til at lave nr 4 også. Hvad der virker for mig, virker ikke nødvendigvis for dig, men det var da en mulighed 

Malthe Johansen skrev:FreshLifter skrev:Malthe som der allerede er foreslået, måske du skulle kigge lidt mere på hvor meget indenbords (fast som flydende), du indtager om dagen.
Så du vil stadig holde ffast i programmet?
for nu er KOSTEN med mig og jeg tager 300-400 Gram på i ugen. Så skal jeg bare give det noget tid nu, eller er det bedre at skifte program?
jeg har oplevet at der var mere at "trykke" (i mangel af bedre ord) med, da jeg trænede om morgenen, dengang jeg kørte programmet, hvoraf andre har det bedre om eftermiddagen, det kan du eventuelt også tage med ind over overvejelserne. 

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 100 gæster