Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1660
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1658

Følg bodybuilding.dk på

Stronglifteren logger

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Jeg kæmpede også med de lange træningspas med SL5x5... når vægten kommer godt derop, så kæmper du med 3-5 minutters pauser der hurtigt får det til at tage tid...

Jeg gik over til 3x5 der hjalp lidt på dels varigheden og dels på belastningen. Du kører let dig selv helt ned hvis du bliver ved med at køre nær dit max (taler af erfaring...).

Hvad de negative øvelser angår så har det fungeret ganske glimrende for mig med at komme godt i gang med chins / pullups, så bliv endelig ved :-)

Reputation point: 25

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

steinway skrev:Jeg kæmpede også med de lange træningspas med SL5x5... når vægten kommer godt derop, så kæmper du med 3-5 minutters pauser der hurtigt får det til at tage tid...

Jeg gik over til 3x5 der hjalp lidt på dels varigheden og dels på belastningen. Du kører let dig selv helt ned hvis du bliver ved med at køre nær dit max (taler af erfaring...).

Hvad de negative øvelser angår så har det fungeret ganske glimrende for mig med at komme godt i gang med chins / pullups, så bliv endelig ved :-)

Man bliver da ikke ved med at køre nær max i SL 5x5? Skal man ikke deloade hvis man misser 5x5 3 træninger i træk? :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Kostplan: Vis kostplan

toto_G4M3R skrev:Man bliver da ikke ved med at køre nær max i SL 5x5? Skal man ikke deloade hvis man misser 5x5 3 træninger i træk? :)

Hvis du misser 5x5 tre gange i streg deloader du 10%, når du har misset det tre gange går du til 3x5 osv. så du bliver ved med at køre 90-100% af 5rm over en del træninger før kroppen får en chance for at komme sig. Det var ihvertfald for meget for mig... men jeg er også lidt ældre end OP.

Reputation point: 25

Gode dips, men det lyder lidt vildt at du dipper næsten 60% mere end du bænker og med dobbelt så mange reps. Ihvertfald når jeg sammenligner med mig selv, hvor jeg så skulle reppe med 80 kg i bæltet, hvilket jeg langt fra kan. Er du sikker på at du kommer ned i vandret med overarmen? Hvis du gør er det godt gået :)
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

Malthe Johansen skrev:
toto_G4M3R skrev:Gode dips, men det lyder lidt vildt at du dipper næsten 60% mere end du bænker og med dobbelt så mange reps. Ihvertfald når jeg sammenligner med mig selv, hvor jeg så skulle reppe med 80 kg i bæltet, hvilket jeg langt fra kan. Er du sikker på at du kommer ned i vandret med overarmen? Hvis du gør er det godt gået :)

Tjekkede også lige selv i dag, var nemlig i tvivl og ud fra min egen vurdering kommer jeg vandret ned. Men er nu er jeg jo også let som en fjer lige pt, så det har sine fordele ;) Men jeg tror lige jeg tager en film fra siden af næsten gang, lige for at være sikker. :) Men jeg ved også med mig selv, at det ikke er meget dybe dips jeg har gang i.

Selv om man tager din vægt i betragtning, er det stadig en pæn styrke. Det er jo på den gode side af 80 kg du laver 10'ere med sammenlignet med "kun" 50 kg i bænk :)

Hvor meget tager du på om ugen pt? 68 kg er dæælme ikke meget, din højde taget i betragtning.
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

.
Sidst rettet af Malthe Johansen 13. okt 2015, 18:13, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Godt at se du har skåret lidt i øvelserne og holder dig til programmet. Hvordan går det med at spise?
"We're Fragments of Fiction!"
Brugeravatar

Reputation point: 95

,
Sidst rettet af Malthe Johansen 13. okt 2015, 18:21, rettet i alt 1 gang.

Ang din dødløft, så kan du jo prøve 5x5 hvis du rigtig godt kan lide dødløft. Det er den eneste måde at finde ud af om DU kan holde til det. Alle er forskellige. Finder du ud af, at det går ud over din squat kan du eventuelt gå tilbage til 1 x 5 igen. Mht grebet, så prøv at købe noget magnesium. Det kan du få på www.bodyman.dk
Presset på dine muskler, kan måske blive en anelse skævt med mix greb. Du kan eventuelt skifte greb mellem hver gentagelse, så er det problem løst. :)
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

,..,
Sidst rettet af Malthe Johansen 13. okt 2015, 18:28, rettet i alt 1 gang.

Malthe Johansen skrev:
toto_G4M3R skrev:Ang din dødløft, så kan du jo prøve 5x5 hvis du rigtig godt kan lide dødløft. Det er den eneste måde at finde ud af om DU kan holde til det. Alle er forskellige. Finder du ud af, at det går ud over din squat kan du eventuelt gå tilbage til 1 x 5 igen. Mht grebet, så prøv at købe noget magnesium. Det kan du få på http://www.bodyman.dk
Presset på dine muskler, kan måske blive en anelse skævt med mix greb. Du kan eventuelt skifte greb mellem hver gentagelse, så er det problem løst. :)

Tak for svaret, kigger lige på magnesium eller evt straps har jeg også hørt om ? :)
Jeg ser hvor 5X5 i DL fører mig hen. Indtil videre er det holdbart ;)

Synes det er for tidligt at begynde på straps, når du ikke løfter mere end du gør. Ellers kan du træne noget grebs styrke.

Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

Hellere straps en mixed greb. Brug aldrig mixed greb, da det er en asymetrisk belastning.
Lav evt. noget grebtræning. Du får sikkert ikke lov til at bruge magnesium for Henning. Straps er OK. De stænger som er i medius er også ekstremt glatte.

Lyder da fint med vægtøgelsen, tillykke med det! Jeg ville ikke spise mindre hvis jeg var dig, vent og se.
Brugeravatar

Når du siger pause i toppen, hvad mener du så? Plejer du at køre dem der ud af, som et pendul eller hvordan?
Når jeg squatter, puster jeg ud, og tager en ny indånding og spænder op i toppen. Er jeg presset, trækker jeg gerne vejret en enkelt gang :)
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

Ang dine dips; har du overvejet at køre progression der, lige som i de andre øvelser? Ellers kunne du køre noget DUP i dips? F.eks. Mandag: 12 reps, Onsdag: 8 reps, fredag 5 reps. Det kunne tyde på, at et eller andet skulle ændres, når der ingen fremgang sker i den øvelse :)
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

.
Sidst rettet af Malthe Johansen 13. okt 2015, 18:24, rettet i alt 1 gang.

Malthe Johansen skrev:
toto_G4M3R skrev:Ang dine dips; har du overvejet at køre progression der, lige som i de andre øvelser? Ellers kunne du køre noget DUP i dips? F.eks. Mandag: 12 reps, Onsdag: 8 reps, fredag 5 reps. Det kunne tyde på, at et eller andet skulle ændres, når der ingen fremgang sker i den øvelse :)

Tak for inputtet, Lyder som en god ide.
DUP vil det bare sige at veksle mellem reps, som i dit eksempel? og hvad er dine erfaringer med det? :)
Noget kunne også tyde på, at jeg måske kørte for tæt på max hver gang, som man ofte gør, når man træner efter dagsform og derfor bliver det jo noget aller det samme hver gang. :)

Jeg har ikke kørt DUP på den måde, men noget kunne tyde på at det er effektivt.
Se denne artikel: http://news.bodylab.dk/artikler/1789-li ... ing-vs-dup

Jeg har dog kørt noget der minder lidt om det, med gode resultater. :)
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

toto_G4M3R skrev:
Malthe Johansen skrev:
toto_G4M3R skrev:Ang dine dips; har du overvejet at køre progression der, lige som i de andre øvelser? Ellers kunne du køre noget DUP i dips? F.eks. Mandag: 12 reps, Onsdag: 8 reps, fredag 5 reps. Det kunne tyde på, at et eller andet skulle ændres, når der ingen fremgang sker i den øvelse :)

DUP vil det bare sige at veksle mellem reps, som i dit eksempel? og hvad er dine erfaringer med det? :)
Noget kunne også tyde på, at jeg måske kørte for tæt på max hver gang, som man ofte gør, når man træner efter dagsform og derfor bliver det jo noget aller det samme hver gang. :)

Hmm jeg vil hvert fald tage det til overvejelse. Det er hvert fald ikke noget der kan skade at prøve ;)

Malthe Johansen skrev:
toto_G4M3R skrev:
Malthe Johansen skrev:

Hmm jeg vil hvert fald tage det til overvejelse. Det er hvert fald ikke noget der kan skade at prøve ;)

Ja, giv det et skud ;) Hvis du ikke har fremgang i den nuværende tilgang, kan det næppe blive værre. Det skulle da lige være tilbagegang, men det tror jeg dog næppe.
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

Malthe Johansen skrev:
toto_G4M3R skrev:
Malthe Johansen skrev:
toto_G4M3R skrev:
Malthe Johansen skrev:

Ja, giv det et skud ;) Hvis du ikke har fremgang i den nuværende tilgang, kan det næppe blive værre. Det skulle da lige være tilbagegang, men det tror jeg dog næppe.

Jeg prøver :) Tror muligvis jeg også presser mig for meget hver gang i dips, da jeg rammer meget tæt på failure og nogle gange rammer jeg det, og det kan også være årsagen.

Men af hensyn til mine negative sæt i pull-ups, udtrætter det så for meget af køre negative sæt op til 10-12 gentagelser i alle sæt??

Sidste gang så f.eks. således ud:
Pull-ups
5 X BW + 5 negativ
4 X BW + 6 negativ
4 X BW + 6 negativ
4 X BW + 6 negativ
3 X BW + 7 negativ

:)

Synes det er for meget. 2-3 excentriske med 3-5 sekunders excentrisk synes jeg fungerer meget godt :)
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

Hvis du kun tager 3 reps på 81 kg, giver det jo lidt sig selv at 5x5 med 76 kg er på grænsen. Du er nødt til at resette og så begynde at spise noget mere. Ellers går du i stå nøjagtigt samme sted næste gang.
Brugeravatar

Prøv at tage en video af dine squats. Synes du har ligget stille rigtig længe, hvilket man ikke burde med så relativt få kg. :)
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

Ang den squat, så tror jeg simpelthen bare det er fordi du ikke har specielt meget masse. Teknikken er ikke så forfærdelig, at man ikke burde kunne flytte nogle kg med den. Mit bedste bud, er at du egentlig bare skal sørge for at æde noget mere og dermed tage noget masse på. Der ud over ville jeg, hvis jeg var i din situation, ikke bekymre mig vildt meget for hvor vidt jeg tog 225, eller 275 gram på om ugen ;) Så sørg for at få taget 200-500 gram på om ugen, så skal der nok ske ting og sager med din styrke. :dope:
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

Dødløft videoen er privat, så vi kan ikke se den. http://i.gyazo.com/bd73cbee76095499b543cf27343abc20.png
hej hej

Reputation point: 10

witting skrev:Dødløft videoen er privat, så vi kan ikke se den. http://i.gyazo.com/bd73cbee76095499b543cf27343abc20.png

Der er vidst klar nu :)

Hvis du er ved at gå død i programmet, så overvej Bill star 5x5. Jeg kører det selv pt, med fremgang i squatten over al forventning.
Jeg har kørt det siden 16. oktober. Kort tid før programmet, maxede jeg ud med 6 x 115 med spotter, hvor jeg estimerede at jeg havde fået 4 uden og måske 5. I mandags lavede jeg 5 x 125 og i går lavede jeg 3 x 130 :) Min spotter i går, vurderede at jeg i hvert fald havde overskud til at lave nr 4 også. Hvad der virker for mig, virker ikke nødvendigvis for dig, men det var da en mulighed :)

artikler/traeningsprogrammer/traeningsprogrammer/bill-starrs-fundament-program---for-all-around-masse-og-styrke.html
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

Hvis man følger SL5x5 som Mehdi nu en gang siger man skal, så skal man køre alle 5 sæt færdige uden at gå ned i vægt, også selvom man ikke når 5 reps i alle sæt. Når man har kørt den samme vægt 3 gange i streg uden at opnå 5x5, deloader man.

Når man så har deloaded 3 gange i den samme øvelse, skifter man til 3x5. Deloaded 3 gange her, så skifter man til 3x3. Deloaded 3 gange her, skifter man til 1x3. Her anbefaler mange dog at man skifter til et intermediate program i stedet, da volumen bliver forholdsvis lav.

Det bør nok nævnes at de "3 deloads" er "5x5-ikke-opnået-3-gange-i-streg-deloads" og ikke "jeg-vil-have-bedre-teknik-deloads".

Læs http://www.stronglifts.com/5x5/ igen. Gerne 2 gange. Brug søgefunktionen her på siden og gerne også google, hvis det er du har nogle spørgsmål. Men lad være med at overkomplicere det. SL5x5 er så pisse simpelt og pædagogisk som noget kan være, i min mening. Der er ikke særlig meget mere over det end at løfte ting fra gulvet, eller hvor vægten nu er, et par gange.

Mht. progressionen i dødløft, er det jo ikke verdens undergang hvis du skifter til 2,5kg pr. gang. Det har jeg selv lige gjort, og jeg ligger på 70kg lige deloaded fra 80kg. Jeg er desuden også skiftet fra 2,5kg pr. gang i OHP og BP, til 1kg pr. gang.

Og mad. Mad er godt, mad er sundt, mad skal indtages døgnet rundt. Spis, spis, spis. Af hvad jeg kan se, har du ikke taget særlig meget på siden du startede denne log. Hvis jeg var dig, ville jeg ligge en lort på kosten og fedtprocenten, og bare spise hvad der spises kan, og drikkes hvad der drikkes kan. Men nu er jeg jo ikke dig, så det skal jeg ikke bestemme.

Og lad være med at overkomplicere tingene. Keep it simple & don't fix it if it ain't broken.

Undskyld hvis jeg lyder hellig, det er ikke min mening.

Mvh.
hej hej

Reputation point: 10

Du vil kunne malke massere af styrke endnu ved at holde dig til 5x5, hvis bare du får nok indenbords. Jeg ville ikke bekymre mig om et andet program endnu.
Brugeravatar

Altså jeg ved ikke hvad du havde regnet med. Men når kun du resetter med 5-10kg, så giver det jo lidt sig selv at der ikke er til meget mere, i og med at det kun er en uge siden sidst du ramte muren. Husk også på at hvis du kører dine assistance øvelser til grænsen hver gang, kan dette også have en indflydelse på hovedløftene. Der er en grund til det hedder assistance øvelser, og at de ikke er en del af skelettet for programmet. Mht. hvad du siger med at dit mål er masse, så kan jeg kun sige hvad jeg har sagt mange gange: når du bliver stærkere vil du også være større, og i sidste ende så er det der betyder noget dit indtag af kost. Du er meget tynd og tager ikke skade af at gaine lidt fedt, så lad være med at være for fanatisk omkring at holde dig lean og kom igang med at GAINE!
Brugeravatar

Malthe som der allerede er foreslået, måske du skulle kigge lidt mere på hvor meget indenbords (fast som flydende), du indtager om dagen. :)

Reputation point: 15

Geografisk sted: Århus

Træner her: Fitness World Århus
Fitness World Scandinavian Center
Ultimate Gym

Malthe Johansen skrev:
FreshLifter skrev:Malthe som der allerede er foreslået, måske du skulle kigge lidt mere på hvor meget indenbords (fast som flydende), du indtager om dagen. :)

Så du vil stadig holde ffast i programmet?
for nu er KOSTEN med mig og jeg tager 300-400 Gram på i ugen. Så skal jeg bare give det noget tid nu, eller er det bedre at skifte program? :)

Jep jeg ville stadig mene du kan malke mere ud af SL 5x5, og bare fint at kosten spiller :) jeg har oplevet at der var mere at "trykke" (i mangel af bedre ord) med, da jeg trænede om morgenen, dengang jeg kørte programmet, hvoraf andre har det bedre om eftermiddagen, det kan du eventuelt også tage med ind over overvejelserne.

Efter et par deloads mere, kan du så kigge efter et mere "avanceret" program. Og der vil jeg råde til at kontakte bl.a. Buhl8 herinde, som jeg ved har trænet SL, og derefter er gået over til noget andet. Tror vist det er Madcow, but correct me if im wrong :)

Reputation point: 15

Geografisk sted: Århus

Træner her: Fitness World Århus
Fitness World Scandinavian Center
Ultimate Gym

Næste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 100 gæster