Jeg har besluttet mig for at starte på stronglifts 5X5 som beskrevet på Mehdi Hadim's side http://stronglifts.com/.
Jeg har læst nu efterhånden alt hvad der er at læse om emnet og diverse tilkendegivelser, men jeg savner at hører om andres erfaringer med programmet. Er du blevet større, stærkere, slankere osv.
Jeg kan forstå at programmet er målrettet mod styrke, men samtidig skriver Mehdi at man godt kan vokse sig større eller slankere, det afhænger af ens kost, hvilket i mine øre lyder fornuftigt nok.
Jeg synes programmet har nogle god pointer mht. styrke og problemet med plateauing/stalling, og virke også fornuftigt nok som et basis program.
Nu er det sådan at jeg har haft lidt modstridende mål hvilket jeg tror mange mennesker lider af, nemlig større stærkere og ripped
Jeg har besluttet mig for at i første omgang fokusere på vægttab, da jeg er lige lovlig vamset. Her er nogle info om mig:
33 år
BF% 33 iflg. min billige vægt....tror den er lavere da mit fedt primært sider på maven.
193 høj
Erfaring... on and off typen med skiftende mål.
Se evt. min log for billeder!
Intermittent fasting
Jeg har læst mig frem til at det er godt for vægttab og generel sundhed(påstår de).
Jeg synes det lyder interessant og kunne godt tænke at prøve det.
Nu har jeg intet erfaring denne form for "diet" så jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogle erfarende folk på området
Jeg har brug for lidt hjælp til at starte på IF, og kunne godt tænke mig at høre om din erfaring(resultater, mål) og hvordan du har grebet det an. F.eks, hvordan ser din dag ud med IF
Den type IF det umiddelbart har vakt min interesse er 16/8 også kaldet leangains. Tror ikke jeg holder i længden til alt det andet "pjat"
Er der nogen der har kombineret 5x5 med IF? del gerne din erfaring.
Der er her lagt op til en diskussion og deling af erfaring, alle bemærkninger med at man skal søge på fora og nettet selv(medmindre der deles relevante links) og andet trolling frabedes
.Mvh
Twisted