Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1289
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1286

Følg bodybuilding.dk på

Studiecomputer

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg skal have anskaffet mig en ny studiecomputer inden jeg starter på mit studie til sommer.
Jeg er rimelig lost hvad angår bærbare, især fordi mine 2 sidste begyndte at brænde sammen efter et år bare ved at streame film.

Bærbaren skal primært anvendes til studierelateret ting, streaming af film og spotify. Den skal ikke bruges til gaming osv.
Derudover må den selvfølgelig gerne være handy og let, og koste 4000 kr til max 5.000 kr.
Er det muligt at møde mine krav til en bærbar for det beløb? I må meget gerne komme med eventuelle forslag til bærbare der kan møde min få krav :)

OBS:

Efter gode råd står valget mellem
http://www.dustinhome.dk/product/501078 ... 183_140523

Og denne her

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tab ... gs-reviews)

fordele og ulemper? og kan de, for en sikkerhedsskyld, det jeg søger? mvh
Sidst rettet af TheGrinder 25. maj 2014, 18:22, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Der er et eller andet helt galt, hvis dine computere udenvidere brænder sammen ved at streame film. Hvilke computere havde du før?
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 185

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Gary Oak skrev:Der er et eller andet helt galt, hvis dine computere udenvidere brænder sammen ved at streame film. Hvilke computere havde du før?

brænder sammen, ment som slukker fordi den bliver varm, bare så vi enige :)

Har en Packard Bell EasyNote TK81-SB-195NL nu, der brænder sammen selvom den står på 2 bøger efter en halvtime på laveste kvalitet på viaplay haha (har så også haft den i 2½ år)

og tidligere en HP Pavilion dv7-2170us, der også blev alt alt for varm.

Måske det var en idé at fortælle hvad for et studie du skal starte på..

Immervæk forskel på om den bare skal være tekstbearbejdnings maskine, eller om det forventes du skal sidde og køre Finite Element beregninger på den.

Streaming af film etc, ville næsten alle bærbare i det prisleje kunne klare uden nogen problemer.

Monhart skrev:Måske det var en idé at fortælle hvad for et studie du skal starte på..

sorry ;)

Ha.mat/ erhvervsøkonomi og matematik på cbs. Af hvad jeg ved skal vi programmere i forskellige matematik programmer - men har sku ingen ide om hvad det kræver af computeren :S

TheGrinder skrev:
Gary Oak skrev:Der er et eller andet helt galt, hvis dine computere udenvidere brænder sammen ved at streame film. Hvilke computere havde du før?

brænder sammen, ment som slukker fordi den bliver varm, bare så vi enige :)

Har en Packard Bell EasyNote TK81-SB-195NL nu, der brænder sammen selvom den står på 2 bøger efter en halvtime på laveste kvalitet på viaplay haha (har så også haft den i 2½ år)

og tidligere en HP Pavilion dv7-2170us, der også blev alt alt for varm.

Well, there is your problem. Packard Bell er det argeste lort og HP er notoriske for at blive for varme.

Til studiebrug vil jeg anbefale en Thinkpad.
Billede
Brugeravatar

TheGrinder skrev:sorry ;)

Ha.mat/ erhvervsøkonomi og matematik på cbs. Af hvad jeg ved skal vi programmere i forskellige matematik programmer - men har sku ingen ide om hvad det kræver af computeren :S

Nu ved jeg heller ikke hvad de decideret stiller af krav til matematik på CBS, men jeg ved da at herude på DTU kan Matlab godt tvinge nogle computere lidt meget i knæ. Så ville umiddelbart prøve at sigte efter at finde en med ordenlig CPU og en tilpas stor mængde RAM.

Der må være nogen der har mere forstand på det end mig, der lige må træde ind her og hjælpe videre, jeg har personligt ikke undersøgt computer hardware siden sidst jeg købte bærbar for 3 år siden...

Dog vil jeg anbefale dig noget på det kraftigste at finde en bærbar med numpad. Gør det umådeligt meget mere behageligt at lave beregninger, når der skal skrives større mængder af tal.

I stedet for at købe en discount computer til 4-5K hvert år, så er der også muligheden for at smide lidt mere efter noget af ordentlig kvalitet, for så at have en bærbar der holder mindst 2-3 år. I det lange løb bliver det billigere og du får en bedre bærbar ud af det.

MEN, hvis din bærbar så hurtigt begynder at få problemer, så kan det måske også skyldes dit brugsmønster, men det er selvfølgelig svært at sige uden at vide hvordan du behandler din bærbar :)
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

Hvis du kan finde noget Asus eller MSI er du rimelig godt dækket ind.

Men dit problem er nok at du tidligere har haft bærbare computere med et dedikeret grafikkort, og det er derfra alt varmen er opstået. Hvis du tager nogle af de små "tynde" idag, så får du ikke samme varme udvikling, den kan selvfølgelig ikke klare spil, men også underordnet for en studiecomputer :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 170.00

Super god feedback i det hele taget!

Nogle der kan komme med specifikke forslag til modeller? jeg er virkelig på bar bund, og jeg har sku ikke så meget troværdighed til en sælger i en butik.

Hvad angår prisen, er jeg pænt udsat økonomisk så prøver at sigte efter noget omkring de 5K, hvis det kan lade sig gøre :S

TheGrinder skrev:
Monhart skrev:Måske det var en idé at fortælle hvad for et studie du skal starte på..

sorry ;)

Skriv til en fra HA mat på http://studieliv.cbs.dk/, så kan du jo finde ud af det

Cas skrev:
TheGrinder skrev:

sorry ;)

Skriv til en fra HA mat på http://studieliv.cbs.dk/, så kan du jo finde ud af det

Det er nu gjort, Thanks!

Hører stadig meget gerne fra jer om specifikke modeller :)

Reputation point: 10

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/SANP905S3GK04/samsung-ativ-book-9-lite-13-3-barbar-computer-sort

Koster 5499 p.t, men har set den flere gange i Elgigantens tilbudsavis til 4444, så mon ikke den dukker op igen?

Den er uber lækker og dækker alle dine behov.

P.s køb et ekstern dvd-drev, hvis du har brug for det. Det er efterhånden meget sjældent at man bruger det til noget.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Yilar skrev:http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/SANP905S3GK04/samsung-ativ-book-9-lite-13-3-barbar-computer-sort

Koster 5499 p.t, men har set den flere gange i Elgigantens tilbudsavis til 4444, så mon ikke den dukker op igen?

P.s køb et ekstern dvd-drev, hvis du har brug for det. Det er efterhånden meget sjældent at man bruger det til noget.

Det er mig fuldstændigt ubegribelig, at de kan tillade sig at sælge en PC uden at nævne hvilken CPU der sidder i den.
Billede
Brugeravatar

Jeg har en Acer Aspire 3830T 2.1 GHz og 4 G ram.

Har en del matematik og fysikprogrammer på den. Snart 3 år gammel og gav omkring 5k for den i sin tid. Intet drev, men for satan hvor har jeg været glad for den. Streamer og ser en masse film på den. Flere fra mit hold har også været utrolig glade for Acer/Asus. En gang faldt en loftplade ned på den og skulle blot have skiftet rammen og bagcoveret på skærmen. You cant beat that!
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Gary Oak skrev:Det er mig fuldstændigt ubegribelig, at de kan tillade sig at sælge en PC uden at nævne hvilken CPU der sidder i den.

Den er lige så langsom som en celeron, men det betyder ikke en skid, hvis du bare skal surfe, se film, høre musik og skrive en opgave i word/excel. Du finder ikke en let computer med SSD til de penge. Jeg har forgængeren og er absolut tilfreds med størrelse og build quality. Jeg kunne aldrig finde på at købe en bærbar computer der vejer over 2kg mere.
Brugeravatar

Yilar skrev:
Gary Oak skrev:Det er mig fuldstændigt ubegribelig, at de kan tillade sig at sælge en PC uden at nævne hvilken CPU der sidder i den.

Den er lige så langsom som en celeron, men det betyder ikke en skid, hvis du bare skal surfe, se film, høre musik og skrive en opgave i word/excel. Du finder ikke en let computer med SSD til de penge. Jeg har forgængeren og er absolut tilfreds med størrelse og build quality. Jeg kunne aldrig finde på at købe en bærbar computer der vejer over 2kg mere.

Det er klart at mobilitet og hurtigt opstart - SSD - er væsentligt for de fleste studie PC'er, men som udgangspunkt synes jeg alligevel man som minimum skal sigte efter en low end i5, i hvert fald i3. Det afhænger selvfølgelig af hvad man bruger den til specifikt.
Billede
Brugeravatar

Gary Oak skrev:
Yilar skrev:http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/SANP905S3GK04/samsung-ativ-book-9-lite-13-3-barbar-computer-sort

Det er mig fuldstændigt ubegribelig, at de kan tillade sig at sælge en PC uden at nævne hvilken CPU der sidder i den.

Det er en AMD Temash processor. Den er ikke så hurtig, men bruger meget lidt strøm.
- http://www.notebookcheck.net/Review-Samsung-ATIV-Book-9-Lite-905S3G-K01DE-Subnotebook.106346.0.html

Reputation point: 10

Jeg vil på det kraftigste anbefale dig at spørger herinde i stedet: http://www.hardwareonline.dk/ Der sidder alt for mange mennesker, som har alt for godt styr på computere.

Overstående har jeg gjort begge gange, da jeg skulle købe laptop til studiet. Altid været tilfreds :)
Brugeravatar

Efter gode råd står valget mellem
http://www.dustinhome.dk/product/501078 ... 183_140523

Og denne her

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tab ... gs-reviews)

fordele og ulemper? og kan de, for en sikkerhedsskyld, det jeg søger? mvh

Man skal lade være med at købe pc lige nu, de nye chromebooks vil formentligt revolutionere markedet for low-performance pc'er. Det er værd at lure af hvad det kommer til at betyde i praksis.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Apropo denne tråd, så er den computer jeg anbefalede på tilbud i Elgiganten til 3k.

Billede
Brugeravatar

Yilar skrev:Apropo denne tråd, så er den computer jeg anbefalede på tilbud i Elgiganten til 3k.

Vil den bærbar være fornuftig til studie (SDU i O'nse som Ingeniør i produktion) + FM2014/15? :8

Reputation point: 115

Moody skrev:Man skal lade være med at købe pc lige nu, de nye chromebooks vil formentligt revolutionere markedet for low-performance pc'er. Det er værd at lure af hvad det kommer til at betyde i praksis.

pt. har jeg en 11" notebook, som jeg har brugt i min gymnasietid. 2 minutters opstart, et par sekunder til at åbne ethvert program.
Er det "værd" at vente på de 'chromebooks' og bruge min nuværende? Kan jeg nøjes med min notebook på universitet imellemtiden?
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster