Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1338
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1336

Følg bodybuilding.dk på

Styrketræning eller konditionstræning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Alder: 19
Vægt: 82,50
Højde: 176

Hej. Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal begynde med styrketræning eller konditionstræning. Trænede før sommerferien, men har holdt en pause pga. jeg har haft for travlt med uddannelse osv. Det har så også resulteret i at jeg har taget på.
80-85 kg lyder måske ikke som meget, men da det meste er fedt er det ikke særlig sundt. Det er især på lårene og lidt om maven fedtet har sat sig.
Derfor har jeg besluttet mig for at tage mig sammen og træne seriøst.
- Dem jeg kender som mener at de har forstand på træning, påstår at jeg skal spise flere proteiner, altså en masse tun, kylling osv og mindre kulhydrater. Er det muligt at jeg kan omdanne fedtet til muskler ? eller skal jeg tabe det vha. konditionstræning. Har en crosstrainer til at stå herhjemme. Er det muligvis noget jeg skulle begynde på?

men vil ikke kun tabe mig. Jeg vil gerne beholde min muskelmasse. Eller kan jeg gøre følgende: TABE alt fedtet og derefter begynde at spise en masse proteiner og træne seriøst. Ville det hjælpe mere?
- Har også et andet problem.. Jeg har svært ved at stige i de forskellige ting mht. styrketræning.. I forhold til min størrelse løfter jeg ufatteligt lidt. Kan kun løfte ca. 50-60 kg i bænk, og så bliver det for hårdt. Føler mig lidt til grin, når jeg ser folk som er mindre, der løfter mere end mig. Derfor trænede jeg sammen med en kammerat om morgenen istedet for.
Har aldrig taget proteinpulver eller kreatin. er det noget jeg måske skulle begynde på ??

kost:
Jeg prøver at spise mindre i løbet af dagen.
Om morgenen spiser jeg en portion havregryn.
Frokost: rugbrød med kyllingebryst og andet kød
middag: rugbrød, pasta, osv
Men prøver at spise så sundt og så lidt som muligt.. men bliver altid ekstra sulten om aftenen og så kommer jeg til at spise lidt ekstra end jeg burde.. og det skal lige siges at jeg ikke har trænet siden sommerferien.. starter først i næste uge.
Mit mål er ikke kun at tabe mig lidt, men vil gerne opbygge mere styrke og muskler.

Håber der er nogen der kan hjælpe :wink:

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Ved godt at det kommer til at tage noget tid..
men er det realistisk nok at jeg kan nå at omdanne fedtet til muskler inden ferien.. det er ikke fordi jeg er over-fed. Før ferien så jeg almindelig ud..
Jeg har et meget lavt stofskifte.. hvordan kan jeg få et højere stofskifte? er ret træt af det.. det er en af grundene til at jeg har taget på..

Rasserk12 skrev:Alder: 19
Vægt: 82,50
Højde: 176

Hej. Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal begynde med styrketræning eller konditionstræning. Trænede før sommerferien, men har holdt en pause pga. jeg har haft for travlt med uddannelse osv. Det har så også resulteret i at jeg har taget på.
80-85 kg lyder måske ikke som meget, men da det meste er fedt er det ikke særlig sundt. Det er især på lårene og lidt om maven fedtet har sat sig.
Derfor har jeg besluttet mig for at tage mig sammen og træne seriøst.
- Dem jeg kender som mener at de har forstand på træning, påstår at jeg skal spise flere proteiner, altså en masse tun, kylling osv og mindre kulhydrater. Er det muligt at jeg kan omdanne fedtet til muskler ? eller skal jeg tabe det vha. konditionstræning. Har en crosstrainer til at stå herhjemme. Er det muligvis noget jeg skulle begynde på?

men vil ikke kun tabe mig. Jeg vil gerne beholde min muskelmasse. Eller kan jeg gøre følgende: TABE alt fedtet og derefter begynde at spise en masse proteiner og træne seriøst. Ville det hjælpe mere?
- Har også et andet problem.. Jeg har svært ved at stige i de forskellige ting mht. styrketræning.. I forhold til min størrelse løfter jeg ufatteligt lidt. Kan kun løfte ca. 50-60 kg i bænk, og så bliver det for hårdt. Føler mig lidt til grin, når jeg ser folk som er mindre, der løfter mere end mig. Derfor trænede jeg sammen med en kammerat om morgenen istedet for.
Har aldrig taget proteinpulver eller kreatin. er det noget jeg måske skulle begynde på ??

kost:
Jeg prøver at spise mindre i løbet af dagen.
Om morgenen spiser jeg en portion havregryn.
Frokost: rugbrød med kyllingebryst og andet kød
middag: rugbrød, pasta, osv
Men prøver at spise så sundt og så lidt som muligt.. men bliver altid ekstra sulten om aftenen og så kommer jeg til at spise lidt ekstra end jeg burde.. og det skal lige siges at jeg ikke har trænet siden sommerferien.. starter først i næste uge.
Mit mål er ikke kun at tabe mig lidt, men vil gerne opbygge mere styrke og muskler.

Håber der er nogen der kan hjælpe :wink:

Summa summarum: Du har selv opstillet nogle valg og et er at styrketræene eller at konditræene for at tabe dig.

Du kan fint kombinere begge for at opnå et stort vægttab for det ene udelukker ikke det andet.

Du får en bedre kondi en større styrke og taber dig.

Når du har tabt dig så kan du sætte dig nye mål derfra.
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

tak for hjælpen.
- HVORDAN KAN JEG FÅ MERE STYRKE. F.eks. med hensyn til bænkpres?

Rasserk12 skrev:tak for hjælpen.
- HVORDAN KAN JEG FÅ MERE STYRKE. F.eks. med hensyn til bænkpres?

Ved at træne øvelsen.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan

Sidenote: du kan ikke omdanne noget til noget andet. Du kan tabe fedt eller opbygge muskler. En skive fedt kan aldrig blive til en bøf
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Sjovt hvordan den myte virkelig holdes i hævd... at omdane fedt til muskler :? man hører det stadig i tide og utide
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster