Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69140 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JamesSyday

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049985 indlæg i 100487 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 3495
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 3492

Følg bodybuilding.dk på

Styrketræning for mænd over 50

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej.-Jeg er en ung mand på 56 år der søger oplysninger om man i den alder skal spise mere kosttilskud-proteiner,-kreatin,m.m. end unge mennesker.-Jeg kan ikke undvære den hårde fysiske træning,-træner dog kun hveranden dag,- synes dog det tar`lidt længere tid at restituere nu end for 20 år siden.-
jeg tillader mig at vedhæfte et foto taget for et par dage siden,-så kan i vurdere og måske råde mig.-
Jeg træner meget intensivt 65-75 min,-hveranden dag,-ønsker egentligt at træne mere,-meget mere,-Men ønsker jo ikke at ødelægge kroppen.-
(kvinderne elsker den)

Håber på et par kvalificerede svar.
Take care - out there

Chris Raunde
musikeren@privat.dk

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hej Chris

Velkommen til forumet og godt at se et bevis på, man sagtens kan træne og have et godt liv i en alder af 56 år.

Mht. dit spørgsmål om du skal spise mere kosttilskud end unge mennesker, vil mit umiddelbare svar være ja. Jeg er af den opfattelse at jo ældre ens krop bliver, desto sværrere har den ved at optage ting, såsom fiskeolie, vitaminer og mineraler. Derfor vil jeg råde dig til at få nok af disse ting og du behøves ikke nødvendigvis få dem gennem kosttilskud.

Hvordan spiser du?
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

Logbog: Vis logbog

Hey Cris, og velkommen til !

Som "ældre" (56 er jo ingen alder) kan du stort set træne på sammen måde som yngre - men tingene tager bare lidt længere tid, da evnen til at udvikle muskelkraft falder lidt med tiden ligsom muskel og knogle masse aftager hvis man ikke holder sig igang - USE IT OR LOSE IT - Så super godt du træner og holder dig igang. Kroppen mister ALDRIG sin evne til at respondere på træning.............

Min tidligere makker var 58 år gammel og "næsten" lige så stor som jeg og køret tungere i flere øvelser end jeg. Han var startet som 53 årige mener jeg - så det kan sagten lade sig gør at bygge sig op og holde sig i god form !

Mht. til ernæring og tilskud afhænger mange af disse behov lidt med alderen - men som hovedregl, kan du anvende de samme ting og mængder som alm. trænende !

Forsat god fornøjelse (og fin form på billederne) - Men bank da bare noget mere muskel masse på.................
Brugeravatar

Kostplan: Vis kostplan

Davs Chris,

Fedt at se en gammel rotte stadig i fin form!

Ting du skal være opmærksom på:

Du optager ikke ting ligeså godt. Du er nød til at dosere højere med vitaminer og mineraler.

Visse tilskud vil du have mere ud af en unge; f.eks. vil du pga. forringet konversion have bedre af omega-3 fra fiskeolie end fra planter.

Du kan ikke håndtere det samme som en ung, både i volumen og især intesitet. Jeg ville ikke træne med alt for lave gentagelser hvis jeg var dig.

Du skal selvfølgelig være ekstra opmærksom på dine led osv., evt supplere med glukosamin og lignende.

Med hensyn til din træning er det lettest at vurdere den hvis du rent faktisk skriver den op :wink:

Hvad spiser du af tilskud lige nu?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Du kan ikke håndtere det samme som en ung, både i volumen og især intesitet. Jeg ville ikke træne med alt for lave gentagelser hvis jeg var dig.

Det tror jeg ikke er korrekt! Men er derimod et spørgsmål om hvor trænet du er
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00

Jo ældre jo svagere led og ledbånd, alt andet lige. Derfor anbefaler jeg at træne i repranges ala 10-12stk istedet for 3-6.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00

Galleri: Vis galleri (4)

Chris styrer.

gad godt jeg selv havde energien og viljen til det efter jeg er fyldt 50.

Keep up the good work.
Just because i rock, it doesn´t mean i´m made of stone!

Geografisk sted: Sjælland

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster