Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1119
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1116

Følg bodybuilding.dk på

styrketræning og kost til amerikansk fodbold

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej allesammen.
Jeg har en masse spørgsmål, som jeg håber jeg kan få nogle svar på herinde (:

Jeg står pt i den situation at jeg skal på college, for at spille nået amerikansk fodbold nu her om ca 2 år (hvis jeg kommer ind). Og skal derfor til at tage min træning nået mere seriøst, end hvad jeg gør nu så jeg kan få så meget ud af det college ophold som muligt. Pt træner jeg bare, hvad jeg sådan lige kan komme på kunne være godt for mig. Vil gerne hvis man kunne sammensætte et program hvor jeg skal styrketræne 2-3 gange om ugen, efter som jeg også har football træning 2-3 gange om ugen og gerne vil lave nogle agility drills også.

Da jeg ikke har nået erfaring, med trænings programmer eller kostplaner what so ever. Søger jeg en masse gode råd som kan give mig nået hjælp
jeg er en gut på ca 196 cm høj og vejer 118 kg. har en del fedt på maven

mit første spørgsmål lyder sådan:
Er der nogle her som har nogle gode trænings programmer til en O-line (Center) vil gerne spille linebacker også hvilket vil sige jeg skulle gerne være meget eksplosiv. Vil lige skynde mig at jeg gør det ikke for udsenet altså for at se stor ud gør det udelukkende for at kunne komme til at få spilletid på college

andet spørgsmål:
eftersom jeg ikke har nogen erfaring med at sammensætte kostplaner og sådan ville jeg høre om det er muligt at finde en et sted eller om man kan gøre det nemt for en nybegynder som mig.

sidste spørgsmål:
hvor meget er det sandsynligt jeg kan nå på 2 år er det forsent at starte nu eller kan det nås i nu. vil sige jeg er 100% dedikeret til dette og vil gøre alt hvad jeg kan for at nå det

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

andet spørgsmål:
eftersom jeg ikke har nogen erfaring med at sammensætte kostplaner og sådan ville jeg høre om det er muligt at finde en et sted eller om man kan gøre det nemt for en nybegynder som mig.

Tjek evt noget med Bill Starr http://oldschooltrainer.com/bill-starrs-5-x-5-training/ hans 5x5 programmer var hovedsaligt ment til fodbold spillere. (Amerikanske, selvfølgelig)

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jo tak vil jeg gøre

Kom tilfældigvis forbi den her artikel http://www.bodybuilding.com/fun/build-a ... hnson.html

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 160.00

selv om du ikke vil se stor ud, ville det vel altid være godt at tage nogle kg på? altså muskel.
Altså, har ingen viden om sporten, men har en ide om at det nok ikke vil være en dårlig ide at være som en lastbil :P
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Jeg kender et par stykker der har spillet amerikansk fodbold på college, og har selv spillet Linebacker indtil en skade tog mig ud :(
Nå... De fortalte, at når du kommer derover, så ser de efter om du har spilforståelsen, om du udfører de rigtige bevægelser (især benarbejdet) og hvordan du læser spillet.
Da du stadig har 2 år endnu, så vil jeg gå i gang fra starten, nøjagtig som alle andre, med fullbody-programmer, og så senere lave 2-split. Få styr på din kost (læs artikler), og fyr noget masse på kroppen. Op til dit ophold kan du evt. gå lidt ned i vægt, alt efter hvad du satser på at komme til at spille.
Ellers bare lær din teknik, det var det de fortalte der var fokus på derovre :)

Træner her: Form og Velvære

Bodo skrev:Jeg kender et par stykker der har spillet amerikansk fodbold på college, og har selv spillet Linebacker indtil en skade tog mig ud :(
Nå... De fortalte, at når du kommer derover, så ser de efter om du har spilforståelsen, om du udfører de rigtige bevægelser (især benarbejdet) og hvordan du læser spillet.
Da du stadig har 2 år endnu, så vil jeg gå i gang fra starten, nøjagtig som alle andre, med fullbody-programmer, og så senere lave 2-split. Få styr på din kost (læs artikler), og fyr noget masse på kroppen. Op til dit ophold kan du evt. gå lidt ned i vægt, alt efter hvad du satser på at komme til at spille.

Tak for den fede respons :)
well arbejder rigtig rigtig meget på min teknik og fodarbejde pt. Ville gerne spille linebacker men jeg tror nok jeg skal smidde en del kg inden

Jeg ved Bill star programmerne er nævnt...

Men jeg må lige understrege hvor effektive de er, har personligt selv haft enormt gode resultater med dem.
Og så er de endda rettet mod amerikansk fodbold

Og så held og lykke med at komme ind :D !

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Så mangler jeg bare 2 få sammensat en kostplan og så er jeg ready to go:)

Defrancos programmer er vidst de absolut bedste. Built like a badass, men mon ikke det kan findes på google *host*

http://www.google.dk/search?gcx=c&sourc ... 80&bih=709

Reputation point: 140

jaconito skrev:
Bodo skrev:Jeg kender et par stykker der har spillet amerikansk fodbold på college, og har selv spillet Linebacker indtil en skade tog mig ud :(

Tak for den fede respons :)
well arbejder rigtig rigtig meget på min teknik og fodarbejde pt. Ville gerne spille linebacker men jeg tror nok jeg skal smidde en del kg inden

Så lidt du ;)
Linebacker er også det absolut fedeste at spille. Man får de vildeste hits sommetider :D
Mht. til kostplaner, så er der tonsvis af planer herinde, som får får respons på. Du kan evt. bruge dem som inspiration, og så spørge folk om det ser fint ud, hvis du er i tvivl :)

Træner her: Form og Velvære

Mikael skrev:Defrancos programmer er vidst de absolut bedste. Built like a badass, men mon ikke det kan findes på google *host*

http://www.google.dk/search?gcx=c&sourc ... 80&bih=709

Lige præcis hans Built like a Badass er egentligt mere rettet mod tidligere atleter der ikke rigtigt kan slippe den tilgang til træningen som de havde da de var på toppen. Ingen tvivl om at det dog er et rigtigt fornuftigt program. Især hvis du, TS, vil smide lidt kg også. Udover det så arbejder BLAB med lidt lavere intensitet i ME løftene, hvilket kan være en fordel nu du er igang med sæsonen.
Ellers så tag et kig på hans WS4SB program som er rettet mod atleter som football spillere. På hans hjemmeside er der endvidere lidt forskellige templates. Fx har han lavet et til in season træning da kroppen ikke kan klare det samme der som offseason. Udover det så er der et hav af artikler omkring kost, conditioning for football spillere, forbedring af diverse tests osv.
http://www.defrancostraining.com

Hvilken klub spiller du i nu? :)
PLUS ESSE QUAM SIMULTATUR
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster