Jeg har i et stykke tid haft lavet en del HIT, kombineret med et lavere kalorieindtag, for således at tabe lidt vægt.
Jeg er normalvægtig, men jurastudiet kræver en del timer på min flade røv, og sammen med en masse andre dårlige undskyldninger, har jeg været fysisk inaktiv i temmelig lang tid. Jeg vejer på nuværende tidspunkt 85,0 kg., og vil gerne ned på 80,0 kg., for så vil jeg have en temmelig fin BF%, så jeg efterfølgende kan begynde at skovle nogle muskler på skelettet ;)
"Problemet" er dog bare, at jeg glæder mig så meget til at komme igang med styrketræning, at jeg er begyndt at styrketræne frem for at lave HIT (jeg er så småt begyndt på "Back to Basics").
Jeg er klar over, at for at styrketræning skal give "mening", bør man være i et kalorieoverskud, men det hænger ikke så godt sammen med mit ønske om vægttab!
Mit spørgsmål er derfor: Er styrketræning en O.K. erstatning for HIT, når jeg ønsker vægttab? Jeg er klar over, at der er andre gode fordele ved at styrketræne under vægttab, men jeg har ikke altid tid til at både lave HIT og styrketræne regelmæssigt, og desuden kan min krop ikke holde til det PT, fordi jeg efter HIT er så død, at jeg ikke kan træne dagen efter

Skal jeg "droppe" styrketræning og gå tilbage til HIT, eller skal jeg fortsætte med styrketræning, samtidig med at jeg er i kalorieunderskud hver dag?
Jeg ser frem til nogen konstruktive svar