Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1174
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1172

Følg bodybuilding.dk på

Styrketræningsprogram til kvinde

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har i en del måneder nu trænet et fullbody program jeg selv har sammensat, ca 2-3 gange i ugen.
Jeg vil gerne til at træne mere intenst nu og har fundet er trænings program hvor der skal trænes styrke 4 gange i ugen, hvilket jeg finder lovende ift. min tid.

det er dette program på denne side: http://www.simplyshredded.com/the-ultim ... guide.html

inden jeg går i gang vil jeg vil lige forhøre mig, om det er noget der ser lovende ud ift. sammensætningen mv.
Jeg er en lidt petit kvinde, der ønsker en mere tonet krop :-)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

For det første: Der er intet der hedder "styrketræning til kvinder". Kvinder og mænd bør i min optik træne ens (begge afhængigt af målet selvfølgelig!)
For det andet: Du vil gerne være "tonet". Det kræver enten, at du taber noget fedt, så dine muskler træder tydeligere frem (kalorieunderskud) eller at du bygger større muskler (kalorieoverskud). På den måde vil din krop se mere "tonet" ud, som mange (uerfarne) kalder det. Har du en slank krop og dermed en lav fedtprocent, så vil jeg bare anbefale dig at bygge noget mere muskelmasse på - ellers vil du ikke opleve nogen form for definition på din krop :)
Så i gang med noget tung styrketræning, og hvis du har 4 dage i ugen, så er et 2-split nok passende til dig. Du kan google dig frem til masser af fine 2-split programmer, men gå LANGT udenom sider som påstår, at programmer til kvinder skal være særligt anderledes, at du ikke skal bygge mere muskelmasse fordi du er kvinde og så kommer til at se stor ud. Bodylab har nogle rigtig fine programmer, så vidt jeg ved.
Og husk at spise NOK, ellers sker der heller intet :)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aarhus

Styrkeliste
- Dødløft: 90.00

Hej NBT
Jeg giver SimoneBM ret i det hun skriver til dig.
Når det er sagt så vil jeg anbefale dig at læse denne artikel http://maxer.dk/artikler/styrketraening-kvinder-traeningsprogram
Den svarer imo på alt det du muligvis søger.
Derudover er det både et fullbody og et split program du kan følge.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

For det første: Der er intet der hedder "styrketræning til kvinder". Kvinder og mænd bør i min optik træne ens (begge afhængigt af målet selvfølgelig!)

Jo, det er der, om end de færreste forstår hvad det vil sige.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Logbog: Vis logbog

Godt formuleret af SandyFrink.

Mænd har desuden også forskellige kropstyper og hormonniveauer, hvilket har betydning for hvor hvad mænd kan restituere fra.

Selv indenfor samme familie er der signifikant forskel. Jeg styrketrænede i de første år sammen med min bror, der havde taget træner-uddannelse, efter samme programmer. Vi boede sammen og spiste ens og tog de samme kosttilskud. I starten var det motiverende, men endte ud med at være frustrerende, når man halsede bagefter, hvilket han gjorde på underkroppen og jeg gjorde på bænkpres. Vi skulle træne markant anderledes. Når man kigger på de "mindre" anatomiske forskelle, giver det mening. Så jeg mener jeg at styrketræning er noget højest individuelt selvom der er vejledende retningslinjer.

Reputation point: 115

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster