Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1500
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1498

Følg bodybuilding.dk på

surround/hifi

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Går udfra da dette er en bodybuilding side så sidder de fleste hjemme i weekenden. Og glor en masse dvder og blueray. Istedet for at fyre den af på dansegulvet. Selvom det kunne være en god cardio.

Er stille og roligt begyndt at kikke på nye front højtallere. Da jeg har købt ny forstærker og den er nu overdemionsoneret i forhold til de højtalere jeg har pt.

Har kikket lidt på

Dali ikon 6 og ikon 7
Men er også forelsket i B&W DM683

Har i forvejen Dali helevejen rundt front. sub, bag højtalere, og center osv. og lidt andre bla scandyna micro pods til side højtalere. skifter lidt engang imellem.

Hvad ville i vælge ?
Og hvad har i i jeres stuer ?
Pubmed: helpin' the anti-Bros post links to abstracts of studies they never read...anything less is Broscience!

-To the PubMed ninjas; you are what is wrong with the internet.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 225.00
- Dødløft: 225.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Uden at have særlig meget forstand på det, ville jeg vælge Dali. Så sættet er komplet.
Hvis du en dag ønsker at sælge det, ville interesseren være størst der, i forhold til hvis sættet bestod af forskellige mærker.
Sidst rettet af Magic-MJ-Music 15. aug 2011, 11:54, rettet i alt 1 gang.
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Træner her: Hulen

Galleri: Vis galleri (5)

Jeg ville også vælge i samme mærke så gensalgsværdien en størst og du får lyst til et rigtigt anlæg ;)

Hjemme har jeg pt HK forstærker og ekperimenterer med vintage højtalere pt cervin vega 12tr.jeg er bestemt ikke vega mand men i 70'erne lavede de to gode serier hvoraf TR er den ene.
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Ingen kostplan

mikkel_baech skrev:Jeg ville også vælge i samme mærke så gensalgsværdien en størst og du får lyst til et rigtigt anlæg ;)

Hjemme har jeg pt HK forstærker og ekperimenterer med vintage højtalere pt cervin vega 12tr.jeg er bestemt ikke vega mand men i 70'erne lavede de to gode serier hvoraf TR er den ene.

Jeg har lige skiftet min H/k receiver og dvd ud med nad. Så har det billigt. Ved ikke om det er bedre model end det du har.
Nu ligner dine cervin vega heller ikke deres typiske bulder bas højtalere hehe. Så de skal nok spille okay godt :)

Ang gensalgsværdi er jeg ret ligeglad. Det skal bare spille godt. Men må rundt og høre lidt mere på højtalere. :)
Pubmed: helpin' the anti-Bros post links to abstracts of studies they never read...anything less is Broscience!

Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg har scandyna minipod, men udelukkende pga designet.

Forstår godt de andres meninger med at DALI ville gøre dit sæt komplet. Men præcis B&W, som du selv nævner, er super lækker og spiller virkelig lækkert - dem ville jeg nok vælge! Ellers, så ta et smut forbi HIFI-klubben, de er virkelig kompetente og så kan de godt lide at snakke:)

Logbog: Ingen logbog

Nu ved jeg ikke hvor du befinder dig geografisk, men KT radio og ellers også et godt sted at besøge mht. lyd. De er virkelig proffesionelle, meget mere end i HIFI klubben (i hvert fald der hvor jeg har været i KBH).

http://www.ktradio.dk/main.asp

Personligt valgte jeg KEF iQ serien, da den efter min mening havde den bedste sammensætning af lyd. Jeg mener det er meget vigtigt at købe et sted hvor du kan afprøve de forskellige højttalere på samme forstærker og med samme musik.

Desuden har de oftest nogle gode tilbud. Jeg fik mine front højttalere for 5k da han gerne ville af med dem (vejl. udsalgspris 9k).

Men er DALI og B&W ikke meget sammenlignelige? Eller er det nat og dag? Mit umiddelbare valg ville nok lande på B&W, da jeg har hørt positivt om dem, og derudover synes godt om (nogle) af deres design.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

B&W og Dali er begge rigtig gode mærker - og begge de nævnte modeller spiller rigtig godt.

Jeg kan ikke huske, om det er konstellationen NAD/B&W eller Denon/B&W, der dog er utrolig skinger. B&W's diskanter skulle nemlig blive "owerpowered"/overtage lydbilledet, når man spænder enten NAD eller Denon foran - men snak eventuelt med HifiKlubben om det. Mener dog det er Denon/B&W-sammensætningen, der ikke er så favorabel.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

john vs jon skrev:Jeg har scandyna minipod, men udelukkende pga designet.

Forstår godt de andres meninger med at DALI ville gøre dit sæt komplet. Men præcis B&W, som du selv nævner, er super lækker og spiller virkelig lækkert - dem ville jeg nok vælge! Ellers, så ta et smut forbi HIFI-klubben, de er virkelig kompetente og så kan de godt lide at snakke:)

Hehe Hifiklubben er snart mit andet hjem hehe.
Men ja der er forskel Dali er meget nemme at drive. Men har en 7x140 watt NAD forst. så den passer også godt til nogle B&W som kræver end del mere power. Og de lyder suverænt især til prisen.
Men må ned og høre de Dali og se om jeg kan få valgt lidt. Har ikke så travlt. :)
Bor desværre i den anden ende af landet end hvor ktradio befinder sig.

Brugeravatar

Styrkeliste

Garik skrev:B&W og Dali er begge rigtig gode mærker - og begge de nævnte modeller spiller rigtig godt.

Jeg kan ikke huske, om det er konstellationen NAD/B&W eller Denon/B&W, der dog er utrolig skinger. B&W's diskanter skulle nemlig blive "owerpowered"/overtage lydbilledet, når man spænder enten NAD eller Denon foran - men snak eventuelt med HifiKlubben om det. Mener dog det er Denon/B&W-sammensætningen, der ikke er så favorabel.

Det er denon/b&w du snakker om.
NAD forstærkere har en del mere power i sig til netop at trække de tunge højtalere :-)

Brugeravatar

Styrkeliste

Garik skrev:B&W og Dali er begge rigtig gode mærker - og begge de nævnte modeller spiller rigtig godt.

Generelt ville jeg ikke spænde noget i Denon hvis jeg kunne slippe :lol:

Jeg synes personligt ikke så meget om de nye generationer af Hifiklubbens egne produkter, synes de er for billigt lavede og tænder overhovedet ikke noget i mig. Hvis skulle vælge imellem B&W og Dali ville jeg klart vælge B&W da jeg både synes de er bedre konstrueret og generelt bedre håndværk, især hvis vi snakker under 10k pr højtaler. Over det er det mere generel smag og preference samt hvad man eller har i sit setup, hus størrelse og lign der spiller ind.

men jeg synes da klart at topicstarter skal lytte sig frem til det og så vælge dem han synes passer bedst ind med resten.
Brugeravatar

Styrkeliste

Lean2000 skrev:
mikkel_baech skrev:Jeg ville også vælge i samme mærke så gensalgsværdien en størst og du får lyst til et rigtigt anlæg ;)

Jeg har lige skiftet min H/k receiver og dvd ud med nad. Så har det billigt. Ved ikke om det er bedre model end det du har.
Nu ligner dine cervin vega heller ikke deres typiske bulder bas højtalere hehe. Så de skal nok spille okay godt :)

Ang gensalgsværdi er jeg ret ligeglad. Det skal bare spille godt. Men må rundt og høre lidt mere på højtalere. :)

Jeg bruger i stuen en Avr 635 og så de vegaer samt system audio i resten af højtaler kæden.

i lytterummet i kælderen er det ikke helt besluttet hvad jeg sætter sammen endnu :) bliver nok Krell eller mclevinson hvis det skal være newschool og muligvis noget gammel HK og JBL hvis det skal være vintage.
Brugeravatar

Styrkeliste

Lean2000 skrev:
john vs jon skrev:Jeg har scandyna minipod, men udelukkende pga designet.

Hehe Hifiklubben er snart mit andet hjem hehe.
Men ja der er forskel Dali er meget nemme at drive. Men har en 7x140 watt NAD forst. så den passer også godt til nogle B&W som kræver end del mere power. Og de lyder suverænt især til prisen.
Men må ned og høre de Dali og se om jeg kan få valgt lidt. Har ikke så travlt. :)
Bor desværre i den anden ende af landet end hvor ktradio befinder sig.

hvor bestemt bor du?
Brugeravatar

Styrkeliste

Går ud fra du mener modellerne MK2 da de alm. Ikon, er blevet erstattet med MK2

Har hørt Dali Lektor 6, og de lyder fremragende til de penge, og de er til ALT musik! Er også selv på udkig efter højtalere, og det står også imellem Lektor 6, Dali Ikon 5/6 MK2, og så en sub ved siden af også... Ikon 6 får rigtig gode anmeldser rundt omkring i verden, det samme med Ikon 5 MK2, der SKAL man nærmest bare have en sub også, og så en stærk receiver så de små højtalere kan spille højt...

Bor i sønderjylland. :D

Kikker også meget på ikon 7 Da jeg har ikon center. Og har selvfølgelig en Dali sub 12"

Men suben bruges selvfølgelig ikke når der høres musik.

Brugeravatar

Styrkeliste

Lean2000 skrev:Men suben bruges selvfølgelig ikke når der høres musik.

Hvorfor ikke!? :O

Altid fedt at have alle højtalere i samme mærke, da det ser godt ud i stuen.. Det kommer også an på om det er udelukkende til film eller det også er til musik..

valgte selv B&W dm683 over Ikon 6-7, da Ikon i min smag virkelig var for "lys"/skinger og manglede dynamik/bas..

Har selv:
Denon avr-2309 sammen med en NAD 216 thx(til at trække front)
B&W hele vejen rundt.. Dm 683 til front, htm1 til center, dm 686 til baghøjtaler og ASW610XP til sub..
Smiler stadig hver gang jeg ser film eller hører musik på det, da jeg er vild med det lyd der giver! :)
Brugeravatar

Taroez skrev:
Lean2000 skrev:Men suben bruges selvfølgelig ikke når der høres musik.

Hvorfor ikke!? :O

Fordi at det buldre lyden er bedre uden generelt mere ren og præcis bas. pt vil jeg så sige at jeg bruger suben simpelthen fordi concept 6 højtalerne jeg bruger som front pt ikke har bas/knald nok i sig.
Mine dali 104 som er 10 år gamle gør det meget bedre. men ved ikke om det bare er en indstilling eller en flytning af højtalerne der kan gøre det.

Hr. Pedersen Vil netop også vælge B&Werne pga de musikalske. Ikke særlig fedt at fyre dire strait af når bunden er helt væk. Men nu må vi se hvad det bliver til. :D

Brugeravatar

Styrkeliste

Et par gode højtalere kan pludselig gøre sange meget bedre! :)..

Hvis det er concept serien du ellers har. Så ville jeg klart begynde at udskifte til B&W hen af vejen som der kommer penge til det! :)..Concept serien er jeg godt nok ikke meget for.. hehe...
Brugeravatar

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 70 gæster