Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1015
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1012

Følg bodybuilding.dk på

Svajrygget og militarypress

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Et hurtigt spørgsmål :)

Jeg er rimelig svajrygget og derfor får jeg lidt problemer under øvelser som military press, en øvelse som jeg ellers er meget glad for.
Problemet er at jeg simpelthen kan mærke en meget stor belasting på min lænd under et military press sæt. Det hjælper lidt når man spænder i maven og røven, men kun lidt.

Derfor tænkte jeg om det var en idé at bruge et SL bælte (Som jeg allerede har) under mine military sæt? Prøvede det nemlig idag, og det hjalp betydeligt meget, tænkte dog om var en dårlig ide, da man måske arbejder uden om 'problemet' så?
Kan jeg sagtens bruge bælte under military med god samvittighed? :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Uden at vide mere om hvordan din situation er, så ville jeg gætte på at noget core træning ville kunne hjælpe meget på det.
Jeg havde samme problem, bare med squats, hvor det gjorde ondt i rykken, men da jeg fik trænet noget core, så gav det helt vildt meget.
Ser ikke der ville være et problem i at bruge bælte, men ville stadig træne noget core ved siden af :)
Er desværre kun en omgang broscience, da jeg ikke er så firm inden for det teoretiske (endnu!)
Men det er midt bud, håber det hjælper. Og så følger jeg lige med hvis nogle kloge hoveder har noget klogere at sige ;)

Geografisk sted: Karlslunde, Greve

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Det måske ikke din teknik den er galt med? Husker du at få hovedet ind under stangen, når den har passeret hovedet?
Brugeravatar

Pedepude skrev:Uden at vide mere om hvordan din situation er, så ville jeg gætte på at noget core træning ville kunne hjælpe meget på det.
Jeg havde samme problem, bare med squats, hvor det gjorde ondt i rykken, men da jeg fik trænet noget core, så gav det helt vildt meget.
Ser ikke der ville være et problem i at bruge bælte, men ville stadig træne noget core ved siden af :)
Er desværre kun en omgang broscience, da jeg ikke er så firm inden for det teoretiske (endnu!)
Men det er midt bud, håber det hjælper. Og så følger jeg lige med hvis nogle kloge hoveder har noget klogere at sige ;)

Tak for input, jeg er netop begyndt på noget mere core træning :)

Hr. Pedersen skrev:Det måske ikke din teknik den er galt med? Husker du at få hovedet ind under stangen, når den har passeret hovedet?

Teknikken er godkendt, dog ikke perfekt selvfølgelig, tror dog ikke det er der hvor problemet ligger :)

Jeg bruger military press til at træne mine skuldre, så et bælte om maven er fint i mine øjne. Samme under squat, da jeg forsøger at udmatte mine ben, ikke min lænd. Bruger det dog kun ved de tungeste sæt dødløft, ellers dødløfter jeg uden bælte for at styrke dette. Core ville jeg træne ved siden af. Det er forskelligt hvordan man ser på det..
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: 7500

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 230.00

MakeMeMonster skrev:Jeg bruger military press til at træne mine skuldre, så et bælte om maven er fint i mine øjne. Samme under squat, da jeg forsøger at udmatte mine ben, ikke min lænd. Bruger det dog kun ved de tungeste sæt dødløft, ellers dødløfter jeg uden bælte for at styrke dette. Core ville jeg træne ved siden af. Det er forskelligt hvordan man ser på det..

+1

Geografisk sted: Karlslunde, Greve

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 120.00

Tak drenge. Så vil jeg bruge bælte, bruger jo fx ikke bælte under squat og dødløft så tror min core bliver godt ramt.

Har lige et andet spørgsmål. Er der en måde hvor man kan finde ud af om ens lænd er stærkere end ens mave eller omvendt?

Du skal være mere mobil i din øvre ryg. Kan du ikke ekstendere tilstrækkeligt i den øverste del af rygsøjlen, vil du kompensere i lænden. Et bælte vil IKKE løse problemet. Google "thoracic mobility" og så derudover, se at få arbejdet med din skuldermobilitet.
Sidst rettet af peter n 3. maj 2013, 22:00, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

peter n skrev:Du skal være mere mobil i din øvre ryg. Kan du ikke ekstendere tilstrækkeligt i den øverste del af rygsøjlen, vil du kompensere i lænden. Et bælte vil IKKE løse problemet. Google "thoracic mobility" og så derudover, se at få arbejdet med din skuldermobilitet.

Har netop googlet og lige læst artiklen fra t-nation.. tak drenge. Synes dog det virker meget indviklet!

- Skal jeg virkelig holde mig fra bælte under military?

Edit: Eller vil det bare være en ide at gå langt ned i vægt?

p1player skrev:
peter n skrev:Du skal være mere mobil i din øvre ryg. Kan du ikke ekstendere tilstrækkeligt i den øverste del af rygsøjlen, vil du kompensere i lænden. Et bælte vil IKKE løse problemet. Google "thoracic mobility" og så derudover, se at få arbejdet med din skuldermobilitet.

Har netop googlet og lige læst artiklen fra t-nation.. tak drenge. Synes dog det virker meget indviklet!

- Skal jeg virkelig holde mig fra bælte under military?

Edit: Eller vil det bare være en ide at gå langt ned i vægt?

Peter har sandsynligvis ret i at det er et mobilitetsproblem, som du bør fixe. Du skal ikke bruge bælte som et nu-og-her workaround. Det vil dog hjælpe en del, hvis du filmer dit løft - det er nemmere at hjælpe dig ud fra.
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Peter er inde på det helt rigtige. Så er det muligt at det kam være indviklet at overskue. I så fald må man søge hjælp og betale sig ud af det
Faktum er at work arounds kun leder til én ting i sidste ende: Skader. Det er idioti over norm ikke at gøre meget ved det.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Tak jeg vil lige kigge på det nærmere :)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster