Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1335
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1332

Følg bodybuilding.dk på

Svindelnumre i udlandet

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Så er det er jo snart ferietid.

Hvilke svindelnumre har du været udsat for - eller forsøgt udsat for - i udlandet?

Marokko
Tanger i Marokko, er nærmest berømte for deres svindlere. Et ældre familiemedlem, havde været der en tur og var røget i den klassiske 'skopudser-fælde'. Skopudseren havde forfulgt hende igennem flere gader og til sidst blev hun så træt af ham, at hun tog plads på hans skammel og lod ham pudse skoene – troede hun.
Han sagde ét eller andet på marrokansk og inden hun havde nået at reagere, havde han taget en tang frem og flået sålen af hendes éne sko. Herefter tilbød han at forsåle skoen. Hun kunne dårligt sige nej, da hun sad med en sko uden sål.

Han rodede lidt i sine sager og fandt en sål der lige passede til skoen. Dette var naturligvis hendes egen sål. Herefter måtte hun betale for en 'forsåling' af skoen.
(og nej! Det er ikke en vandrehistorie/urban legend)

Lufthavne
Et andet trick, som udspiller sig i lufthavne verden over. Der er kø ved taxaerne, men lidt derfra står en taxachauffør og gør tegn om at han er ledig. Man går derhen. Fyren er yderst venlig og imødekommende. Han tager ens bagage og sætte den ind i bagagerummet. Ofte spørger han om man lige vil holde på bagklappen, da den driller af og til og falder ned i hovedet på ham (sådan får han folk til ikke at stige ind i bilen, mens han putter bagagen ind.

Herefter springer han hen og sætter sig ind i bilen og kører afsted med ens bagage. (det er naturligvis en fake/pirattaxa)

Reputation point: 25

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Er ikke selv rigtig blevet udsat for noget, af hvad jeg ved.
Men så lige et afsnit af programmet Snydt i storbyen (scam city) hvor en jounalist tager rundt og lader sig udsætte for de forskellige scams og prøver at komme i dialog med scammerne, meget spændende https://www.youtube.com/results?search_query=scam+city

Reputation point: 200

Kostplan: Vis kostplan

I tyrkiet hvor en skopudser "taber" sin lille sko rense børste, med vilje fandt vi ud af bagefter. Så mig og nogle venner samlede den selvfølgelig op og råbte efter ham og gav ham den. Han begyndte og græde og ville lige pludselig pudse vores sko i ren lykke. Hmm den hoppede vi dog ikke på.

"#getafuckingjob
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: City Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Ved ikke om det går under kategorien snyd mm.

I Dubai lufthavn, skal man dog være opmærksom på, at der står nogle mænd i jakkesæt, som tilbyder taxa service. Det er i en flot bil, og som de selv siger "best taxi in Dubai". Det koster så også 5x så meget som du giver for en normal taxa, som holder 100m derfra.

Reputation point: 0

I new york blev jeg stoppede af 4 rimelig store sorte fyre, der forklarede at de lavede rap musik for at undgå at lave ballade.
De viser så deres "demo cd" og spørg hvor man er fra og hvad man heder, så skriver ham med cderne på dem som en autograf.
Derefter så mener de altså at man skal betale 20usd for denne (højest sandsyneligt) tomme brændecd.
Jeg fik dem dog til at forstå, efter noget tid, at jeg ingen penge havde tænkt mig at give dem, så de mistede interessen igen.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Moose skrev:I new york blev jeg stoppede af 4 rimelig store sorte fyre, der forklarede at de lavede rap musik for at undgå at lave ballade.
De viser så deres "demo cd" og spørg hvor man er fra og hvad man heder, så skriver ham med cderne på dem som en autograf.
Derefter så mener de altså at man skal betale 20usd for denne (højest sandsyneligt) tomme brændecd.
Jeg fik dem dog til at forstå, efter noget tid, at jeg ingen penge havde tænkt mig at give dem, så de mistede interessen igen.

Den oplevede jeg også i New York :D
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog