Nææe hov! Hvad er det der ligger der og roder i hjørnet? En log?
I foråret kom der gang i loggen og liige som jeg havde proklameret at NU kørte det med den, så stoppede jeg med at poste...genialt!
Men her er et lille recap over hvad er er sket siden sidst. I foråret lå træningsfrekvensen på 5 gange ugentligt og jeg var gået på diæt med tanker om evt at stille op. De første 6 kg røg hurtigt og jeg kom under 90 kg igen. Vi havde regnet os frem til at jeg inkl væske og evt muskeltab ville ramme en 73-74% kg i sceneform med en fedtprocent på ca 3. Det vil sige 3-5 kg mere end sidst! Det er ca. et gain på et kg om året, hvilket jeg selv er ret stolt af.
Nå men selvom tingene kørte som de skulle var motivationen der ikke rigtig. Jeg havde ikke rigtig lysten til at stille op, og så giver det ikke så meget mening. Sidst blev jeg firer og skal jeg stille op igen er det fro at bryde ind i top tre. Man skal bare være på 100% ellers leverer man ikke det bedste resultat og ender bare med at stå på scene 90% klar og skuffet over sit resultat.
Så jeg stoppede diæten og har siden ligget på en stabile 90 kg, hvilket er ok.
Jeg har samtidig været småskadet siden jul og nu jeg ikke skal stille op, bliver fokus først og fremmest og komme småskvankerne til livs, så jeg er 100% igen. Jeg har en gammel pec tear der driller og har medført en irriteret rotatorcuff og bicepssene.
Baggrunden for skaden indeholder, bordfodbold, dumhed og en elektrisk tyr til firmafest - lang historie!
Så de næste par måneder vil gå med at blive 100%. Herefter vil jeg gerne bygge noget mere masse på og lege med nogle tunge vægte

Jeg er på ferie hjemme i Århus pt. så dagens træning forgik i Fitness World på Nørreport:
Opvarmning10 min cardio på crosstrainer efterfulgt af 15x3kg i rotator cuff raises og 3x20 scapulae pushups.
Dumbbell flyes med press (køres som en alm flye, men efter hver rep. Køres vægtene ned til brystet og op igen)
3x15 rep med 14 kg
14x14kg
Jeg skal ramme ca 15 rep pr. gang og i denne øvelse må der aldrig køres til failure.
Incline dumbbell press10x24 kg
12x24 kg
12x24kg
10x24kg
Overhead rope extension12x22,5kg
12x22,5kg
11x22,5kg
10x22,5kg
V-bar pressdown12x35kg
12x35kg
10x35kg
9x35kg
Leg press calf raises15x100 kg
12x130kg
12x130kg
11x130kg
Idag skal jeg squatte min røv i laser sammen med en buddy i Aarhus crossfit og så skal jeg arbejde på min fodstilling. Jeg tror at problemet primært skyldes for stramme ankler/lægmuskler. Ihvertfald ender jeg ofte i samme problem som fyren her med meget udadroterede fødder:
http://www.youtube.com/watch?v=_Gwgm3s2EQ0