Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Mussetrussen skrev:Altså du får mere synlige blodårer (vener) jo mere "pumped" du bliver, og høje reps giver et godt pump, altså hvor musklen bliver fuld af blod. Det er jo derfor du altid ser bodybuildere stå og træne med meget lette vægte eller elastikker lige inden de skal på scenen. Men du får ikke flere vener. Du kan godt få flere kapillærer, altså de allermindste blodkar, men det er ikke dem du kan se på huden som de der store tykke blodårer. Det er venerne, hvor blodet løber tilbage fra kroppen til hjertet, og dem får du ikke flere af, de er ret anatomisk fastlagt (og navngivet), ligesom du heller ikke pludselig får en ny muskel ved at træne meget.
Men altså lige mens du træner, så får du jo mere blod til at løbe rundt i kroppen, altså er der også mere der skal tilbage, og dette giver de udspilede vener. Samtidig løber blodet også mere i de overfladiske vener når du er varm og sveder, mens det løber mere i de dybe vener (som du ikke kan se) når du er kold.

ODM87 skrev:Jeg har nu læst hele "the bodybuilding encyclopedia" igennem og der påstås det hårdnakket at hvis man køre høje reps(over 15 gentagleser) så får man større og flere blodåre, specielt på en arme og hænder, selvfølgelig forudsat at ens fedtprocent ikke er meget høj.... Er der nogen der kan be eller af kræfte denne påstand?:)

Rise Against skrev:Tydelige blodårer kommer af en lav fedtprocent . OG jeg mener at der står i min idrætsbog at man ikke får flere kapilærer, men at kapilærtætheden bliver mindre fordi musklerne bliver større. Orker ikke lige at gå over og finde bogen frem ..

Mussetrussen skrev:Rise Against skrev:Tydelige blodårer kommer af en lav fedtprocent . OG jeg mener at der står i min idrætsbog at man ikke får flere kapilærer, men at kapilærtætheden bliver mindre fordi musklerne bliver større. Orker ikke lige at gå over og finde bogen frem ..
Citat fra Idrættens træningslære s. 286: Hvordan påvirker træning de fysiologiske faktorer? ...endvidere øges antallet af kapillærer omkring muskelfibrene, og muskelfibrenes evne til aerob nedbrydning af både fedt og kulhydrat forbedres...

ODM87 skrev:okay, så man skal åbentbart ikke tro på alt hvad man læser..

Andars skrev:Mussetrussen skrev:Rise Against skrev:Tydelige blodårer kommer af en lav fedtprocent . OG jeg mener at der står i min idrætsbog at man ikke får flere kapilærer, men at kapilærtætheden bliver mindre fordi musklerne bliver større. Orker ikke lige at gå over og finde bogen frem ..
Citat fra Idrættens træningslære s. 286: Hvordan påvirker træning de fysiologiske faktorer? ...endvidere øges antallet af kapillærer omkring muskelfibrene, og muskelfibrenes evne til aerob nedbrydning af både fedt og kulhydrat forbedres...
At antallet af kapillærer øges skyldes vel ikke at der opstår flere, men vel at der tages flere i brug for at tilføre musklerne nok ilt? Det mener jeg at kunne huske.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster