Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69545 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1025
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1022

Følg bodybuilding.dk på

TABE 30 KG PÅ 4 MRD! :)

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey..
Jeg har en ven der har sat sig et mål med at han vil tabe sig 30 kg på 4 mdr. pt vejer han 130 ..
Han vil samtidlig når han er kommet ned på de 30 kg, have en flot krop.. Han er bare overvægtig nu kan man sige :D
Han har spurgt mig om hjælp men ved ikke om det overhoved er et realistisk mål.

Nogen der kan hjælpe? Ang. program og kostplan..
Jeg tænker at han bar skal spise meget frugt og grønt, også proteiner og holde sig fra kulhydrater og fedt?

gider ikk høre på dumme kommentare.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Helsingør

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Ingen kostplan

Han vil på ingen fornuftig måde kune tabe sig 2 kg om ugen over 4 måneder.
Selv hvis han ville klare det vil det massive fedttab over så kort tid betyde hans hud ikke vil nå at følge med og han derfor vil have "hudflapper" over det hele.

30 kg, prøv 8-12 måneder.

Reputation point: 15

Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis han er så stærkt overvægtig, kan han godt "klare" et hurtigt vægttab, men som Maskinen siger, er 4 måneder meget kort tid. 8 måneder er et godt forslag, og så vil han også løbende(hurtigt) kunne se forbedringer.
Udregn hans ligevægtsindtag, smid ham på noget kredsløbstræning suppleret af styrketræning, giv ham noget sund kost. Så er han godt kørende. Husk at udregne hans nye ligevægtsindtag løbende og lav ny kostplan ud fra det.

Træner her: Fitness World Farum

Hvis du virkelig vil hjælpe ham, så få ham til at sætte sig et realistisk mål!

Ville aldrig anbefale sunde mennesker et energiunderskud på under 4000 kJ. Altså et vægttab på godt og vel 1 kg om ugen.

Daviid0z skrev:Jeg tænker at han bar skal spise meget frugt og grønt, også proteiner og holde sig fra kulhydrater og fedt?

Frugt og grønt er to basiskilder til kulhydrater, du er nødt til at læse lidt op, hvis du vil være din ven behjælpelig.

Vægttab handler først og fremmest om vaneomlægning, og identitet. Der findes ingen let vej.

Start i det små og arbejd jer op, fysisk aktivitet, kombineret med en smule ændring af kosten, er det første skridt, det er først herefter det bliver svært.
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

jamen så det hurtigste vej vil være bare at spise 2 gange om dagen f.eks. morgen og aften..
også bare motion

Geografisk sted: Helsingør

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Dødløft: 150.00

Galleri: Vis galleri (4)

Daviid0z skrev:jamen så det hurtigste vej vil være bare at spise 2 gange om dagen f.eks. morgen og aften..
også bare motion

Der er ikke noget "bare"
Den bedste måde, at tabe sig på, er at spise 6 gange om dagen. Små måltider.
Ikke "bare" motion. Meget !
Målet er U-realistisk.

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 170.00

En af mine arbejdskollegaer tabte sig 25kg på 4-5 måneder. Hans kost bestod meget af diverse supper, ikke noget jeg var specielt enig i ham med. Så på kostsiden ville jeg nok gøre som andre foreslog med de mange små måltider om dagen.
Det som jeg syntes var fornuftigt ved min kammerat var at han begyndte på diverse hold som spinning, pump og hvad det nu ellers kaldes. Det var ihvertfald alfa og omega for ham her, da det holdte hans motivation oppe, så måske du kan anbefale din ven det.
Ud over det, så et lille råd kunne være at købe en kogebog med henblik på styrketræning, på den måde vil han få inspiration til opskrifter så han ikke skal spise det samme kedelige igen og igen. Hvis du køber en bog med henblik på styrketræning, så plejer de også at forklare helt basalt hvad vægttab/vægtøgning handler om.

Det tror jeg dælme også bliver svært for ham at nå, som de andre skriver..
Jeg har selv tabt 20 kg siden start juli i år. ( startede også på 130 som din kammi)
Mænd og kvinders vægttab synes jeg ofte er ret forskellige fra hinanden men grund principperne er de samme.
Jeg har i hvert fald haft stor succes med at spise efter en artikel herinde, der hedder noget i stil med kvinder og vægttab. ( man spiser efter sin knytnæves størrelse)
Jeg spiser ca. hver 2-3 time, små men gode og sunde måltider. Så undgår man de perioder sidst på dagen hvor man bare går fuldstændig sukker kold og kroppen har noget at arbejde med hele dagen..
og så har jeg trænet ca en time hver dag. en dag med styrketræning, en dags cardio osv osv..
- Good luck herfra :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

når jeg cutter plejer jeg at have 7-9 måltider ... og 700-900kcal i underskud .... så går det hurtigt den rigtige vej men husk æde dage er også vigtige

og mål der kan opnåes er også goe... :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 235.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online