Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1709
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1706

Følg bodybuilding.dk på

Tage på og tabe sig?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har læst om det at tage muskelmasse på samtidig med at man taber fedtmasse på samme tid. Forstår godt at det ene kræver energioverskud og det andet et energiunderskud - to forskellige ting. Jeg læste så om Emil Thorup, som igennem et 12 ugers forløb har holdt samme vægt, men tabt en masse kg fedt, samtidig med han er blevet mere muskuløs. Jeg læste så, at han havde levet uden carbs, hvilket fik mig til at læse om carb cycling. Læste at man ved carb cycling både kan tage muskelmasse på og tabe fedtmasse på samme tid. Jeg vil ikke smide links ind, da jeg ikke ved om det er tilladt. Men man kan hurtigt google sig til både Emil Thorup historien og info om carb cycling.

Er carb cycling noget der er værd at prøve? Eller er det ligeså effektivt at lægge i et helt normalt lille kalorieunderskud, hvor man ikke er 'bange' for carbs men blot holder det samlede indtag mindre end man forbrænder?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Emil Thorup kunne forbedre sig kropskomposition som han kunne, fordi han var nybegynder i forhold til træning.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Han havde også træner og kost vejledning i de 12 uger tror bare det er for kompliceret til almindelige mennesker

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Taekwondo body skrev:Han havde også træner og kost vejledning i de 12 uger tror bare det er for kompliceret til almindelige mennesker

ja. anne bech er meeeget kompliceret
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Det var kun muligt fordi at han var nybegynder. Hans resultater skal man også tage med meget STORE forbehold. Hans før og efterbilleder er ekstremt misvisende. Det ene taget med en doven kropsholdning og alm. lys. Det andet i et studie med perfekt lys, pump, carb - up og med en prof fotograf.

I forhold til at tage sig og tage muskelmasse på, må man i de fleste tilfælde vælge. Man kan ej heller omdanne fedt til muskel da fedt består af lipider :)
Brugeravatar

Reputation point: 90

Styrkeliste
- Bænkpres: 152.50
- Squat: 202.50
- Dødløft: 227.50

MadzP92 skrev:
Taekwondo body skrev:Han havde også træner og kost vejledning i de 12 uger tror bare det er for kompliceret til almindelige mennesker

Folk havde være henrykte hvis jeg havde lavet den forvandling på 12 uger, tænker på før og efter billeder, det er kun fordi folk har sat sig i hoved hun er skudt i hoved det er min teori :)

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Taekwondo body skrev:
MadzP92 skrev:

Folk havde være henrykte hvis jeg havde lavet den forvandling på 12 uger, tænker på før og efter billeder, det er kun fordi folk har sat sig i hoved hun er skudt i hoved det er min teori :)

Læs i hendes bøger og du vil hurtigt indse, at hun intet ved.
Desuden:
Hans før og efterbilleder er ekstremt misvisende. Det ene taget med en doven kropsholdning og alm. lys. Det andet i et studie med perfekt lys, pump, carb - up og med en prof fotograf.
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Taekwondo body skrev:
MadzP92 skrev:

På ingen måde, fordi jeg ser sådan på hende er hun ingen uddannelse har bag sig og kommer med ting der er ingen evidens for, lidt lignende ham tossen fra Nobell Fitness..

Reputation point: 0

Pumpingirondk skrev:Jeg har læst om det at tage muskelmasse på samtidig med at man taber fedtmasse på samme tid. Forstår godt at det ene kræver energioverskud og det andet et energiunderskud - to forskellige ting. Jeg læste så om Emil Thorup, som igennem et 12 ugers forløb har holdt samme vægt, men tabt en masse kg fedt, samtidig med han er blevet mere muskuløs. Jeg læste så, at han havde levet uden carbs, hvilket fik mig til at læse om carb cycling. Læste at man ved carb cycling både kan tage muskelmasse på og tabe fedtmasse på samme tid. Jeg vil ikke smide links ind, da jeg ikke ved om det er tilladt. Men man kan hurtigt google sig til både Emil Thorup historien og info om carb cycling.

Er carb cycling noget der er værd at prøve? Eller er det ligeså effektivt at lægge i et helt normalt lille kalorieunderskud, hvor man ikke er 'bange' for carbs men blot holder det samlede indtag mindre end man forbrænder?

Dine to sidste linjer ser fornuftige ud. :-)

Det er jo meget individuelt hvad der virker for folk og hvor meget kulhydrat du har brug for/har lyst til. Start med en vis procentdel kulhydrater og hvis ikke det ser ud til at give resultater eller det ikke føles rigtigt, så juster dit indtag.

Jeg forstår heller ikke helt hvad det er du vil? Er det fordi du gerne vil på en diæt og træne i 12 uger og så pludselig havde en mindre fedtprocent og højere LBM? For det er da i den grad muligt! :-)

Reputation point: 5

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster