Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1392
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1390

Følg bodybuilding.dk på

Tage på

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej,
jeg håber ikke I dømmer mit indlæg udfra titlen af. Jeg er en 19-årig dreng der gerne vil tage på. Mit tilfælde er bare anderledes end andre unge mænd i min alder. Normalt har folk et BMI i den lave ende (18-19 stks) eller også er det endnu højere - og disse personer vil gerne tage på og bliver så anbefalet at ligge i kcaloverskud samt god styrketræning. Det forstår jeg også udmærket godt. Men hvad nu hvis jeg fortæller jer at mit BMI er 15,6? Er det så godt for mig at styrke samtidig med vægtøgning, eller skal jeg udelukkende fokusere på kost inden jeg griber fat i jernstængerne og har et BMI på de 18? Jeg er virkelig i vildrede for jeg får forskellig svar fra mange!
Håber der er nogle kyndige personer der kan svare!

*Forresten er jeg undervægtig grundet 1½ års udenlandsk ophold, med jungle og safarivandring, MEGET anderledes kost, og ikke nok føde pga. penge, MEN det har været det hele værd. Undtagen for at min krop er gennem bollet nu :( Jeg synes lige I skulle vide det så I ikke tror det er af psykiske årsager der har resulteret i den lave vægt :wink: *

Reputation point: 25

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

det vil gå stærker og bedre hvis du fokuser på BÅDE kost og træning :) spise godt træn hårdt og sov længe og tungt :)

evt læs newbies-helpfile-edit-2-t39845.html :)

Vh Jzn

Off-topic: frygtedet det ville være sådan en jeg kan ik tage på, da jeg har mega sygt stofskifte :P
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog

Begynd du bare ned i centeret. Styrketræning vil aldrig skade, såfremt din teknik er i orden og egoet er smidt derhjemme. :)
Brugeravatar

Reputation point: 85

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 200.00

Træningsduden skrev:Hej,
jeg håber ikke I dømmer mit indlæg udfra titlen af. Jeg er en 19-årig dreng der gerne vil tage på. Mit tilfælde er bare anderledes end andre unge mænd i min alder. Normalt har folk et BMI i den lave ende (18-19 stks) eller også er det endnu højere - og disse personer vil gerne tage på og bliver så anbefalet at ligge i kcaloverskud samt god styrketræning. Det forstår jeg også udmærket godt. Men hvad nu hvis jeg fortæller jer at mit BMI er 15,6? Er det så godt for mig at styrke samtidig med vægtøgning, eller skal jeg udelukkende fokusere på kost inden jeg griber fat i jernstængerne og har et BMI på de 18? Jeg er virkelig i vildrede for jeg får forskellig svar fra mange!

*Forresten er jeg undervægtig grundet 1½ års udenlandsk ophold, med jungle og safarivandring, MEGET anderledes kost, og ikke nok føde pga. penge, MEN det har været det hele værd. Undtagen for at min krop er gennem bollet nu :( Jeg synes lige I skulle vide det så I ikke tror det er af psykiske årsager der har resulteret i den lave vægt :wink: *

Dit BMI tal fortæller bare at du er ret så tynd og det beskriver du jo også selv. Det der sker når man træner og har styr på en kost med proteiner og energi overskud så tager du på i muskelmasse og hvis du bulker i fedt også, da du er nybegyndt kan du tage på i musemasse og opnå en ret god "fisse form" men skal du være seriøst stor (naturligt) så skal der mange års træning ind med styr på kosten.

Det handler i bund og grund at tage trænings leve stilen med sig sæt dig ind i det og træn derefter og så lære du måske at BMI kun gælder for den gennemsnitlige dansker og ikke trænede folk med en rimelig lav fedt procent. Muskler vejer det samme som fedt men muskler er mere kompakte end fedt dvs fedt fylder mere på kroppen end muskler i forhold til vægtforholdet med en muskel.
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Kostplan: Ingen kostplan

livebig55 skrev:det vil gå stærker og bedre hvis du fokuser på BÅDE kost og træning :) spise godt træn hårdt og sov længe og tungt :)

evt læs newbies-helpfile-edit-2-t39845.html :)

Vh Jzn

Off-topic: frygtedet det ville være sådan en jeg kan ik tage på, da jeg har mega sygt stofskifte :P

Mange tak for hurtig svar og BTW så er mit stofskifte helt som det skal være :dance:

Mr Statue skrev:
Træningsduden skrev:Hej,

Dit BMI tal fortæller bare at du er ret så tynd og det beskriver du jo også selv. Det der sker når man træner og har styr på en kost med proteiner og energi overskud så tager du på i muskelmasse og hvis du bulker i fedt også, da du er nybegyndt kan du tage på i musemasse og opnå en ret god "fisse form" men skal du være seriøst stor (naturligt) så skal der mange års træning ind med styr på kosten.

Det handler i bund og grund at tage trænings leve stilen med sig sæt dig ind i det og træn derefter og så lære du måske at BMI kun gælder for den gennemsnitlige dansker og ikke trænede folk med en rimelig lav fedt procent. Muskler vejer det samme som fedt men muskler er mere kompakte end fedt dvs fedt fylder mere på kroppen end muskler i forhold til vægtforholdet med en muskel.

Også tak hertil - gav mig et andet syn på BMI og det med fedt og muskelmasse vidste jeg ikke! "Fedt" :D

Træningsduden skrev:
Mange tak for hurtig svar og BTW så er mit stofskifte helt som det skal være :dance:

Mente bare der kommer utallige skinny kids der siger det er umuligt for mig at tage på da mit stofskifte er MEGET højt, og så spiser de som en lille pige :)
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster