Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1295
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1292

Følg bodybuilding.dk på

Teenage piges program - ingen hviledage

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle,

Jeg postede oprindeligt et indlæg på den internationale bodybuilding hjemmeside, men tænkte at jeg ligeså godt også kunne gøre det her. Dog orker jeg ikke at oversætte det fra engelsk til dansk, så jeg håber at i kan bære over med at det er på engelsk:

Hi fellow lifters :)

I'm fairly new to this site (100% newb), and I have a few questions about my routine. All comments are very welcome, I just wanna hear others opinion really.

I'm 14 years old, I weigh about 112 pounds and last time I checked I was 5"6 feet.
I eat 2300 calories a day, roughly.
And I am girl, but you probably figured that out by looking at my profile pic ;)

Last summer I started exercising regularly. I have gradually increased my exercise intensity since then, but I also take a rest day or two more than before now.

About 7 weeks ago, I started using weight machines at a gym 3 days a week.
I also use an exercise bike - 20 minutes on the days I lift + 5 minutes as warm up and then 55 minutes when I don't lift.

Here is my current routine:

Mon - body weight ab exercises (50-55 min)
Tue - full body weightlifting (35 min) + exercise bike (25 min)
Wed - body weight ab exercises (50-55 min)
Thur - exercise bike (55 min) + body weight ab exercises (50-55 min)
Fri - full body weightlifting (35 min) + exercise bike (25 min) + body weight ab exercises (50-55 min)
Sat - exercise bike (55 min) + body weight ab exercises (50-55 min)
Sun - full body weightlifting (35 min) + exercise bike (25 min)

As you can tell, I never completely rest. This is because I've read that teens should exercise at least an hour every day.

My questions are:
- should I rest more?
- are there things I should change in my routine?

Thanks in advance :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

hvorfor træner du så meget mave ift alt andet?? eller misforstår jeg?

Reputation point: 60

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Mharritz skrev:hvorfor træner du så meget mave ift alt andet?? eller misforstår jeg?

Nej du misforstår ikke. Jeg tror bare jeg er lidt paranoid for at få en topmave ;)

Behøvede du virkelig, at oprette tråden i 4 forskellige forummer?

Start på noget starting strenght eller back to basics og læs newbies help på siden :)
Der Weg ist das Ziel

U mirin brah?

#TEAM HARDEN

BiggunzZ666 skrev:Hvis FW var et land, så var det Afghanistan.
Brugeravatar

Reputation point: 115

Geografisk sted: Fuarkistan

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 65.00

Logbog: Vis logbog

Er der nogen særlig grund til at du mener at netop dit spørgsmål er så vigtigt at det skal oprettes i 4-5 af sektionerne herinde?
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Metapod skrev:Behøvede du virkelig, at oprette tråden i 4 forskellige forummer?

Start på noget starting strenght eller back to basics og læs newbies help på siden :)

Sorry, var lidt i tvivl om hvor jeg skulle poste ;) - og tak!

Hej fik lige tid til, at skrive et mere detaljeret råd :)

Program: Du har accepteret du er begynder, så er det sværeste trin allerede taget, for dig er 3-4 muligheder af programmer
- Starting strenght) Det er det program jeg selv kører for tiden og selvom det ser ud af meget lidt så er det rigeligt. For at understrege programmet er godt, så squattede jeg i oktober 100 kg for 5 gentagelser, nu kan jeg squatte 130 kg for 5 gentagelser.
- Back to basics) Mange anbefaler programmet, men har aldrig kørt det, da jeg ikke selv er fan af opbygningen af programmet.
- Stronglift) Minder lidt om starting strenght, dog med mere volumen.
- Bill star) artikler/traeningsprogrammer/billstarrsfundamentprogram.php

Kost) Det er en meget vigtig del af at træne
- Du skal have det sjovt, lad være med, at være bange for kulhydrater, fedt og slik, som mange piger er i alderen 12-?
- Men lad være med, at overdrive med, at spise usundt

Mere konkrete råd
- Stig langsom i vægt, da du kun tager på i muskler hvis du stiger i vægt, og når du mener du er blevet lidt for buttet så tab dig :)
- Få nok protein
- Spis grøntsager og fedt (Vigtig)
- Drikker man alkohol i 8.klasse? Jeg deltog ikke i festerne dengang.... Så hvis man gør, så hold dig tilbage, men husk at have det sjovt, så alt med måde

Blandede råd:
- Læs det her 5 gange: newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
- Hav det sjovt
- Spørg herinde hvis du er i tvivl omkring noget. Jeg går ud fra med den internationale side hentyder du til bodybuilding.com? Det er virkelig en skrækkelig side, fuld af lort og udelukkende ude på, at sælge deres produkter :)
- Drop maskinerne
- Skru ned for mavetræningen, jeg har aldrig trænet mave....Og skru lidt ned for konditionstræningen
- Du kommer til, at høre på kommentarer fra venner og dine forældre, hvis du begynder med mere seriøs træning. Stay strong :)
- Selvom det måske er uvant lad være med, at være bange for frivægtsområdet.
- Zyzz er gud. accepter det

Spørgsmål til dig:
- Er du medlem af et center? Hvis nej, så bliv det!
- Hvad er dit mål?

Jeg har udelukkende skrevet det her, for at guide dig i en god retning, da du virker mere fornuftig end de fleste piger i alderen 14-18 år (de fleste er idioter btw), men i sidste ende er det dit eget valg om du vil/gider følge rådene.
Der Weg ist das Ziel

U mirin brah?

#TEAM HARDEN

Brugeravatar

Styrkeliste

SigneAndersen skrev:
Mharritz skrev:hvorfor træner du så meget mave ift alt andet?? eller misforstår jeg?

Nej du misforstår ikke. Jeg tror bare jeg er lidt paranoid for at få en topmave ;)

du får ikke mindre topmave af at træne mave hele tiden. du vil få topmave ved at tage meget fedt på, som sker ved at for stort kalorieoverskud. personligt træner jeg mave 2 gange i ugen ud af 6 gange, og består af 4x8 i tre øvelser, og det anser jeg som rigeligt. maven/coren vil også blive trænet hvis du begynder at udføre store basisøvelser såsom dødløft og squat, hvilket jeg vil anbefale dig at begynde med.

Reputation point: 60

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Metapod skrev:Hej fik lige tid til, at skrive et mere detaljeret råd :)

Program: Du har accepteret du er begynder, så er det sværeste trin allerede taget, for dig er 3-4 muligheder af programmer
- Starting strenght) Det er det program jeg selv kører for tiden og selvom det ser ud af meget lidt så er det rigeligt. For at understrege programmet er godt, så squattede jeg i oktober 100 kg for 5 gentagelser, nu kan jeg squatte 130 kg for 5 gentagelser.
- Back to basics) Mange anbefaler programmet, men har aldrig kørt det, da jeg ikke selv er fan af opbygningen af programmet.

- Du skal have det sjovt, lad være med, at være bange for kulhydrater, fedt og slik, som mange piger er i alderen 12-?

Mere konkrete råd
- Stig langsom i vægt, da du kun tager på i muskler hvis du stiger i vægt, og når du mener du er blevet lidt for buttet så tab dig :)
- Få nok protein
- Drikker man alkohol i 8.klasse? Jeg deltog ikke i festerne dengang.... Så hvis man gør, så hold dig tilbage, men husk at have det sjovt, så alt med måde

Blandede råd:
- Hav det sjovt
- Spørg herinde hvis du er i tvivl omkring noget. Jeg går ud fra med den internationale side hentyder du til bodybuilding.com? Det er virkelig en skrækkelig side, fuld af lort og udelukkende ude på, at sælge deres produkter :)
- Drop maskinerne
- Skru ned for mavetræningen, jeg har aldrig trænet mave....Og skru lidt ned for konditionstræningen
- Du kommer til, at høre på kommentarer fra venner og dine forældre, hvis du begynder med mere seriøs træning. Stay strong :)

Spørgsmål til dig:
- Hvad er dit mål?

Jeg har udelukkende skrevet det her, for at guide dig i en god retning, da du virker mere fornuftig end de fleste piger i alderen 14-18 år (de fleste er idioter btw), men i sidste ende er det dit eget valg om du vil/gider følge rådene.

Man kan vel sige set samme om bodybuilding.dk, som jo er ejet af et kosttilskud firma eller er du for naiv til, at jeg må komme med den sammenligning?
Bodybuilding.com laver faktisk nogle rigtig gode artikler med kilder til det hele, som er langt over niveauet på de artikler på bodybuilding.dk.
Brugeravatar

Reputation point: 33

Træner her: SPH GYM
Muscle House Gym

Einhill skrev: Man kan vel sige set samme om bodybuilding.dk, som jo er ejet af et kosttilskud firma eller er du for naiv til, at jeg må komme med den sammenligning?
Bodybuilding.com laver faktisk nogle rigtig gode artikler med kilder til det hele, som er langt over niveauet på de artikler på bodybuilding.dk.

Hentyder du her til en af protein-artiklerne som, uden at komme med nogen kilde eller andet til at legitimere/begrunde tallet, foreslår at indtage 2-2,5 g/kg protein? :mrgreen:
Nogle artikler er røv, og andre er fine nok - men det er vist meget normalt for en side med mange forskellige skribenter.

Til trådstarteren: Jeg synes du skal til at læse artikler f.eks. nogle på de mange sider, du har lavet den samme tråd på, istedet for at forvente at andre gider lave arbejdet for dig. Jeg synes det er dovent, og ærligt talt en smule irriterende, at du ikke engang har lavet noget fodarbejde selv. Du har ikke skrevet noget program, bare at du "bruger maskinerne" - det lyder meget ustruktureret.

Jeg antager - og ret mig, hvis jeg tager fejl - at du laver al den mavetræning for at få en flad, flot mave? Du vejer allerede ikke særlig meget - hvis min matematik ikke er hel gal, har du et BMI på circus 18 (inb4 "lol han bruger BMI"). Disse to ting taget i betraget kunne godt give et billede af, at du er lidt fedtforskrækket: Det synes jeg ikke er vitterligt sundt; Især taget din alder i betragtning.
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Kostplan: Vis kostplan

Man kan vel sige set samme om bodybuilding.dk, som jo er ejet af et kosttilskud firma eller er du for naiv til, at jeg må komme med den sammenligning?

- At bb.com laver nogle enkelte gode artikler ændre ikke på, at 95% af artiklerne er lort.
- Bodylab markedføre sig væsentlig mere neutral end bb.com gør
- Vi ´har her med en 14 årig pige, at gøre hun skal holde sig langt væk fra "living large" etc.
- En artikel behøver ikke være god bare fordi den har kilder anført. Desuden vil du ikke linke den bedste artikel fra bb.com som du kender?
- Hvorfor føler du trangen til, at angribe min person? Jeg forstår egentlig ikke på hvordan du bidrager TS angående hendes spørgsmål?
Der Weg ist das Ziel

U mirin brah?

#TEAM HARDEN

Brugeravatar

Styrkeliste

Borumpas skrev:Jeg antager - og ret mig, hvis jeg tager fejl - at du laver al den mavetræning for at få en flad, flot mave? Du vejer allerede ikke særlig meget - hvis min matematik ikke er hel gal, har du et BMI på circus 18 (inb4 "lol han bruger BMI"). Disse to ting taget i betraget kunne godt give et billede af, at du er lidt fedtforskrækket: Det synes jeg ikke er vitterligt sundt; Især taget din alder i betragtning.

Det Borumpas - og andre - ikke får kommunikeret klart ud, fra mit synspunkt, er at du ikke kan punktforbrænde. Du taber ikke fedt på maven af at træne dine mavemuskler. 50-55 minutters dedikeret "ab exercise" er i det henseende fuldstændigt spildt...
Når du oven i købet er nybegynder, er så stor en mængde "ab training" fra et træningssynspunkt lige så spildt. Det er skudt helt ved siden af målet.

EDIT:
Selv hvis vi byttede rundt på dine fullbody pas og din mavetræning, så du havde 50 minutters fullbody og 30 minutters coretræning, ville det stadigvæk være alt for meget coretraining, så ofte.
Desuden kan det ikke kaldes "fullbody weightlifting", hvis du ikke træner core samtidigt, så at sige. ;)
When in doubt, remove shirt, flex, repeat.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 180.00

Borumpas skrev:Til trådstarteren: Jeg synes du skal til at læse artikler f.eks. nogle på de mange sider, du har lavet den samme tråd på, istedet for at forvente at andre gider lave arbejdet for dig. Jeg synes det er dovent, og ærligt talt en smule irriterende, at du ikke engang har lavet noget fodarbejde selv. Du har ikke skrevet noget program, bare at du "bruger maskinerne" - det lyder meget ustruktureret.

Jeg antager - og ret mig, hvis jeg tager fejl - at du laver al den mavetræning for at få en flad, flot mave? Du vejer allerede ikke særlig meget - hvis min matematik ikke er hel gal, har du et BMI på circus 18 (inb4 "lol han bruger BMI"). Disse to ting taget i betraget kunne godt give et billede af, at du er lidt fedtforskrækket: Det synes jeg ikke er vitterligt sundt; Især taget din alder i betragtning.

Jeg er da ked af at jeg/det fremstår dovent og irriterende i dine øjne. Husk endelig på, at det er 100% valgfrit at læse og svare på mit indlæg.

Først og fremmest, var mine mange posts grundet at jeg ikke vidste hvor indlægget passede ind. Jeg har slettet de andre indlæg nu, så don't you worry.
Jeg læser næsten konstant artikler og generel teori om træning. Det er blandt andet derfor at jeg skriver her nu og satte spørgsmålstegn ved min rutine i det hele taget. Jeg påstår ikke at jeg ved mere end jeg gør - my goodness, jeg er nok definitionen af en nybegynder. Men jeg vil hellere stille dumme spørgsmål og formulere mig forkert (og så blive rettet på), end ikke at få svar.

Og bare lige for at få det på plads - jeg forventer ikke at nogen skal lave noget "arbejde" for mig. Det eneste mit ønske er, er at få opinions på min rutine fra andre med mere erfaring end mig selv. Og igen, det er på ingen måde obligatorisk at svare.

Ja, jeg er "lidt fedtforskrækket". Jeg har snart været i behandling for en spiseforstyrrelse i et år, så det er skam korrekt antaget.

Merodium skrev:Det Borumpas - og andre - ikke får kommunikeret klart ud, fra mit synspunkt, er at du ikke kan punktforbrænde. Du taber ikke fedt på maven af at træne dine mavemuskler. 50-55 minutters dedikeret "ab exercise" er i det henseende fuldstændigt spildt...
Når du oven i købet er nybegynder, er så stor en mængde "ab training" fra et træningssynspunkt lige så spildt.

Jeg tror, jeg vælger at erstatte min coretræning med kropsvægtøvelser der i stedet styrker hele kroppen. Med samme hyppighed, men forskellige muskler hver dag. F.eks. mandag - ben, tirsdag - arme, onsdag - butt, osv.. Sammen med min styrketræning og cardio, selvfølgelig. Tak for dit råd.
Jeg prøver ikke at tabe mig, mere bare at tone og øge muskelmasse :)
Metapod skrev:Hej fik lige tid til, at skrive et mere detaljeret råd :)

Mere konkrete råd
- Få nok protein

Blandede råd:
- Hav det sjovt
- Drop maskinerne

Spørgsmål til dig:
- Hvad er dit mål?

Tusind tak for dit svar, det er virkelig hjælpsomt :)
Jeg booker en tid med mit lokale gym's coach snarest muligt, så han kan instruere mig ordentligt i frivægte, så jeg kan komme igang med Starting Strength. Kan ikke vente; jeg var sgu også ved at blive træt af alle maskinerne ;)

Med hensyn til mit mål, så er det ultimativt at have en sund og veltrænet krop, som jeg er stolt af (hvilket jo er en smagssag langt hen ad vejen).
Mere konkret, drømmer jeg om at stille op i en bodyfitness konkurrence når jeg når den rigtige alder. Det er naturligvis om laaaang tid, men forhåbentlig ved 18-19 års alderen :)

Lige så vi får det på det rene:

Hvis man vil have en flot sixpack ved lav fedtprocent, og man ikke er så heldig at generne har gjort en hel del af forarbejdet, så kræver det direkte træning af coren - fleksion og ekstension af columna. Den isometriske kontraktion ved fullbodyøvelser er ikke altid nok.

Det er ligesom folk der påstår, at rygtræning alene er nok til biceps. Ønsker man optimale resultater kræver det direkte træning.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Flyttet
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Borumpas skrev:Jeg antager - og ret mig, hvis jeg tager fejl - at du laver al den mavetræning for at få en flad, flot mave? Du vejer allerede ikke særlig meget - hvis min matematik ikke er hel gal, har du et BMI på circus 18 (inb4 "lol han bruger BMI"). Disse to ting taget i betraget kunne godt give et billede af, at du er lidt fedtforskrækket: Det synes jeg ikke er vitterligt sundt; Især taget din alder i betragtning.

Inden du begynder at komme med alle mulige konklusioner, så skal du vide, at hendes BMI altså er helt normalt.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00