Bruger login







Ugen der gik, uge 11, 2019
Apropos og dødløft!

Tilbudsguide, uge 12, 2019
Kalvemedister og mørk chokolade

Ugen der gik, uge 10, 2019
Arnold Classic 2019 og six pack!

Tilbudsguide, uge 11, 2019
Æg, kylling og jordbær!


Statistik

Vi har 55436 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er D97

Vores medlemmer har i alt skrevet 2026343 indlæg i 86501 emner

16 nye indlæg i dag


Online
I alt: 529
Medlemmer: 19
Skjulte: 2
Gæster: 508

Følg bodybuilding.dk på

Tempo squats

Udskriv emne


Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum





Hej!
Grundet en skade, er jeg nødsaget til at droppe de "almindelige" squats - og i stedet køre tempo squats (4 sek. ned - 4 sek. op).
Jeg er med på, at denne form for squat ikke er super gavnlig for styrken i benene, men er der noget at hente på muskelmassen ved disse squats? Jeg er ret træt af, at jeg skal til at droppe mine tunge squat sæts, men jeg tænkte, om der var lidt at være positiv over, hvis man kan opnå god muskelmasse på disse tempo squats. Derfor - er der fordele ved at køre denne form for squats (4 sek. ned og 4 sek. op) fremfor de mere almindelige squats?

Er der nogle der kan være behjælpelige med dette? :-)

Tak
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 19. mar 2014, 15:01
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



De fleste implementerer det med hovedet under armen og monkey see, monkey do. Så, er du i tvivl, så hold dig fra det.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

I'm cruel only to be kind, said the poet. http://www.supertraining.dk.
Brugeravatar
 
Reputation point: 1719
 
Indlæg: 6299
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bottom line: Tempo squats > ingen squats.
Så vidt jeg ved, er det kun en god ting at skifte mellem forskellig vægt, antal set og øvelsesvarianter. Men det er selvfølgelig svært at blive mere eksplosiv, når man kører 4 sek. op :-k Det bedste vil selvfølgelig være, hvis skaden kan genoprettes, så du kan squatte mere frit.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 15. maj 2015, 18:29
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Begynder forum




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster