Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1304
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1302

Følg bodybuilding.dk på

The basics of hypertrophy training

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Har lige læst artiklen: "The basics of hypertrophy training" her på siden.

Her støder jeg for første gang på "Progressiv loading/Dekonditionering", som jeg overvejer at integrere i mit program. - Jeg understreger overvejer, for umiddelbart lyder det alt for godt til at være sandt, men eftersom den er skrevet på bodybuilding.dk formoder jeg at dens troværdighed er højt.

Egenligt vil jeg blot vide om jeg gør det korrekt. Kan nogen herind sige til og fra? Jeg fulgte blot mandens råd til knægten i artiklen:

Jeg kan bænkpresse 3X10 med 50kg (stangen vejer 20 kg, og vægt 30kg)

Uge 9
1. 60 kg
2. 57,5 kg
3. 57,5 kg

Uge 8
1. 55 kg
2. 52,5 kg
3. 50,2 kg

Uge 7
1. 50 kg
2. 47,5 kg
3. 47,5 kg

Uge 6
1. 45 kg
2. 42,5 kg
3. 42,5 kg

Uge 5
1. 42,5 kg
2. 40 kg
3. 40 kg

Uge 4
1. 37,5 kg
2. 35 kg
3. 35 kg

Uge 3
1. 32,5 kg
2. 30 kg
3. 30kg

Uge 2
1. 27,5 kg
2. 25 kg
3. 25 kg

Uge 1
1. 22,5kg
2. 20 kg (det er reelt kun stangen)
3. 20 kg (det er reelt kun stangen!?)

Det betyder at efter en uges pause, starter jeg på 22,5 kg, og bagefter går ned på 20 kg.

næste uge starter jeg med 27,5 kg, og bagefter går ned på 25 kg.

Jeg har bare 2 spørgesmål:

a) Gør jeg det rigtigt?

b) Er I sikker på at det fungerer? - altså at jeg vokser*? - for 22,5 kg er alt for lidt til at begynde med synes jeg?

jeg takker endnu engang hvis det skulle være.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Efter min mening er det for let, men om det virker eller ej skal jeg ikke kunne sige. Jeg syntes du bare du skulle træne 1 til 2 rep fra failure, og hvis du vil variere kunne du i stedet bare skifte rep range nogen gange. fx nogle uger med 10 reps nogen med 8 reps osv..

Hvem fanden gider bænke med stangen.

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Progressivt overload og strategisk dekonditionering, som det fremgår af artiklen, er ekstremt vigtigt i bb-programmer. Der er dog ikke den eneste vej, og det er ikke altid optimalt, især ikke for begyndere, hvilket du må sige at være ud fra dine løft. Der er forskellige grunde hertil. Som du selv er inde på, vil vægten i de første uge være for lav, når dine max-løft ikke er højere, og der er vel en nedre grænse for, hvor lav vægt, man kan bruge til noget. Desuden - når du er ny kan du med en forholdsvis fornuftig kost og træning øge din styrke utroligt hurtigt. Derfor kan du ved at køre efter dagsformen - dvs. løfte så tungt som du kan hver gang - øge din styrke så hurtigt, at du i virkeligheden vil opnå samme virkning som en planlagt procentvis vægtøgning - samtidig med, at du hele vejen kører med tunge vægte og derfor øger styrker og hypertrofien væsentligt.

Søg på enten Thomas Jagds 'fundamenttræning for begyndere' eller hans 'back to basics' program og kør dem MINDST et halvt - gerne et helt - år; med pauser hver 8 uge eller lign. Og så vil jeg lige understrege, at kosten måske er endnu vigtigere end træning, så få læst Jørgen Storms "CUTS" - google det. :-)
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster