Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1864
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1860

Følg bodybuilding.dk på

Thermo DynamX el. charge (el. ingeting)når man er under 18?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa er en 17-årig studerende knægt fra det bondske Horsens-område, der for kort tid siden (mindre end 4 uger) begyndte at styrketræne el. rettere sagt dyrke lidt vægtløftning/styrkeløft.
lidt facts:

højde 182cm vægt 81kg.

lidt om min normale træningsdag:
dødløft: 3*3rep med 1-110kg.
bænk-pres:3*3rep med 65 kg.
squat:3*3 rep med 70-80kg.
barb curl:3*10rep med 30kg.
chins 3*af så mange jeg kan: egen kropsvægt.
dips: så mange jeg kan.
frivend:55-65kg-indtil jeg har helt styr på stød og træk for den sags skyld (er jo først lige startet).
så kører jeg lidt mave i maskine og mavebøjninger osv.. Nogle gange bliver der også plads til lidt strandøvelser, hvor jeg træner brystet, biceps og triceps lidt grundigere.

Kommer self også til at lave flere slags øvelser men er som sagt lige startet. Jeg er også begyndt at løbe 11km hver uge, da jeg gerne vil tabe mig 5-6kg.

DEt jeg er i tvivl om, er hvilke kosttilskud, der ville være godt til en som mig. Da jeg vil tabe mig har jeg tænkt på at tage nogle Thermo DunamX, men er kun 17år så ved ikke helt, så tænkte istedet på at tage noget charge. Føler nemlig når jeg er færdig med skolen ca. 15:00 tiden og laver lektier, indtil jeg om aftenen skal træne, har brug for lidt ekstra energi som jeg kan se slankeprodukterne også giver.
Vil også lige sige, at jeg lever rimlig sundt spiser mange grøntsager og kylling osv.. Det eneste tidspunkt jeg indtager noget meget usundt er til fester Smil

kiunne også godt tænke mig at begynde at tage noget proteinpulver og kreatin, da det sikker vil være gavnligt for min træning, som er ca. 3 gange om ugen.

Men altså, det jeg spekulerer mest på, er om det ville være en god ting for mig at tage nogle af disse slankeprodulter som charge (el. Thermo DynamX hvis det ikke er skadeligt for en under 18)?........

Reputation point: 0

Geografisk sted: Horsens

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Cool du skal til at lave vægtløftning, får du kyndig vejledning?

Du kan sagtens sætte sætantallet op i de tre store, faktisk er der ikke noget i vejen for du også træner med flere reps når du er nybegynder.

Hvad er dine betænkeligheder ved charge?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan

ja jeg bliver vejledt af en vægtløfter/styrkeløfter, meget god træner.

mine betænkeligheder ved charge er mest om det er farligt, har nemlig læst noget med mange slankeprodukter indeholder CLA der skulle være farligt. Jeg ved heller ik om det farligt at tage Thermo DynamX da jeg kun er 17...

btw..så træner jeg også mange gange med flere reps, det er sådan lidt forskelligt for nogle gange kærer jeg også max, bare for at det hele ik er så ensformigt.

Charge indeholder ikke CLA og hvad skulle der være farligt ved CLA ?
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

læste følgende inde på forbrugerrådets side
Producenter af slanketilskud har i en lang periode anbefalet overvægtige af spise slanketilskud, der indeholder stoffet CLA.

Men lige netop overvægtige kan få alvorlige bivirkninger ved at spise CLA.

Stoffet har længe været under mistanke for at kunne medføre diabetes og hjerte-karsygdomme. Nu har Fødevaredirektoratet udsendt en advarsel til gravide og overvægtige mod at indtage stoffet.

Advarslen sker på baggrund af en norsk undersøgelse, der viser, at CLA påvirker både insulinfølsomheden og kolesteroltallet.

Om producenterne nu vil trække produkterne tilbage, vides ikke, da det ikke har været muligt at få en kommentar fra firmaerne ved redaktionens slutning.

...okay troede egentlig alle slankeprodukter indeholder CLA, men har du prøvet charge og virker det efter hensigten???

Hvis CLA er så farligt som det beskrives der - hvilket det ikke er - så ville det ikke være lovligt at sælge i Danmark. Fødevaredirektoriet skal nok sørge for at gøre alle de kosttilskud der er: farlige, ikke virker efter hensigten eller hvor der er relativt stor mulighed for overdosering.

Slankprodukterne er mange gange blevet anklaget for ikke at virke, men det er fordi folk tager dem og forventer at tabe sig mens de sidder og spiser pizza hvilket ikke er idéen.

De sørger for du forbrænder mere, får mere energi og at din appetit mindskes. Sidstnævnte har rigtig mange folk gavn af og selvfølgelig også de førstnævnte. Bare sørg for at dyrke konditionstræning også, så er jeg sikker på du vil få rigtig meget ud af dem.

Mht. hvilket produkt du skal købe, så vil jeg enten vælge Diet Capsules eller Charge.
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

ok mange tak for hjælpen :D

CLA kan fremkalde gammelmands sukkersyge, viser nye undersøgelser...
det var i morgen nyhederne for godt en uge siden....

Geografisk sted: Odense

Light-produkter kan fremkalde leukæmi.
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Ja, hvis man drikker 200 liter cola light om dagen har man en reel chance for at få leukæmi...... Ellers er mængden aspartam vist ikke tilstrækkelig...
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00