Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1207
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1204

Følg bodybuilding.dk på

Time to get LEAN.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Stats:

Højde: 174cm
Vægt: 83kg
Alder: 21

Hej. først og fremmest er jeg ny herinde og trænger til lidt råd. Først lidt om mig..

Jeg har været ekstrem overvægtig, 145kg, besluttede mig for at tabe mig - og 1 år og 3 måneder senere, vejede jeg 74kg (174cm høj).

Jeg tabte mig på Atkins - spiste nok 1500-1700kcal om dagen, og eneste kulhydrat indtag var grøntsager.

Jeg har været tilmeldt et motionscenter hvor jeg har løftet lidt vægte, men langt fra nok - mine primære resultater har været igennem kostændringer.

Her for en månede siden ville jeg trappe ud af Atkins og gå over på en "balanceret" kost - dårlig idé. Jeg tog 10kg på, selv om jeg overholdt mine 1500-1700kcal religiøst.

Så ja, nu sidder jeg her. Nu er jeg fanme træt af at tabe mig via "gimmicks" og være "skinnyfat" fordi jeg ikke udelukkende har tabt mig igennem kosten, samt tage på, bare jeg tænker på at spise kulhydrater.. så nu skal det være på den "rigtige" omend lidt hårdere måde.

Jeg har meldt mig ind i et motionscenter og en svømmehal, så nu skal den ha gas.

Mandag - 45 minutters cardio, Fullbody.
Tirsdag - Svømmehallen. Freestyle et par timer
Onsdag - 45 minutters cardio, Fullbody.
Torsdag - Svømmehallen, freestyle et par timer
Fredag - 45 minutters cardio, Fullbody.
Lørdag: 7kms rask gang
Søndag: 7kms rask gang

Grunden til jeg svømmer, er at det faktisk er den eneste form for motion jeg virkeligt NYDER. Vil alt den cardio smadre min restitution, eller er det fint nok? Jeg træner ikke for at blive "él grande" men nærmere for at opbygge en god slat muskelmasse samt opnå en super lav bodyfat. Går efter det atletiske look, så at sige.

Burde jeg droppe mine gåture i weekenderne? Jeg er hjemme ved mine forældre i weekenderne, og har derfor ikke mulighed for at gå i centret, derfor smider jeg gerne lidt musik i øregangende og pløjer derudaf.

Jeg indtager 1700kcal dagligt, maden består primært af:

Havregryn /m minimælk
Kylling/Kalkun/Tun
Grøntsager
Nødder
Frugt
Whey Pulver (smider det i havregrynen før og efter træning)

Kosttilskud: Multi Vitamin samt Udo's Choice.

Vil 1700kcal være alt alt for lidt med alt den motion og træning, eller ser det fornuftigt nok ud, under cut? i skal tænke på, at min muskelmasse allerede er afgået ved DØDEN pga. alt alt alt for mange tidligere "hardcore sulte dieter", "atkins", og alt muligt andet pis, så nu vil jeg sådan set bare smide en masse fedt (og muskel) og så packe muskel på bagefter da skaden allerede er sket.

FEEDBACK! :) NEED HELP!

På forhånd tak!

Mvh

Esse

Reputation point: 0

Geografisk sted: Holstebronx

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg 1700 kcal virker for mig alt for tæt på dit minimumsindtag specielt taget i betragtning af alt den cardio og styrketræning du vil lave. Jeg synes du skulle skyde efter f.eks. 3000 til at starte med og så satse på et vægttab på ca. 500 gram om ugen. Hvis du tager på eller ikke taber dig nok over en uge nedjusterer du det det. 500 kcal underskud om dagen svarer til ca. 500g mindre vægt om ugen, så hvis du kun taber dig 300g kan du bare hugge yderligere 200g af. Men husk at din vægt godt kan variere lidt henover ugen så bare fordi du har tabt 400g og ikke 500g betyder det ikke at ikke taber 500g eller mere om ugen.

OOOH :o flot! DAMN! gider du ikke smide et før og efter billede op :D ?? mega flot vægttab, tillyke!! =D>
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 95.00
- Dødløft: 100.00

Nu er jeg ikk inde i det med at være "kulhydrat-følsom", som nogle skulle være (og dermed behøve mindre protein bla.), men er du en af dem der tror at kulhydrater feder mere end alt andet? :)

p.s. havregryn er da rig på kulhydrater?

Reputation point: 60

Kostplan: Vis kostplan

Synes godt nok at det lyder flot!! hold da kæft =D>
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle

Træner her: Fitness World Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 145.00

Føler du, at du har energi til at give den god gas til de fleste træninger?

Hvis ikke er det nok fordi du ikke får restitueret ordentligt - og som jeg ser det, så ligger problemet enten i for lavt madindtag eller for høj frekvens.

Jeg ville dog uanset hvad indtage flere kalorier end du gør nu. Du ligger nærmest på ligevægtsindtaget for en lille kvinde.. Føler du dig aldrig sulten/tømt for energi.

Sørg forresten for at få hoveddelen af kalorierne morgen og før/efter træning.

Logbog: Ingen logbog

Jeg har selv prøvet atkins og tabte mig også 10 kilo på 2 måneder, men indeed, det er svært at komme ud af. Dog snakkede jeg med en ekspert på området og jeg blev forklaret at det galdt om at trappe langsomt ud. Jeg går udfra dit kulhydrat indtag var på ca. 20g da du var igang med atkins, right? så skal du bare øge kulhydrat indtaget med 5g hver uge. så kommer det stille og roligt. Din krop skal bare vende sig til at forbrænde kulhydrater istedet for fedt, som den gjorde under atkins.

Held og lykke :) (igen...flot vægttab =D> )
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 95.00
- Dødløft: 100.00

Tillykke med det flotte resultat.

Jeg var selv på en større kur for et par år tilbage, gennem atkins konceptet. Tabte mig omkring 10 kilo på et par måneder, men tog mig flere gang i at jeg nær var bleven fanatisk omkring konceptet og mad generelt. Så blev enig med mig selv om at det ville jeg aldrig gøre igen.
Det er ikke for at skræmme folk væk fra atkins eller fraråde det, fejlen ligger nok mere på min side da jeg nok bliver lidt for opslugt i de ting som jeg skal gennemføre :D
Pga. jeg vejede for meget ved udgangen af 2008 er jeg sammen med min bror begyndte på en proteinkur. Det kan klart anbefales.
Det betyder med andre ord at du kan spise stort set alt så længe der er meget proteinindhold. Det er godt for styrketræning og du aldrig sulten. Overraskende nemt. Har siden d. 3 januar tabt omkring 6 kilo. Et eksempel på en madindtaget over en dag kunne se sådan her ud:

(Grovbolle kunne med fordel udskiftes med rugbrød)

Ellers er det styrketræning 3 gange om ugen og bodybike, løb, boksetræning o.l for de resterende dage hvis der er tid.
Vedhæftede filer
9100-Madindtag.jpg
9100-Madindtag.jpg (70.44 KiB) Vist 165 gange
1376-Madindtag.jpg
1376-Madindtag.jpg (89.8 KiB) Vist 168 gange

Geografisk sted: Aalborg

Kcsorensen skrev:Tillykke med det flotte resultat.

Jeg var selv på en større kur for et par år tilbage, gennem atkins konceptet. Tabte mig omkring 10 kilo på et par måneder, men tog mig flere gang i at jeg nær var bleven fanatisk omkring konceptet og mad generelt. Så blev enig med mig selv om at det ville jeg aldrig gøre igen.
Det er ikke for at skræmme folk væk fra atkins eller fraråde det, fejlen ligger nok mere på min side da jeg nok bliver lidt for opslugt i de ting som jeg skal gennemføre :D
Pga. jeg vejede for meget ved udgangen af 2008 er jeg sammen med min bror begyndte på en proteinkur. Det kan klart anbefales.
Det betyder med andre ord at du kan spise stort set alt så længe der er meget proteinindhold. Det er godt for styrketræning og du aldrig sulten. Overraskende nemt. Har siden d. 3 januar tabt omkring 6 kilo. Et eksempel på en madindtaget over en dag kunne se sådan her ud:

(Grovbolle kunne med fordel udskiftes med rugbrød)

Ellers er det styrketræning 3 gange om ugen og bodybike, løb, boksetræning o.l for de resterende dage hvis der er tid.

Hvorfor køre alle de her "kure"?

Hvis du satte dig ind i basal kostviden (læs f. eks. disse artikler: http://www.bodybuilding.dk/artikler/kostogkosttilskud/KostenfraAtilaa.php og http://www.bodybuilding.dk/artikler/kostogkosttilskud/Diaeteksempelforfedtreduktion.php) så ville du finde ud af, at du sagtens kan tabe dig på en normal kost samtidig med, at du ikke føler sult og du vil sandsynligvis kunne holde vægten istedet for at opleve, at den går op igen, når du dropper "kuren".

Der er intet magisk ved din kostplan - den indeholder bare meget få kalorier og du vil sandsynligvis tabe dig hurtigt - hvoraf en del af det nedbrudte væv vil være muskelmasse, hvilket jo ikke er smart.

Jeg kan ærligt og oprigtigt sige at jeg ALDRIG, ALDRIG føler sult - desværre føler jeg heller aldrig mæthed. det er fuldstændigt ekstremt. Jeg kan spise 0 kcal uden at føle sult, jeg kan æde én familie pizza uden at føle mig mæt. Det er noget med, at jeg lider af en leptin forstyrelse af en art, altså en hormonel forstyrelse...

Derfor bliver jeg simpelthen nød til at tælle hver enkel kalorie jeg indtager, da det er ret så svært at regulere min vægt på en fornuftig måde ellers..

Før og efter billede so far:

Før (XXXL trøje og bukser)

http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... r11985.jpg (mig til venstre)

Nu 32" jeans og large trøje :D det nice http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... j11825.jpg

Ved godt at efterbilledet er dybt retarderet men er hjemme ved de gamle pt. og det eneste digitale kamera er det i min laptop der er sutte ringe :D

Har iøvrigt holdt min plan indtil videre, der er ikke røget nogle kilo på vægten men synes da jeg kan se en forskel i spejlet.. Har faktisk endda TAGET PÅ efter jeg er begyndt at træne, men det er sikkert fordi jeg ikke har styrketrænet siden i sommers.

Da jeg startede vejede jeg 82.5, nu vejer jeg 82.8.. så det er bare at blive ved :) så skal det vel nok give noget.

Jeg føler mig ikke træt eller uoplagt - men kan da godt mærke at jeg er godt mør efter 3 sets, har ikke liiiige lyst til at lave det fjerde, men får mig da kæmpet igennem alligevel.

Forresten, hvis jeg ikke er øm, er der så noget i vejen for at træne to dage i træk? lavede 12 reps, 4 sets fullbody og er ikke øm dagen efter selvom jeg træner med højeste vægt jeg kan lave 12 reps med.. alså til meget tæt på eller til failure. Var dog øm efter de første par ganges træning, men ikke i dag, selvom jeg trænede igår.

Ved godt at man siger man skal lade musklerne restitutere i 36-48 timer, men seriøst, det er bare så fesent når man ikke har DOMS - så føler man ikke rigtigt man har ydet sig maksimale :(

Geografisk sted: Holstebronx

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster