Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 935
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 932

Følg bodybuilding.dk på

Scene-skede-hinde-betændelse

Udskriv emne

Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader

Hej BB.
Først skal jeg lige sikre mig det er det rigtige navn?

Det fik jeg nemlig konkluderet for en måned siden af min læge, og siden da har træningen været på standby. KRISE? Ja, helt vildt.
Lægen anbefaldede mig at købe nogle håndledsstøttere, hvilket jeg gjorde. Dyrt iøvrigt, føj for den.

Men nu, en lille måned siden, er det lige så slemt med håndledene, og jeg længes efter at svede i centeret!

Hvad kan jeg gøre, for at fremme helingen?

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

seneskedehindebetændelse (langt ord :P )

Det kan behandles lidt med penicilin.

Men du skal være klar over, at du kan risikere at have seneskedehindebetændelse i meget lang tid, hvis du ikke tager en pause når du begynder at få symptomerne.

Bænkpres og mange andre øvelser kan i øvrigt være ne meget smertefuld affære med seneskedehindebetændelse.

Jeg vil foreslå dig at holde en pause. Hvil senen lidt før det bliver værre. Du kan evt. hjælpe lidt på smerten med gigtmedicin, men hvis du gør det - så skal du sørge for at holde dig langt væk fra hård træning! Flere fodboldspillere er faldet døde ved at kombinere gigtmedicin med hård træning eller kamp.
Sidst rettet af Foreigner 4. jan 2008, 14:09, rettet i alt 1 gang.

Logbog: Vis logbog

Havde mange problemer med seneskedehindebetændelse også og gjorde det samme, købte håndledsbeskyttere. Har aldrig haft det siden :O Ret overrasket over hvor effektivt de har virket for mig!
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitness World Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00

Det kommer også an på hvor alvorligt det er blevet.

Det kan nemlig se pænt grumt ud, men jeg ved naturligvis ikke hvordan det er hos dig.

EDIT: Prøv evt. Felden. Min læge sagde, at jeg skulle bruge Felden, da det jo er inflammationsdæmpende.

det der felden der har jeg prøvet til en fiber engang, lægen der sagde det virkede (lægen i mili) men sys nu ikke det var overbevisende godt. nej tror kodeordet er pause..
Tjek min log

viewtopic.php?t=25174&postorder=asc&start=120#p668994

"Det er godt for dine guns"
Brugeravatar

Geografisk sted: Bælum

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Vis kostplan

Din inflammation forsvinder ikke af sig selv. Der er mange måder og du skal helt sikkert følge det råd og vejledning som din læge giver. De er trods alt eksperterne på feltet.

Men alfa omega er, at du ikke belaster senerne så længe de er inflammante. Og nu mener jeg slet ingen træning, heller ikke lette vægte. Du skal sørge for at køle stedet ned 4-6 gange om dagen i 10 min. Ispose med klæde imellem pose og hud.
Derudover er det rigtig godt at supplere din kost med olie, altså omega 3 og 6 fedtsyrer. Det er det iøvrigt altid.

Og ellers må du squ komme over til mig og få nogle nåle. :)
"Dogs are not our whole life but they make our life whole"
Brugeravatar

det der felden der har jeg prøvet til en fiber engang, lægen der sagde det virkede (lægen i mili) men sys nu ikke det var overbevisende godt. nej tror kodeordet er pause..
Tjek min log

viewtopic.php?t=25174&postorder=asc&start=120#p668994

"Det er godt for dine guns"
Brugeravatar

Geografisk sted: Bælum

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Hør var under behandling for de i 1,5 år, netop pga. træning. Lægen sprøjtede noget hvidt stads som han kaldte forstoppelse ind i håndledet på mig, det gjorde rimelig nas.. Jeg var ikke til at stoppe blev ved med at træne og det blev kun værre. TRO MIG there is no way out, hold helt op med at træne med vægte til smerten er hel væk, ellers bliver det kun værre. Hold dig til en en fornuftig kost og lav cardio. Giv det tid til at smerten forsvinder. Det kan jeg kun anbefale
Og husk, lad du det ikke komme sig, risikerer du at skulle opereres

Hey

Kendte en BB'er der fik det samme for noget tid siden, han kunne ikke træne 2+ måneder og gjode netop det, at han tog ned og trænede selvom lægen sadge..NEIN KEINE VÆGTE GELØTFEN VERBOOTEN, og det resulterede så idet jeg skrev før 2+ måneder hjemme i sofaen.

Til alle som tror jeg har trænet til, står der godt nok at træningen har været på standby. Såå..

Men, hvad er det er "Felden" ?

Og hvad er det for noget pencilin der kan fås mod dette?

RTP: Hvor tit havde du de håndledsstøtter på? For jeg har dem på når jeg kan, men det bliver max en time om dagen.

Styrkeliste
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

jeg havde det selv engang i efteråret, og jeg valgte at droppe alt træning i en uges tid, og så efterfølgende helt undgå de øvelser, hvor jeg følte størst belastning på håndledet før. eks. preacher curls.

jeg har intet mærket til det siden

Styrkeliste

Og hvad er det for noget pencilin der kan fås mod dette?

Jeg har aldrig brugt pencilin, i hvert fald ikke mod seneskedebetændelse, så jeg ved ikke hvordan det virker.

Men, hvad er det er "Felden" ?

Felden er en form for smørrelse, du kan anskaffe dig på apoteket. Jeg ved ikke om der skal recept til, det tror jeg ikke.

(Jeg læser op af pakken) "Til lokal behandling af smerter og betændelsestilstande i muskler, sener og led der f.eks. skyldes en forstuvning eller fibersprængning, seneskedehindebetændelse, et fald eller slag, gigt eller solskoldning"

"*Bør ikke bruges i øjnene eller i området omrking øjnene, på slimhinder, i åbne sår eller hvis du lider af en hudsygdom"

Jeg bruger personligt selv Felden, hvis jeg skal ud og løbe på et hårdt underlag (f.eks. asfalt), hvis jeg ikke gør, så føles det som om min akillessene bliver revet over (som et elastik) - det gør enormt ondt.

Bodylab har nogle Elite Glove handsker med håndledsstøtte. Nogle der har prøvet dem og kan de anbefales?
Till I Collapse!
Brugeravatar

Geografisk sted: København S

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Tilbage til Skader