Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1292
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1290

Følg bodybuilding.dk på

syre træning/ tungevægte hjælp

Udskriv emne

Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning

forledn dag da jeg trænede oppe i centetret , snakkede jeg med en instrutør, som fortalte mig at han kørte fx

dag 1.. tunge vægte og få øvelser og få rep..
dag2 .. mindre kg og flere øvelser og rep
dag 3 syre træning... hva synes i...

synes selv det har givet godt han har opnået et pænt resultat....

hva synes i er det er godt program..

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er lidt svært at bedømme, når vi ikke hører noget om øvelser, sæt og hvad styrke han kører med de enkelte dage.

Jeg tror dog aldrig selv jeg vil træne noget der ligner det du nævnte.
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

Logbog: Vis logbog

ikke noget for mig, syre træning...bah

hvilke øvelser kørte han og hvornår kører han hvilke muskelgrupper?
The Genetic Freak!!
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 120.00

det ved jeg ikke...

men han sagde at han kørte med nogle tunge vægte og få reps.. en anden dag kørte han fx syre træning...

så det er ikke noget i synes er en god ide at træne på den måde..

syre træning lyder ikke godt, jeg så også nogle forleden der lavede det.

Geografisk sted: København

Syre træning giver et godt pump, men det er så vidt jeg også den eneste effekt det har.
When you´re as great as I am, it´s hard to be humble - Muhammad Ali
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N

vil det sige at syre træning ikke er noget man bliver større af eller hvordan hænger vdet sammen.... fik nemlig af vide igår at syre træning skulle være helt vildt godt

Nej.....
Brugeravatar

Syre træning er for cykelryttere....

Da jeg selv var ung og uvidende ( :roll: ) kørte jeg også noget syretræning en gang i mellem, og det er noget af det mest ubehagelige jeg længe har prøvet. Det kan kun anbefales at holde sig fra det fra min side, eftersom resultaterne er minimale ift. arbejdsindsatsen.
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Kostplan: Vis kostplan

Nu er der også MEGET stor forskel på hvad instruktører burde udtale sig om. Jeg bor fx. på kollegie, med en der har taget instruktør-kurset...

Og han kender jo alle de rette svar på alting... Eller noget. fx. er bodylabs protein brygget i kar som også er blevet brugt til væksthormoner... blot et par af de fine ting han kan fyre af en gang imellem...
Nu er han ikke helt idiot, han har da meget godt styr på kost og sådan, men nogle ting er han enten lidt off, eller meget sat i sin egen mening...

Men generelt, så kig på instruktøren og sammenlign det med hvor længe han har trænet. Hvis han er stor og har trænet nogle år, så ved han nok noget. Ellers så tag tingene med et gran salt, hvis folk siger noget der er lidt specielt, som du gjorde her...
The Lars

Prisoner of Gravity since 1985

Geografisk sted: Nordsjælland

Square skrev:Og han kender jo alle de rette svar på alting... Eller noget. fx. er bodylabs protein brygget i kar som også er blevet brugt til væksthormoner... blot et par af de fine ting han kan fyre af en gang imellem...

Jeg fatter slet ikke hvor du vil hen med det? (så fremt det da er sandt...)

Square skrev:Men generelt, så kig på instruktøren og sammenlign det med hvor længe han har trænet. Hvis han er stor og har trænet nogle år, så ved han nok noget.

Nu har jeg set et par instruktører, der var mindre end mig selv (80 kg), som vidste en del om, hvad de snakkede om. Instruktørens størrelse er på ingen måde proportionelt med hans viden. Det kunne jo godt tænkes, at han går mere op i god kondition end store muskler. Desuden kan man sagtens opnå helt udmærket resultater ved at træne en smule forkert, hvis man spiser rigtigt og har gode gener for det. Din egen sunde fornuft er nu engang det, du kommer længst med :)
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Det med bodylab, var såmænd bare et eksempel på en af hans finurlige sandheder... ;-)

Selvfølgelig kan folk godt være inde i det uden at være store, men hvis folk er store og har trænet et stykke tid, så må de givetvis gøre noget rigtigt.

Folk plejer nu også at have mere styr på ting, der interesserer dem, fx. ved den bodybuilderen der går efter masse u.s.w. nok mere om at tage på i masse, end konditionsgutten, der sikkert ved mere om intervaltræning og ting i den boldgade...

Men nej, alle instruktører er da absolut ikke nogle narrehatte, der er bare nogle der skiller sig mere ud end andre...

Nu udemærker min kollegie-buddy sig da også ved at være meget flink, men en gang imellem, så kommer der sgu lige noget sært, fx. bodylab-hoaxen...
The Lars

Lige for at pointere det, så er det med bodylabs protein self. ikke med væksthormon, og hvis det var ville bodyman ikke sælge det!
The Lars

Square skrev:Lige for at pointere det, så er det med bodylabs protein self. ikke med væksthormon, og hvis det var ville bodyman ikke sælge det!

Pis også :verysad: :verysad: :verysad: :mrgreen:
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

I det center jeg træner i, har ´instruktørerne´ ikke engang taget weekendkurser. De fleste af dem er nogle unge knægte, som får gratis træning + sol for det - og det siger de selvf ikke nej tak til.

De aner ikke en dyt om, hvad de går og snakker om. Jeg talte med en af dem forleden (en gut på 20 år, ingen uddannelse, ingen weekendkurser), han viste ikke engang hvad neurale tilpasninger er, det er simpelthen fuldstændig hen i vejret, at sådan en gut kan blive instruktør.

Det er fuldstændig uansvarlig at sætte sådan nogle drenge til at rådgive andre folk om noget de ikke aner en dyt om. Hvis fx en ældre mand med rygproblemer bliver sat på det forkerte program, kan det have store konsekvenser for ham.

Det er sq mennesker, vi har med at gøre her.

Jeg er så skuffet, især fordi jeg selv engang var naiv nok til at tro på det fis, jeg fik at vide af en instruktør. Almindelige mennesker har ikke en levende chance for at vide om instruktøren ved hvad han taler om eller ej. Mange instruktører i dag har måske taget en 2-3 weekendkurser, men for fanden da, det er slet ikke nok.

Personligt ville jeg sq aldrig sige JA TAK til sådan et job, og rende rundt og fortælle folk hvordan og hvorledes, med mindre jeg var inde i stoffet og vidste hvad jeg talte om. Som sagt, det er folks helbred vi leger med her.
Brugeravatar

ja det er sku skidt, hvis ikke de kan rådgive os ordentlig....

har også oplevet en instrutør som vidste en ung kvinde en forkert øvelse....

mange af de instrutør oppe i det center jeg træner i er et ste d,mellem 18-25 år... der er lige kommet en ny instrutør som træner af lort til....

Så må du hellere rette ham Mohammed :D

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Man burde få et program som kontant (fra DR) til at se på sagen. Feks er der mange der betaler dyredomme til en prøvetime (i mit tidligere center, equinox fik man kun pengene tilbage hvis man meldte sig ind) Men hvad nytter det når instruktøren ikke kan give en kyndig vejledning?

Som pepper er inde på kan det jo gå noget så grueligt galt hvis en med en rygskade bliver tildelt øvelser i sit program som er decideret skadelige for ham, og hvordan man kan være sikker på at instruktøren udfører øvelsen 100% korrekt?

Der burde være en lov som gjorde det muligt som forbruger at kræve at se noget ID / bevis på at personen er "uddannet" indenfor området.

Bare lige et par tanker :)
When you´re as great as I am, it´s hard to be humble - Muhammad Ali
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N

mcn:
Man burde få et program som kontant (fra DR) til at se på sagen. Feks er der mange der betaler dyredomme til en prøvetime (i mit tidligere center, equinox fik man kun pengene tilbage hvis man meldte sig ind) Men hvad nytter det når instruktøren ikke kan give en kyndig vejledning?

Som pepper er inde på kan det jo gå noget så grueligt galt hvis en med en rygskade bliver tildelt øvelser i sit program som er decideret skadelige for ham, og hvordan man kan være sikker på at instruktøren udfører øvelsen 100% korrekt?

Der burde være en lov som gjorde det muligt som forbruger at kræve at se noget ID / bevis på at personen er "uddannet" indenfor området.

Bare lige et par tanker

Helt enig!!
Brugeravatar

HVem fanden gider sætte sine ben i et center, hvor man skal betale for en prøvetime? Så er centeret efter min mening ikke ude på at tiltrække kunder!

Da jeg var i DitStudie, skulle vi bare vade ind! Men vi havde selvfølgelig også træningserfaring! :D

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

http://www.dr.dk/nyheder/tv/kontant/

Værsgo MCN, du går bare igang. Nederst på siden er en formular man kan udfylde, hvis man har en klagesag. Ville nok selv gøre det, hvis jeg havde noget konkret at klage over og beviserne til det, men kan ikke komme på noget lige nu. Synes det ville være helt i orden og i øvrigt en rigtig god idé, hvis nogen gjorde noget ud af at få belyst emnet, da det tydeligvis er et gennemgående problem i mange danske fitnesscentre.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Får min FULDE opbakning herfra!

Geografisk sted: Fyn

rette på ham.... nej det tror jeg ikke er en god ide... han er altid pisse sur.. og skælder altid ud på de folk som træner..

han er den eneste som har forbudt os at have tændt vores mobil så snart vi træder indefor i centeret. jeg blevebgang smidt ud fordi jeg talte i tlf da jeg kom ind i centeret... og han bestemmer hvilken bukser/ trøjer vi må have..

jeg har snart trænet i 2 år.... og så fordi jeg engang havde ca 80 gk på i bænkpres blev han sur og sagde jeg skulle tage mindre vægte på.. også selvom jeg så fortalte ham at det ville være for let...

han er suchef ved ikke lige hvordan det satves, men i ved sikkert hva jeg mener..

ps jeg stopper til januar

mohamed88 skrev:rette på ham.... nej det tror jeg ikke er en god ide... han er altid pisse sur.. og skælder altid ud på de folk som træner..

han er den eneste som har forbudt os at have tændt vores mobil så snart vi træder indefor i centeret. jeg blevebgang smidt ud fordi jeg talte i tlf da jeg kom ind i centeret... og han bestemmer hvilken bukser/ trøjer vi må have..

jeg har snart trænet i 2 år.... og så fordi jeg engang havde ca 80 gk på i bænkpres blev han sur og sagde jeg skulle tage mindre vægte på.. også selvom jeg så fortalte ham at det ville være for let...

han er suchef ved ikke lige hvordan det satves, men i ved sikkert hva jeg mener..

ps jeg stopper til januar

Han lyder som en festlig fyr! Det er lige modsat i mit center, der er suscheffen virkelig god. Han ved lige præsis hvordan man gør.

God weekend til alle!

ikke i det center jeg træner..... det er en gammel mand... på 35-55 år...

Surt.

Personligt ville jeg bede om et skriftlig regelsæt hvorpå de regler stod og hvor jeg havde skrevet under. Hvis de ikke kunne give mig sådan et, så ville jeg gøre som det passede mig og lade dem smide mig ud for herefter at finde et nyt center.

Jeg har aldrig forstået hvorfor man tager sin telefon med til træning, medmindre det er meget vigtigt af bestemte årsager. Dog har jeg ikke noget imod dem der gør det, for forskellen på at snakke i telefon og snakke med andre andre er ikke meget stor hvis man tænker "gene-mæssigt".
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

Jakob skrev:Surt.
Jeg har aldrig forstået hvorfor man tager sin telefon med til træning, medmindre det er meget vigtigt af bestemte årsager. Dog har jeg ikke noget imod dem der gør det, for forskellen på at snakke i telefon og snakke med andre andre er ikke meget stor hvis man tænker "gene-mæssigt".

helt enig

Tilbage til Styrketræning

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 72 gæster