Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 908
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 906

Følg bodybuilding.dk på

Kan man stege proteiner ud af kød (kylling)

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej derude.

Er I klar over, om man mindsker protein-indholdet i kylling, når man steger det?
Hvis man mindsker indholdet ved stegning, hvad kan man da gøre for at undgå det? :)

Glæder mig til at høre fra jer

Reputation point: 20

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er mikroskopiske mængder kyllingen taber under stegning. Det skulle da kun være hvis de væske den taber indeholder lidt protein. Jeg går ud fra at du tænker på at proteinerne denaturerer og ændrer struktur. Dette har ingen betydningen for proteinernes effekt og optagelse i kroppen.

Så svaret på dit spørgsmål: Nej

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Ovesen skrev:Det er mikroskopiske mængder kyllingen taber under stegning. Det skulle da kun være hvis de væske den taber indeholder lidt protein. Jeg går ud fra at du tænker på at proteinerne denaturerer og ændrer struktur. Dette har ingen betydningen for proteinernes effekt og optagelse i kroppen.

Så svaret på dit spørgsmål: Nej

Det var lige præcis det, jeg mente! :) Og tak for det gode og brugbare svar :)

Selv tak :)

Styrkeliste

Det er ikke det vilde.

Aminosyren lysin er en af de mest udsatte ved stegning, og der kan være et tab på 10-25% af lysinindholdet (ikke proteinindholdet), men vi får rigeligt med lysin fra vores resterende fødevarer, så det er uden betydning.
Stegning ved middeltemperaturer er værd at foretrække både af hensyn til næringsværdien, men også rent sensorisk. Et stykke kød der er total branket og gennemtæsket af stegning er dælme kedeligt at tygge i
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Det er ikke det vilde.

Aminosyren lysin er en af de mest udsatte ved stegning, og der kan være et tab på 10-25% af lysinindholdet (ikke proteinindholdet), men vi får rigeligt med lysin fra vores resterende fødevarer, så det er uden betydning.
Stegning ved middeltemperaturer er værd at foretrække både af hensyn til næringsværdien, men også rent sensorisk. Et stykke kød der er total branket og gennemtæsket af stegning er dælme kedeligt at tygge i

Det kan jeg kun give dig ret i .... Jeg har bare ret stor respekt for salmonella... Det vil jeg helst gerne undvære :)

Kylling kan jo tilberedes på mange fantastiske måder. Tørstegt kylling og grøntsager bliver jo desværre lidt kedeligt i længden. En opskrift jeg har brugt meget lyder som følger.

Rød karrypasta
Kokosmælk (light)
Hvidløg
Grønne Bønner (gerne frosne)
Salt

Bland Kokosmælk, Rød karrypasta og hvidløg. Bring det i kog og smid kyllingestrimlerne i.
Når kyllingen er mør tilsættes bønnerne.

Tilbehør kunne evt. være brune ris.

Det smager fantastisk og fattig på kalorier. Velbekomme.

PS. Retten kan sagtens gemme og genopvarmes.

Styrkeliste

@TS
Det må være Maillardreaktionen du tænker på? Hvor protein på overfladen sammen med kulhydrat danner molekyler, som kroppen ikke kan bryde ned? Det er vist meget begrænset, hvor meget protein du mister af den grund, ikke noget at bekymre sig over. :)
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: 2200

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00

Ole_S skrev:

Det kan jeg kun give dig ret i .... Jeg har bare ret stor respekt for salmonella... Det vil jeg helst gerne undvære :)

Salmonella? Hvem siger noget om at spise semi rå kylling?

Jeg siger at man ikke skal skamtæske sin kylling. Mine kogeplader går fra 0-12. Hvis jeg steger kylling på 10-11, så kan jeg fandme love dig for det bliver stegt. Alt for stegt. Det bliver tørt, trævlet og kedeligt.

Hvis jeg derimod steger på omkring 8 og så blot giver det 1-2 minutter længere, med lidt Becel/olie på panden, så får jeg et stykke kylling der næsten kan vrides for saft, er blødt og lækker men stadig 100% gennemstegt.
Selvfølgelig skal den ikke være rå indeni, det er ret implicit :)
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:
Ole_S skrev:

Salmonella? Hvem siger noget om at spise semi rå kylling?

Jeg siger at man ikke skal skamtæske sin kylling. Mine kogeplader går fra 0-12. Hvis jeg steger kylling på 10-11, så kan jeg fandme love dig for det bliver stegt. Alt for stegt. Det bliver tørt, trævlet og kedeligt.

Hvis jeg derimod steger på omkring 8 og så blot giver det 1-2 minutter længere, med lidt Becel/olie på panden, så får jeg et stykke kylling der næsten kan vrides for saft, er blødt og lækker men stadig 100% gennemstegt.
Selvfølgelig skal den ikke være rå indeni, det er ret implicit :)

Du har helt ret... Man kan tilberede kylling på mange lære måder! Jeg var bare i tvivl angående protein, når man steger kødet... Det er jeg heldigvis ikke længere, på grund af jer kloge hoveder ;)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster