Hvis I ligger inde med nogle sunde og lækre opskrifter på tun- og makrelpålæg, vil jeg meget gerne modtage disse?
Jeg søger disse, da jeg er blevet lidt træt af klassisk tun og makrel med mayo.
Håber I kan og vil hjælpe mig

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Ole_S skrev:Hejsa.
Hvis I ligger inde med nogle sunde og lækre opskrifter på tun- og makrelpålæg, vil jeg meget gerne modtage disse?
Jeg søger disse, da jeg er blevet lidt træt af klassisk tun og makrel med mayo.
Håber I kan og vil hjælpe mig

Tank skrev:Tunmousse (6-8 personer)
3 dåser tun i vand (a ca. 185 g)
3 blade husblas
4 dl Fromage Frais 0,3%
1 tsk. friskpresset citronsaft
1/4 tsk. cayennepeber
2 tsk. groft salt
Hæld tunen til afdrypning i en sigte. Kom tunen i en skål og findel den med en gaffel. Læg husblas i blød i koldt vand i ca. 5 min. Vend Fromage Frais, citronsaft, cayennepeber og salt i tunen. Træk husblasen op af vandet med det vand, der hænger ved. Smelt den i en skål i vandbad. Afkøl husblasen med lidt af tunblandingen. Vend den afkølede husblas i resten af tunblandingen under omrøring. Smag til. Hæld tunmoussen i en stor skål (ca. 1 liter). Stil tunmoussen tildækket i køleskabet i mindst 5 timer.

Ole_S skrev:Tank skrev:Tunmousse (6-8 personer)
3 blade husblas
4 dl Fromage Frais 0,3%
1/4 tsk. cayennepeber
2 tsk. groft salt
Hæld tunen til afdrypning i en sigte. Kom tunen i en skål og findel den med en gaffel. Læg husblas i blød i koldt vand i ca. 5 min. Vend Fromage Frais, citronsaft, cayennepeber og salt i tunen. Træk husblasen op af vandet med det vand, der hænger ved. Smelt den i en skål i vandbad. Afkøl husblasen med lidt af tunblandingen. Vend den afkølede husblas i resten af tunblandingen under omrøring. Smag til. Hæld tunmoussen i en stor skål (ca. 1 liter). Stil tunmoussen tildækket i køleskabet i mindst 5 timer.
Takker.
Har du en energifordeling på denne opskrift?

Tank skrev:Ole_S skrev:Tank skrev:Tunmousse (6-8 personer)
3 blade husblas
4 dl Fromage Frais 0,3%
1/4 tsk. cayennepeber
2 tsk. groft salt
Takker.
Har du en energifordeling på denne opskrift?
Nej desværre. Men det kan du jo nemt regne ud selv

Johannes skrev:En stor skive rugbrød + 1 dåse makrel i tomat = haps
Derudover plejer jeg at lave tunsalat med flg. ingredienser:
2 dåser tun i vand (med vandet hældt fra)
200g Skyr
Citronsaft efter behov
Salt
Peber
100g majs
1 finskåret løg (helst rødløg)
Og så bare mos det hele sammen med en gaffel.
Næringsfordeling pr. 100g:
Kcal: 98
Protein: 16g
Kulhydrat: 6g
Fedt: 1g

NicoN skrev:1-2 dåser makrel i tomat blandet med frisk chili, rødløg, citron, fiskesauce og lidt salt og peber.
Spis det med ris - det er lækkert!!

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster