Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

qazws skrev:Alle nyheder som omhandler Britney Spears, Paris Hiltion o.l. kendisser.

Spo skrev:qazws skrev:Alle nyheder som omhandler Britney Spears, Paris Hiltion o.l. kendisser.
Indeed!
Hvad fanden skal vi bruge det til.

Spo skrev:Indeed!

Karl Æg skrev:Spo skrev:Indeed!
Der er, som jeg ser det, indtil 3 muligheder og måske endda flere afhængig af sagens karakter:
1) At minde pøbelen om, at man sagtens kan fucke up og leve et forfærdeligt liv, selvom man er kendt. Dette giver pøbelen en falsk tryghedsfølelse og en tro på, at deres ubetydelige og ligegyldige lorteliv ikke er helt så slemt når det kommer til stykket. De er i det mindste ikke lige så langt ude at skide som Britney Spears, og giver dem i min optik et styrket selvværd. På et syngende falsk grundlag, naturligvis.
2) At give pøbelen mulighed for at identificere sig med stjernerne og deres hverdag, hvilket også tjener til at forstærke deres selvværd. Her er det især vigtigt at have for øje, at stjernene ikke fremstår som almindelige mennesker på samme måde som os andre. De bliver ikoniseret, hvilket giver pøbelen et distanceret og virkelighedsfjernt forhold til dem, og når denne bariere brydes (fx gennem div. realityshows) ved at vise stjerner der laver mad, lufter hunden etc. får pøbelen atter fornyet tro på, at deres liv har en slags mening. Hvis Ozzy Osbourne kan få sine eftermiddage til at gå med at lufte sin kones ynkelige snothvalpe mens han går og bander for sig selv, er det også okay at Britta fra Albertslund gør det.
3) Den sidste er lidt speget, og jeg har personligt svært ved at forstå den til fulde. Den handler nemlig om misundelse og begær, og forklarer hvorfor programmer som Paradise Hotel, My Supersweet Sixteen m.fl. har så stor en tilskuerskare. Der foreligger dog samtidig et element af identificering og afmystificering, fordi pøbelen her også får mulighed for at spejle sin egen elendighed i stjernernes (og så er vi i grunden tilbage til 1) og 2)). De tilfælde hvor det udelukkende er rosenrødt, som fx VH1's Fabolous Life of... programmer, centrerer sig imidlertid udelukkende om misundelse, og det har jeg svært ved at greje. Jeg kan godt se hvorfor de andre aspekter af stjernelivet er spændende for masserne, da det som sagt giver dem mulighed for at identificere sig med stjernene. Men de tilfælde hvor de enorme forskelle på masse og stjerne udpensles med fast hånd forstår jeg ikke har et publikum. Hvorfor har man behov for at få at vide, at ens eget liv er bunden af den sociale rangstige?

Spo skrev:Har du haft psykologi?
Du er jo deep

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster