Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Ole skrev:jeg fik at vide af en instruktør idag at man ikke bruger træk til nakke mere, pga at man kan få skader af det, kan det passe? for 14 år siden da jeg trænede, fik jeg meget godt udbytte af at bruge den øvelse.
en anden ting. Har mange ting ændret sig siden den gang, kan nogen af jer sige mig det?
Ole

Søren1986 skrev:IMO mener jeg ikke der er noget galt i at lave lat pulldowns, jeg kender nogle der har brugt den øvelse i 20 år uden at komme til skade. SElv har jeg brugt den ofte de sidste 6,5 år. Men man skal selvfølgelig ikke begynde at trække til nakke hvis man har skulder problemmer... Men Bænkpres er Immerweg, den største trussel imod skulderen

Ole skrev:i får det næsten til at se ud som om at man bør undgår bænkpres sådan som i skriver, kan man undgå bænkpres?
Ole

Martin G skrev:Søren1986 skrev:IMO mener jeg ikke der er noget galt i at lave lat pulldowns, jeg kender nogle der har brugt den øvelse i 20 år uden at komme til skade. SElv har jeg brugt den ofte de sidste 6,5 år. Men man skal selvfølgelig ikke begynde at trække til nakke hvis man har skulder problemmer... Men Bænkpres er Immerweg, den største trussel imod skulderen
Kommer meget an på, hvordan man bænkpresser. Bænk er så kendt en øvelse og så brugt en øvelse, at det er klart at skadesmængden er større her. Men om det procentvis er meget værre end træk til nakke, hvis man ser ift. hvor mange der kører de pågældende øvelser vil jeg betvivle.
Dog skriver jeg heller ikke, at træk til nakke ikke kan bruges, det er bare ikke alle som vil kunne det på sigt.
Man kan sagtens bruge træk til nakke, hvis man kan tåle det

Søren1986 skrev:Martin G skrev:Søren1986 skrev:IMO mener jeg ikke der er noget galt i at lave lat pulldowns, jeg kender nogle der har brugt den øvelse i 20 år uden at komme til skade. SElv har jeg brugt den ofte de sidste 6,5 år. Men man skal selvfølgelig ikke begynde at trække til nakke hvis man har skulder problemmer... Men Bænkpres er Immerweg, den største trussel imod skulderen
Kommer meget an på, hvordan man bænkpresser. Bænk er så kendt en øvelse og så brugt en øvelse, at det er klart at skadesmængden er større her. Men om det procentvis er meget værre end træk til nakke, hvis man ser ift. hvor mange der kører de pågældende øvelser vil jeg betvivle.
Dog skriver jeg heller ikke, at træk til nakke ikke kan bruges, det er bare ikke alle som vil kunne det på sigt.
Man kan sagtens bruge træk til nakke, hvis man kan tåle det
DEt vil jge da give dig ret i.. Men jeg har ALDRIG hørt om nogen der har fået skader af latpulldown

Happy skrev:Træk til nakke er sku en dejlig øvelse, muligt den kan give skader men ikke mere end andre.
Men høre nok til sældenhederne.
Skulderen er nok dem muskel der har sværest ved at få skader ved denne øvelse.
albuerne er derimod ret udsatte.
Men alle øvelser kan give skader kørt forkert.

Martin G skrev:Det er biomekanisk en forkert bevægelse at lave, og derfor VIL nogen få skader af den, plain and simple!
Alle der siger det imod er da helt ude på et skråplan.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster