Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 967
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 964

Følg bodybuilding.dk på

Træner for længe?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej derude.

Jeg har efterhånden trænet nogle år og har trænet på mange forskellige måder.
både med høj intensitet 40-50mins træning i 3split, full body på 25min 5 dage om ugen i militæret mens jeg var ved slagelse.
Men mest af alt vender jeg tilbage til mit foretrukne 2splits program, hvor jeg træner 4 gange om ugen.
man, tirsdag, fri, tors, fre, fri, cardio/fri.

Problemet er egentlig jeg godt kan lide at træne, og jeg træner ofte 4-5 øvelser til hver gruppe og ender derfor nemt med en trænings tid på 1t40min-2timer. alt efter intensitet.

sørger altid for at træne 1-2timer efter indtagelsen af et måltid. Og fylder altid på med dobbelt scoop protein shake syntha 6 fra bsn. Udover det kører jeg 20ml flydede flydende BCAA før træning og 40ml efter træning. plus pre-workout, skifter lidt mellem N.o explode mixd med hyper fx og assault fra mp.

MEN MIT SPØRGSMÅL! er 2 timer for meget, når jeg at "deplete" mine depoter og catabolisere jeg mere end jeg gainer efterfulgt?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

I min verden flueknepper du bare. Det kan højest være en virkelig minimal forskel det kan gøre. Selv træner jeg op mod 4 timer ad gangen, mest fordi det er styrkeløft, men jeg putter stadig muskelmasse på.
Min styrkeliste er all raw.

"There will always be a sore spot. If you wait till you feel good with no aches or pains to train, you will never be here." - John Broz
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Træner her: AK Frem

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 225.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Du kan mærke hvis dine træningspas er for længe eller for hårde, hvis du er i tvivl er det højst sandsynligt ikke for hårdt..
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

dornerd skrev:Du kan mærke hvis dine træningspas er for længe eller for hårde, hvis du er i tvivl er det højst sandsynligt ikke for hårdt..

Mærke hvordan?

-Fokus dyk?
-Muskelømhed?
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg tror, at det er meget individuelt, hvornår træningspassene bliver for lange.. Det kommer an på intensiteten af træningen, din kost, restitution, kropssammensætning og hvor aktiv du er til daglig.

Hvis du har overskud igennem hele træningen, og generelt føler dig ovenpå og har energi i hverdagen, så tror jeg ikke, at dine træningspas er for lange.

Hvis du samtidigt er glad for programmet og får de resultater, du ønsker - så synes jeg, at du skulle blive ved :)

Jeg holder mig altid under 1 t 30 min. Kører fullbody 3x om ugen. Laver mange compoundløft og holder intensiteten høj igennem hele træningen, så hvis jeg træner for længe føler jeg mig udmattet, svag og får ikke så meget ud af det. Jeg ved også, at der er mange, der argumenterer for, at man ikke må træne over 1 time.. Igen, det er en smagssag.

Reputation point: 70

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Vis logbog

Chris N skrev:
dornerd skrev:Du kan mærke hvis dine træningspas er for længe eller for hårde, hvis du er i tvivl er det højst sandsynligt ikke for hårdt..

Mærke hvordan?

-Fokus dyk?
-Muskelømhed?

Personligt kan jeg mærke jeg ikke har mere energi når jeg bare har lyst til at ligge mig ned og sove..
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Som de andre er inde på er der umiddelbart ikke noget i vejen med at dine træningspas tager to timer. Det bliver først et problem det øjeblik du ikke længere har energi til de sidste øvelser. Vedr. det med at katabolisere, så er der mange der går og frygter at de bliver helt nedbrudt hvis ikke de får noget indenbords straks efter deres træning, eller hvis der lige går et par timer imellem at de indtager noget. Samtidig er der andre som faster halve døgn og stadigvæk pakker muskelmasse på, imens at de har en velfungerende hverdag. Langt hen ad vejen kan du jo mærke lidt efter på dig selv og finde ud af hvordan du har det med det. Bliver du dårlig/træt/utilpas? Hvis ikke, så mangler din krop sgu nok ikke noget så meget at den ikke kan vente til du kommer hjem og får mad i skrutten.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00