Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1304
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1302

Følg bodybuilding.dk på

Træning for cut, hver dag

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle BB'er.

Jeg skriver på vegne af en god kammerat som har bestemt sig at dedikere al sin energi til at blive helt cut til sommer. Han er ultra seriøs både med sin kost og sin træning, og endda så seriøs at det næsten går ud over alm sund "BB fornuft", idet han træner efter filosofien 'mere er bedre'.

Han er efterhånden meget cut hvad angår fedt procent og det der derfor i træningen at det sidste formentlig skal hentes.

Tidligere har han trænet hver eneste dag med ab træning hver dag, en stor fejl i mine øjne. Problemet er at han vil jo det bedste, men ved bare ikke hvordan et rigtig program skal struktureres hvis man vil og har energi til at gi den gas hver dag, og jeg har svært ved at rådgive ham først og fremmest fordi jeg altid kun har trænet for styrke og for det andet fordi at han uden tvivl ville lytte meget mere til Jer kloge hoveder herinde.

Jeg har imidlertid prakket ham flg. 2-split program på (med modifikationer self) fra artikler/bodybuilding/vejen-til-en-muskuloes-veltraenet-krop.html
(Bare lige for at få lidt struktur på træningen indtil vi får noget andet stykket sammen)

Mandag/Torsdag: bryst/skulder/triceps

Bænkpres
Incline bænkpres
Cable crossovers
Military presses
Side laterals
Rear laterals
Fransk pres
Triceps pushdowns

Tirsdag/Fredag: ben/ryg/biceps

Squat
Leg curls
Dødløft
Bent rows
Pullups
Shrugs
Barbell curls
Preacher dumbell curls

Jeg håber i kan hjælpe mig med at skabe nogle retningslinjer for at godt opbygget program, andre ideer og guldkorn.

(Jeg kan ikke sætte ham til at læse alle de forskellige artikler da han slet ikke forstår engelsk eller nogen af de andre tekniske termer)

P.S. Jeg kan poste hans daglige kost program her en af dagene hvis det er..
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 195.00
- Dødløft: 240.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvor mange sæt havde du forestillet dig, han skulle tage i hver øvelse? Og hvor lang tid har han trænet? Hvad ligger hans max løft på? (ca.)
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Det ser slet ikke dårligt ud, har bare lige lidt som skal ændres.

1. Rear laterial raises skal over på ryg dagen.
2. Dips og fransk pres, istedet for Fransk pres og tricep pushdown
3. Husk Calf raises på Ben dagen, lægge er VIGTIGE!!
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

#Xiva, tak for de 3 råd, det skal jeg få lagt ind og ændret.

#nosebiter92, jeg havde forestillet mig noget i retningen af 5x5 i de "store" og 2-3 sæt x 8-10 gentagelser i de resterende, men selv vil han meget gerne køre 6x4 i hjælpeøvelserne. Så ved ikke hvad der ville være det klogeste efter det han vil?

Er ikke helt klar over hans max, men det ligger ikke specielt højt, idet at jeg først nu her har fået ham til at køre squat og dødløft så der er han helt ny men vil tro den ligger omkring 80 ca i bænk og han har derfor ikke den helt vilde træningserfaring i den forstand.. det skal dog siges at jeg har overværet hans teknik i de forskellige øvelser og den fejler bestemt ikke noget, så gælder det vel bare om ligeså stille at bygge fundament og kilo på..
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvis han vil have masse på rammen er dit forslag klart det bedste og ville heller ikke anbefale så tung træning som 5x5 og 6x4 i alle øvelser selvom hans mål var styrke.

Okay tak for svar mht. sæt og rep sammensætningen. Er fremgangs måden med 2 split, 4 dages træning i ugen evt suppleret med lidt cardio også hensigtsmæssigt?

Jeg skal jo ha nogle argumenter til at modsvare når han mener at han skal træne stort set eneste hver dag hehe..
Brugeravatar

Styrkeliste

Ja, det er også fint. Hvis han virkelig gerne vil kan han også godt træne alle dage. Det er essentielt bare at splitte et fullbody op i 2 og så bede ham skifte mellem de to workouts. Efter nogle uger skulle det ikke undre mig om han vil komme kravlende tilbage og spørger om ikke han kan træne knap så mange gange om ugen. Han skal selvfølgelig ikke have den samme mængde øvelser som i dit 2-split naturligvis.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster