Tak for meget interessant læsning her på forumet. Jeg håber at nogle af jer kompetente folk vil forsøge at hjælpe mig med at sammensætte et program, som jeg har mulighed for at køre intensivt frem til August, altså ca. 4 måneder. Jeg er elitesportsudøver, (21 år, 181 cm høj, 73 kg) og min primære grund til at styrketræne er at blive stærkere, hurtigere og mere stabil, - selvfølgelig går jeg også gerne på stranden, hvor en endnu mere markeret mave osv. jo ikke ville være dårligt:P
Følgende muskelgrupper skal styrkes:
Overkrop: Mave (lige og skrå muskler), bryst, ryg
Ben: Lår og evt. læg, for benene er eksplosivitet og hurtighed enorm vigtig.
Jeg har ikke mulighed for at gå i et fitnesscenter, men har hal og vægtskiver (2-10 kg) til rådighed. Jeg har dyrket min min hobby på fuld tid i 1½ år, men skal også tænke på, men har ikke længere uendelig meget tid, træner ca. 5 træningspas om ugen af ca. 2 timers varighed.
Jeg håber at I har nogle gode øvelser, som I kan bidrage med, men jeg er meget i tvivl om restitiutionstiden, antal repetitioner og sets, men også hvordan jeg skal øge belastningen/tiden/repitionerne undervejs i forløbet for at få det maximale ud af min træningsperiode på 4 måneder. Da jeg ikke kan gå i fitnesscenter, er jeg tit afhængig af min egen kropsvægt.
1000 tak for jeres tid og sig endlig til, hvis jeg skal uddybe eller præcisere noget.
Med venlige hilsner
Fighteren