Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 831
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 828

Følg bodybuilding.dk på

Træning med sandsæk

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Nogle der har erfaring med den form for træning ? Jeg er nemlig i fuld gang med at bygge min egen(e) sandsæk med henblik på formålet, da jeg i den næste tid kun kan træne hjemmetræning..

Det suppleres med lidt kettlebellstræning, dips/kropshævninger, en vægtstang + lidt kropsvægtsøvelser.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg trænede med sandsæk den gang jeg gik til karate. Men det er over fem år siden :)
Jack S. Jonathanson: SUNDHED og FISSEFORM?! Hva fuck snakker du om?! Jeg træner for at blive en freak!
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Træner her: Fitness Center Wing Tsun Do

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

jonathanson skrev:Jeg trænede med sandsæk den gang jeg gik til karate. Men det er over fem år siden :)

Begrænset hvad topic starter kan bruge den viden til... Men ellers nice indlæg count boost..

OT:
Inden du kommer for langt i byggeriet skal du beslutte om den skal være til slag eller slag og spark... Hvis den også skal være til spark skal den være høj nok til at du slå lige slag på puden og lave lowkicks på samme tid... Hvis puden også skal være til spark skal den også være tungere da det er irriterende hvis puden flyver rundt når du sparker til den... Hvis du vil have en massiv pude skal den næsten hænges op med noget beslag da en krog i loftet ikke længere er nok...

Anyways du skal først gøre dig nogle overvejelser om hvad den skal bruges til...
Mål:
Bænk 5x5x100kg
Squat 4x10x100kg
Dødløft 5x5x150kg

Geografisk sted: KBH

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Jeg er ikke sikker på at HAV snakker om sandsække til at slå og sparke på. Jeg har lidt på fornemmelsen, at han snakker om sandsække til diverse former for løft. Lidt ala i nedenstående videoer.

Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men har lidt på fornemmelsen det er det han efterspørger :wink:

Jeg har selv en 60 kg sandsæk, som jeg bruger til forskellige typer løft. Giver en ganske god træning.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Det er fuldstændig rigtigt Thomas - det er funktionel styrketræning med sandsæk jer er interesseret i. Jeg vil bygge min sandsæk selv og skal til formålet finde en amerikansk militær køjesæk, da de skulle være uopslidelige - byggevejledningen har jeg.

Har overvejet en af følgende 3 -men er lidt i tvivl hvilken jeg skal vælge: http://www.usol.dk/search.asp?keyword=k%F8je

NB: fede videoer forresten. Jeg vil kombinere min træning således, at:

Dag 1: løb + vægtræningsøvelser - herunder dips/pullups (i forskellige varianter) + øvelser med barbell - eventuel kettlebell.
Dag 2: 30-40 min sandsæktræning.
Dag 3: løb først og dernæst en 30-40 min sandsæktræning

HAV skrev:Har overvejet en af følgende 3 -men er lidt i tvivl hvilken jeg skal vælge:

Jeg har lavet min af en lig den øverste, CF køjesæk. Den ligner ihvertfald den på billedet på en prik.

Jeg har fyldt den med 25 kg, så den er lidt løs i det. Sjov ting til variation.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

mic skrev:
HAV skrev:Har overvejet en af følgende 3 -men er lidt i tvivl hvilken jeg skal vælge:

Jeg har lavet min af en lig den øverste, CF køjesæk. Den ligner ihvertfald den på billedet på en prik.

Jeg har fyldt den med 25 kg, så den er lidt løs i det. Sjov ting til variation.

Okey, men er 25 kg ikke lige i underkanten i de større øvelser, DL, squat, skulderpres mv. ?

Skar du stroppen af efterfølgende ?

Personligt bruger jeg sandsække til 1 ting..
Cardio... Har et cardio-cirkel program hvor sandsæk indgår.
kan PM'e det til dig?
http://www.frederikbahne.wordpress.com
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

HAV skrev:Okey, men er 25 kg ikke lige i underkanten i de større øvelser, DL, squat, skulderpres mv. ?

Hvis sandsækken skal være din primære styrketræning, så jo. Jeg bruger primært min som en del af circuits. Og til GPP. Man skal dog ikke lade sig narre 100% af vægten - dine løft bliver besværliggjort i ganske høj grad.

Evt. kunne du lave 2 sække, en på en 25-30 kg - og så en på 50.

EDIT: Ja, stroppen blev skåret af.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

LittleNinja skrev:Personligt bruger jeg sandsække til 1 ting..
Cardio... Har et cardio-cirkel program hvor sandsæk indgår.
kan PM'e det til dig?

Det må du meget gerne :)

mic skrev:
HAV skrev:Okey, men er 25 kg ikke lige i underkanten i de større øvelser, DL, squat, skulderpres mv. ?

Hvis sandsækken skal være din primære styrketræning, så jo. Jeg bruger primært min som en del af circuits. Og til GPP. Man skal dog ikke lade sig narre 100% af vægten - dine løft bliver besværliggjort i ganske høj grad.

Evt. kunne du lave 2 sække, en på en 25-30 kg - og så en på 50.

EDIT: Ja, stroppen blev skåret af.

Sandsækken skal bruges som en af mange træningsredskaber - herunder også vægttræning, kettlebells, kropsvægtsøvelser, løb mv.

Circuit og GPP?

Hvilken køjesæk fra de viste link vil du anbefale ?

HAV skrev:Circuit og GPP??

Nåeh ja.. Cirkeltræning hedder det jo så fint på dansk :D -så altså bare en række øvelser udført i træk uden pauser. Pause, og så forfra igen. Der er MANGE bud på hvordan de kan skrues fornuftigt sammen, på youtube.

GPP = General Physical Preparedness.

HAV skrev:Hvilken køjesæk fra de viste link vil du anbefale ?

Den nederste :) Jeg vil tro at jeg kan smide en 5, max 10, kg mere i min sæk, uden at den bliver for kompakt - og stadig kunne få et ordentligt greb i den.

Hvis du som Hr. Jagd, skal kaste rundt med 50 kg, er det klart den nederste du skal have fat i.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Kan anbefale dig at lave to, så kan du lave forskellige former for walks (farmers walk) og throws med dem(sækkene ligger med lidt mellemrum. Løb til den første, kast den længere væk end den anden, løb til den næste sæk og fortsæt. Kan også gøres med en men to hæver motivationen i kastet).

Ellers kan jeg anbefale lunges med en sandsæk, rotation i overkroppen og mange andre..
“War is the realm of danger; therefore courage is the soldier’s first requirement”

Krigerisk Tilstand - Logbog
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Barsøe skrev:Kan anbefale dig at lave to, så kan du lave forskellige former for walks (farmers walk) og throws med dem(sækkene ligger med lidt mellemrum. Løb til den første, kast den længere væk end den anden, løb til den næste sæk og fortsæt. Kan også gøres med en men to hæver motivationen i kastet).

Ellers kan jeg anbefale lunges med en sandsæk, rotation i overkroppen og mange andre..

Det lyder godt - skal helt sikkert prøves når vejret bliver bare lidt bedre til udetræning :)

Det er heller ikke direkte bodybuilding. Det meste træning med sandsæk, som jeg synes er nice, minder om crossfit. Og det er vejr til det hele året rundt hvis du spørger mig. Giv den gas i en time i silende regn - Du føler dig som en rigtig kriger bagefter, det er sgu en god følelse!
“War is the realm of danger; therefore courage is the soldier’s first requirement”

Krigerisk Tilstand - Logbog
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Hejsa.

Blev ledt ind på tråden her via Google da jeg søgte efter netop dette emne.
Jeg har også planer om at starte (funktionel)træning op med sandsække som jeg selv vil lave og jeg faldt over http://usol.dk/butik/dry-bag-medium

Jeg kan ikke umiddelbart lige overskue om denne pose vil være egnet til formålet da jeg ikke ved om den vil kunne holde til vægten.
Men ellers ser den da ok god og ikke mindst billig ud. De fås i tre forskellige størrelser så man kunne lave forskellige sække til forskellige formål.

Nogen erfaringer eller input vedrørende dette?

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster