Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 820
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 818

Følg bodybuilding.dk på

Træningsfrekvensen

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Lige endnu et frekvensspørgsmål i dagens anledning!

Jeg træner lige pt. 2-split med 4-5 ugentlige pas. Hertil har jeg så læst lidt omkring det at det bl.a. skulle være en myte at man absolut skal lade musklerne restituere før man træner disse igen, så længe de i løbet af fx en uge får nok tid til at restituere.

Vil det sige at jeg med fordel kan træne samme muskel grupper morgen og aften således:
Mandag morgen: Ben/ryg/biceps
Mandag aften: Ben/ryg/biceps
Tirsdag morgen: Bryst/triceps/skulder/mave
Tirsdag aften: Bryst/triceps/skulder/mave
Onsdag: Offday
Torsdag morgen: Off
Torsdag aften: Ben/ryg/biceps
Fredag morgen: Off
Fredag aften: Bryst/triceps/skulder/mave
Lørdag: Offday
Start på ny cycle om søndagen.

Jeg ved at potentialet for overtræning stiger, men tænker at starte ud med en let træning om aftenen hhv. mandag og tirsdag, og lige så stille øge workload for derved at vænne kroppen til den øgede træningsfrekvens, men vil det ødelægge noget restitutionsmæssigt?

Ved ikke om jeg formulerer mig tydeligt nok, ellers må i sige til, så skal jeg uddybe!

Reputation point: 15

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

With dreams to be a King, first one should be a man

Reputation point: 5

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Har læst den, men synes bare den går mere på fullbody hver dag - altså træning af fullbody med så lav intensitet/udmattelse at kroppen kan restituere sig fra det i løbet af 24 timer.

Mit spørgsmål går jo på at træne ben/ryg/biceps 2 gange dagligt og dettes indflydelse på restitueringen :)

Flakes skrev:

Har læst den, men synes bare den går mere på fullbody hver dag - altså træning af fullbody med så lav intensitet/udmattelse at kroppen kan restituere sig fra det i løbet af 24 timer.

Mit spørgsmål går jo på at træne ben/ryg/biceps 2 gange dagligt og dettes indflydelse på restitueringen :)

Frekvens og volumen skal afstemmes. Hvis øget frekvens betyder en markant stigning i den ugentlige volumen kan det muligvis være problematisk. Ofte vil man splitte træning op i AM/PM for at bringe træningstiden ned, og/eller for at sørge for, at man ikke brænder ud. To træningspas pr dag betyder altså ikke dobbelt volumen. Man kan jo sådan set sagtens træne hver muskel hver dag, hvis blot volumen og intensitet af afstemt efter det.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

peter n skrev:
Flakes skrev:

Frekvens og volumen skal afstemmes. Hvis øget frekvens betyder en markant stigning i den ugentlige volumen kan det muligvis være problematisk. Ofte vil man splitte træning op i AM/PM for at bringe træningstiden ned, og/eller for at sørge for, at man ikke brænder ud. To træningspas pr dag betyder altså ikke dobbelt volumen. Man kan jo sådan set sagtens træne hver muskel hver dag, hvis blot volumen og intensitet af afstemt efter det.

Hmm ja det lyder jo godt nok meget rigtigt !
Ellers kræver det vel at man træner sig specifikt op til at kroppen kan håndtere belastningen...

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster