Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

A Menace To Chicken skrev:Programmet virker ikke helt optimalt, især ikke hvad sets og reps angår. Øvelserne er som sådan helt okey, flerledsøvelser med frivægte. Dog ville jeg anbefale at at du trænede tungere, i en lavere reprange - især i De Tre Store, squat, dødløft og bænkpres. Den optimale frekvens for dig, som nybegynder, vil være at ramme hele kroppen tre gange om ugen. Dette kan gøres med en bred vifte af øvelser, og med variation i sets og reps - delt op i to pas, som så køres skiftevis og med evt. kardio imellem pas.
Pas A:
Squat: 5x5
SLDL: 3x8
Bænkpres: 5x5
Military press: 3x8
Pulldowns ell. Chins: 5x8/eller til failure
Hyper-extensions: 3x8
Pas B:
Dødløft: 5x5
Front-squat: 3x8
Skrå bænk: 5x5
Dips: 3x8
Rows: 5x8 (vekslede mellem DB-rows og seated, cable-rows)
Dragon flags ell. decline crunches (med vægt): 3x10-12
Ugen struktureret ala det her:
1: pas A
2: - off
3: pas B
4: kardio
5: pas A
6: kardio
7: - off
forfra
.. næste uge starter så med pas B, og sådan fortsætter det.
Dette er et forslag, der findes selvsagt andre måder at strukturere et fullbodyprogram på. Men dette er det program, jeg oftest anbefaler nybegyndere da det giver en god indføring i samtlige basisøvelser, og da de enkelte pas kan holdes omkring en times tid - samt at der er god tid til restitution. Køre du det, og sørger for at oppe vægtene når du kan og ellers æder alt hvad der engang havde en puls og passer dine sengetider - så får du også resultater.

Naxix skrev:Mange tak allesammen, så blev man lidt klogere.
Men skal man som helt nybegynder også, bruge den vægt hvor man ikke kan tage mere end de 5-8 reps?
Da jeg måske er lidt af en splejs, kan jeg nok ikke løfte det helt store i starten, men skal man bare finde den vægt som kan tages omkring de 5-8 hvor man ikke kan tage flere?

vJacques skrev:A Menace To Chicken skrev:Programmet virker ikke helt optimalt, især ikke hvad sets og reps angår. Øvelserne er som sådan helt okey, flerledsøvelser med frivægte. Dog ville jeg anbefale at at du trænede tungere, i en lavere reprange - især i De Tre Store, squat, dødløft og bænkpres. Den optimale frekvens for dig, som nybegynder, vil være at ramme hele kroppen tre gange om ugen. Dette kan gøres med en bred vifte af øvelser, og med variation i sets og reps - delt op i to pas, som så køres skiftevis og med evt. kardio imellem pas.
Pas A:
Pas B:
forfra
Dette er et forslag, der findes selvsagt andre måder at strukturere et fullbodyprogram på. Men dette er det program, jeg oftest anbefaler nybegyndere da det giver en god indføring i samtlige basisøvelser, og da de enkelte pas kan holdes omkring en times tid - samt at der er god tid til restitution. Køre du det, og sørger for at oppe vægtene når du kan og ellers æder alt hvad der engang havde en puls og passer dine sengetider - så får du også resultater.
Lige et spørgsmål. Hvorfor kører du to øvelser til lænden (SLDL & Hyperextension) under pas A? Rammer SLDL ikke lænden godt nok, eller hvad?

Men skal man som helt nybegynder også, bruge den vægt hvor man ikke kan tage mere end de 5-8 reps?

A Menace To Chicken skrev:vJacques skrev:A Menace To Chicken skrev:Programmet virker ikke helt optimalt, især ikke hvad sets og reps angår. Øvelserne er som sådan helt okey, flerledsøvelser med frivægte. Dog ville jeg anbefale at at du trænede tungere, i en lavere reprange - især i De Tre Store, squat, dødløft og bænkpres. Den optimale frekvens for dig, som nybegynder, vil være at ramme hele kroppen tre gange om ugen. Dette kan gøres med en bred vifte af øvelser, og med variation i sets og reps - delt op i to pas, som så køres skiftevis og med evt. kardio imellem pas.
Pas A:
Pas B:
forfra
Lige et spørgsmål. Hvorfor kører du to øvelser til lænden (SLDL & Hyperextension) under pas A? Rammer SLDL ikke lænden godt nok, eller hvad?
.. good point is good. Hypers er unødvendige i nævnte program, jeg sad og skrev det ned frit efter hukommelsen, og så smuttede de med der. Men hvis man ikke har smidigheden til at køre SLDL, så er hypers en rimelig substitut.

A Menace To Chicken skrev:Programmet virker ikke helt optimalt, især ikke hvad sets og reps angår. Øvelserne er som sådan helt okey, flerledsøvelser med frivægte. Dog ville jeg anbefale at at du trænede tungere, i en lavere reprange - især i De Tre Store, squat, dødløft og bænkpres. Den optimale frekvens for dig, som nybegynder, vil være at ramme hele kroppen tre gange om ugen. Dette kan gøres med en bred vifte af øvelser, og med variation i sets og reps - delt op i to pas, som så køres skiftevis og med evt. kardio imellem pas.
Pas A:
Pas B:
forfra

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster