Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1167
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1164

Følg bodybuilding.dk på

Træningsprogram

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej folkens!
Nu har jeg efterhånden fået ret godt styr på min kost, makroer, osv..
Det jeg nu går hen og bliver i tvivl om er mit program! Jeg kan tydeligt mærke at jeg gør fremskridt, men spørgsmålet er jo om de fremskridt kan blive større?
Folk herinde snakker meget om S5X5 og B2B, to ret enkle programmer i forhold til det jeg kører..

Mit nuværende ser således ud:

Dag 1
Ryg, biceps og triceps

Seated pulley row
One arm row
Lat pulldown
Lænd bøjning
Hammercurls
DB Curls
Pushdown
Pushdown reb

Alle sæt hedder 3x12

Dag 2
Bryst og skulder

Bænkpress
Skrå bænkpress med DB
Pec Dec
Skulderpress med DB
Bagskulder
Lat raises
Upright row med BB

Ale sæt hedder 3x12

Dag 3
Ben, Nakke og mave

Læg i benpress 4x12
Squats 4x12
Lunges 10+10 skridt
Shrugs med håndvægt 3x12
Mavemaskine 3x12
Planken 2x60 sek
Skrå mave til failure, gerne to-tre sæt
Mave i dips til failure, gerne to-tre sæt

Noget jeg bider mærke i er at jeg ikke i andre programmer har set fokus på både biceps og triceps samme dag?

Jeg træner 4 gange om ugen og mit mål er at blive kæmpe stor og hakket!
- Ej, jeg vil gerne blive stærkere da jeg bestemt ikke er stærk nu, og så vil jeg selvfølgelig gerne blive markeret.. Lige nu vader jeg rundt med lidt fedt som jeg har valgt at beholde mens jeg bulker, dette vil jeg gøre indtil Januar slutter og derefter vil jeg begynde på cut indtil jeg er tilfreds.

Ville jeg kunne drage fordel af at skifte til Stronglifts 5x5 eller Back2Basic?

På forhånd tak! :)

Reputation point: 25

Geografisk sted: Fyn

Træner her: Fitness Syd

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Som nybegynder drager du fordel af høj frekvens. og du bruger simpelthen et 3 split på kun 4 dage om ugen? :O.

Det vil være bedst med et godt styrkefundament som nybegynder hvor man også vokser af næsten al' træning, og derfor 5x5. Stronglift 5x5 er rigtig godt til dette f.eks. Dit program er ihvertfald ikke super godt :). Nogle har endda kørt B2B i 1 til 1,5 år :).
Styrke gains vil komme hurtigere med SL 5x5 end dit program, og muskelmasse på længere sigt. Hvor du med dit nye program får en meget lille smule mere muskelmasse, men du vil hurtigt nå en mur uden progression i starten :)
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Det er heller ikke ofte man ser en program, hvor triceps trænes dagen inde bryst og skulder - da triceps også er involveret i presse-øvelser. Det kan sikkert godt lade sig gøre, men der er et hav af faktorer der spiller ind, og jeg er ingen ekspert. :)

Til en nybegynder ville jeg i stedet forslå at holde det simpelt, og der har programmer som Back to basic eller stronglift alt hvad du har brug for. Og med indlagt progression som er enormt vigtigt.

Selv følger jeg for tiden stronglift, og er enormt glad for det. Er mere tilfreds med det end back to basic, men det er vel en personlig præference.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

MadzP92 skrev:Som nybegynder drager du fordel af høj frekvens. og du bruger simpelthen et 3 split på kun 4 dage om ugen? :O

I de første to uger jeg trænede gjorde jeg det 6 dage om ugen, men fik af vide at det ikke var sundt for mig at træne så mange dage, og så kan jeg egentlig godt se at jeg ikke har tid 6 dage om ugen med en far i kbh, arbejde, skole osv.. :)

Curlbro skrev:Til en nybegynder ville jeg i stedet forslå at holde det simpelt, og der har programmer som Back to basic eller stronglift alt hvad du har brug for. Og med indlagt progression som er enormt vigtigt.

Det er også hvad jeg har kunnet forstå, indlagt progression? Hvad er det helt præcist?

Det skal siges at det var en instruktør i mit center der lagde programmet, men som set så mange gange er han måske ikke så uddannet som han burde.

Kaas95 skrev:
Curlbro skrev:Til en nybegynder ville jeg i stedet forslå at holde det simpelt, og der har programmer som Back to basic eller stronglift alt hvad du har brug for. Og med indlagt progression som er enormt vigtigt.

Det er også hvad jeg har kunnet forstå, indlagt progression? Hvad er det helt præcist?

Det skal siges at det var en instruktør i mit center der lagde programmet, men som set så mange gange er han måske ikke så uddannet som han burde.

F.eks. i back to basic øger du vægten ved næste træningspas, når du kan tage 8 gentagelser over 4 set, så du kan tage omkring 6 gentagelser i dine set. Denne vægt bliver du så på indtil du igen rammer 4x8, osv.

I stronglift øger du vægten med 2,5 kg ved næste træningspas, når du rammer 5x5 gentagelser. Hvis ikke bliver man på samme vægt ved næste pas. Hvis der går 3 træningspas uden at man får sine 5x5, så deloades der med 10 % og man starter forfra. Altid med 5x5.

På denne måde øges vægten på stangen regelmæssigt fremfor mere ustruktureret træning, hvor man kan ende med at rode rundt med den samme vægt i alt for lang tid.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tror jeg har fået fat i det nu, så er spørgsmålet bare om jeg skal køre B2B eller Stronglifts?
Hvis jeg begyndte at køre Stronglifts ville jeg så kunne smide nogle maveøvelser ind? Det er der jo ikke rigtigt noget af

Kaas95 skrev:Tror jeg har fået fat i det nu, så er spørgsmålet bare om jeg skal køre B2B eller Stronglifts?
Hvis jeg begyndte at køre Stronglifts ville jeg så kunne smide nogle maveøvelser ind? Det er der jo ikke rigtigt noget af

Ja, sagtens. :) ... Du rammer samtlige muskelgrupper med stronglift, men der er intet i vejen for også at tilføje lidt isolation. Bare det ikke tager overhånd. Førsteprioriteten er altid basis-øvelserne.

Selv har jeg tilføjet curls, dips, chin-ups og lidt til abs og læg. Selvfølgelig ikke alt på samme dag. Har også set en version af stronglift, hvor Mehdi (manden bag programmet) selv har tilføjet lidt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Du kan altid tage et kig i vores logbog. Vi kører begge stronglift lige nu. Så kan du se hvad vi har gjort.

Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk2
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Tror sgu jeg starter på Stronglifts i næste uge så!
Har lige en ben dag i morgen som jeg har glædet mig til, derudover fylder jeg 18 så torsdag-søndag er jeg nok ikke i stand til at træne :-D

Mange tak for hjælpen drenge, så må vi (jeg) håbe at der kommer til at ske lidt! :)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster