Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 964
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 962

Følg bodybuilding.dk på

Triceps pushdown

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Lige et hurtigt spørgsmål....jeg har alle dage lavet den sådan her

Billede

Og det spiller bare...kan godt mærke at når man kommer op til +38kg bliver det dog lidt svære at køre den strict...

har så set flere træne på denne måde

altså sådan mere lænet ind over, og for mig at se kommer albuerne noget ud fra kroppen

er det en helt naturlig konsekvens af at det på et tidspunkt bliver for tungt til at holde armene ind til siden, eller blot en helt anden måde at køre øvelsen på?
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er en anden måde at køre øvelsen på :) Øvelsen kunne godt minde lidt om JM press i den forstand at du ud over at lave en extension i albueledet, samtidig laver et pres. :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Kostplan: Vis kostplan

Cheat er cheat, brugt rigtigt kan det være en glimrende ting at tweake sin træning med. Jay pløkker albuerne ud, og laver en mellemting mellem et press og et pushdown, i og med at han henter hjælp fra skulderleddet - altså pecs og delts. Rühl kørte også striaght-bar pushdowns på den måde, med et klart element af press.

En idé, kan være at køre et sæt strict (albuerne inde, skuldrene låst og kun bevægelse i albueleddet), indtil failure, og så hente en flok ekstra reps hjem, ved at flare albuerne og call upon the tits and delts.

Rope-pusdowns vil jeg dog mene man altid bør køre strict, det bliver noget fikumdik hvis man forsøger at cheate i dén.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Kører jeg mine extensions rigtig tungt, cheater jeg lidt vha af lats og køre langsom excentrisk fase. Jays metode er vel også fin, det bliver bare et pres end en extension? Så ville jeg hellere køre nogle tunge CGB sæt, men igen, whatever floats your goat.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Kostplan: Vis kostplan

Tak for svar gutter...:-)
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Jeg har kørt en masse "pullovers" med kabeltårn, siddende på knæ med udstrækte arme. Det var en variation af pullover øvelsen, som jeg tilfældigvis faldt over da jeg (som jeg ofte gør efter den egentlige træning) ledte efter nye variationer af øvelser.

Men jeg er også stensikker på at den øvelse har hjulpet mig meget til at stabilisere triceps pushdown øvelsen. Jeg har ikke ret mange problemer med stabiliteten af 87,5-95lbs(45kg?) triceps pushdowns. Der kan selvfølgelig forekomme en smule cheat ved de sidste par gentagelser i de sidste sæt, men generelt er det ikke et problem.

Så måske lidt specific træning af de stabiliserende muskler er en bedre løsning end at ændre/fjerne pushdown øvelsen eller helt begynde at cheate ved alle gentagelser?
Det kan selvfølgelig hurtigt kollidere med at man hurtigt får for mange øvelser til ryggen + at pullovers med udstrækte arme belaster triceps statisk ganske betydeligt, så man skal tage højde for om det passer til ens træningsprogram, splits osv.

/Arsukfjorden

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster