Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1486
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1484

Følg bodybuilding.dk på

Tun og tungmetaller

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey alle

Jeg har hørt en masse sige, at det er skidt at spise tun hver dag, pga. tungmetallerne som er i det, så har søgt lidt rundt herinde, og som jeg kan se burde det ikke gøre noget, da tun på dåse er fra små tun, hvor der ikke er så mange tungmetaller i.

Men sad og snakkede med en ven her den anden dag, og han sagde at det var forskelligt alt efter hvilke "mærke" man købte, så der kunne godt være et højt indhold af tungmetaller i nogle dåser tun. Spørgsmålet er her om det passer, at der er nogle dåser tun med mange tungmetaller i, eller om det nogenlunde bare er det samme?
"Når du så kommer helt op skal du bare trække ryggen en lille smule bagud og underlivet lidt frem, du ved, som når man tager en pige bagfra" - En instruktør der forklarer mig dødløftsteknik inden jeg skal tage den for første gang :)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

jeg lytter lige med :) spiser satme os meget tun....

Logbog: Vis logbog

Har kun en ting at sige.. Lær dog og brug søge knappen. Det emne har været oppe 20.000 gange.. :)

Geografisk sted: København

JohnK skrev:Hey alle

Jeg har hørt en masse sige, at det er skidt at spise tun hver dag, pga. tungmetallerne som er i det, så har søgt lidt rundt herinde, og som jeg kan se burde det ikke gøre noget, da tun på dåse er fra små tun, hvor der ikke er så mange tungmetaller i.

Men sad og snakkede med en ven her den anden dag, og han sagde at det var forskelligt alt efter hvilke "mærke" man købte, så der kunne godt være et højt indhold af tungmetaller i nogle dåser tun. Spørgsmålet er her om det passer, at der er nogle dåser tun med mange tungmetaller i, eller om det nogenlunde bare er det samme?

De små mængder der generelt findes i tun på dåse, er ikke noget du skal bekymre dig om.
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

den har været oppe at vende flere gange og der har også været linket til nogle tests af indholdet af tungmetaller i forskellige mærker dåsetun. du kan sikkert finde dem, hvis du søger lidt rundt på boardet. så vidt jeg husker skal du spise usandsynligt meget dåsetun for at det bliver et problem. tunfilet skal man derimod ikke spise hver dag.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Sixx skrev:den har været oppe at vende flere gange og der har også været linket til nogle tests af indholdet af tungmetaller i forskellige mærker dåsetun. du kan sikkert finde dem, hvis du søger lidt rundt på boardet. så vidt jeg husker skal du spise usandsynligt meget dåsetun for at det bliver et problem. tunfilet skal man derimod ikke spise hver dag.

Ah okay, syntes ikke lige jeg har fundet noget specifikt, men har nok ikke søgt godt nok så .. :)

Ok, det lyder jo godt så :D
"Når du så kommer helt op skal du bare trække ryggen en lille smule bagud og underlivet lidt frem, du ved, som når man tager en pige bagfra" - En instruktør der forklarer mig dødløftsteknik inden jeg skal tage den for første gang :)

Geografisk sted: Århus

Dåsetun er produceret ud fra små tun, som ikke har optaget så mange tungmetaller endnu.

Derfor er der generelt ikke risiko ved at spise dåsetun (der er selfølgelig altid en risiko og nogle dåser har forhøjet indhold).

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 147.50

Hvis man spiser meget tun er det vigtigt, hvilke dåser man spiser af. Jeg kan ikke lige finde opgørelsen, men jeg mener blandt andet at Natuna havde et 20 gange så højt indhold som det meste andet danske dåsetun.

Generelt skal man nok holde sig fra det absolut billigste tun, hvis man spiser en dåse dagligt. Det ville i øvrigt være fedt, hvis nogen kunne finde opgørelsen. I sin tid lå den vist på miljøogsundhed.dk

Personligt holder jeg mig priært til John West-tun, som oftest sælges i Føtex til 3 for 25 kr. De har et lavt indhold af tungmetal.

Reputation point: 5

Vores test af dåsetun, er så gammel, så vi har valgt at fjerne den fra vores hjemmeside, da resultatet sandsynligvis ikke længere er retvisende.

kilde: http://miljøogsundhed.dk/ - nederst.

Reputation point: 15

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster