Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1083
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Tydelige mavemuskler uden man spænder

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg har tænkt lidt over, om man kun kan se mavemusklerne, når man spænder dem?
Jeg er 16 år gammel, veltrænet, og jeg har en tydelig sixpack når jeg spænder maven. Det er dog ikke noget man kan se, når jeg ikke spænder. De kommer altså kun frem, når jeg spænder. Derudover har jeg en lav fedtprocent, så jeg er lidt i tvivl om man virkelig bare kun kan se sixpacken, når man spænder??

Reputation point: 0

Geografisk sted: Frederiksværk

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jo større dine muskler er jo mere tydeligt står de frem uden at man flexer? Hvad er svaret? Du skal have større mavemuskler.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Kostplan: Ingen kostplan

Houd skrev:Jo større dine muskler er jo mere tydeligt står de frem uden at man flexer? Hvad er svaret? Du skal have større mavemuskler.

Hmm..
Jeg træner efter program nr. 2 i denne artikel: http://www.(link slettet)/article.php?id=137 ... til_sommer?

Eller jeg kan poste programmet her:
Reverse bench crunches, 2-3 sæt a 8-12 reps
Lying floor crunches, 2-3 sæt a 8-12 reps
Lying floor crunches with torso-twist, 2-3 sæt a 8-12 reps
Lying flooor hip/leg rotation, 2-3 sæt a 8-12 reps

Er dette program så ikke effektivt nok? Jeg vil nemlig vildt gerne have tydeligere mavemuskler, så de ikke kun er synlige når jg spænder.

Geografisk sted: Frederiksværk

Flyttet
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Hvis du ligger i overskud med kosten så sikkert...
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Da jeg for nogle år siden nu kunne se mine mavemuskler :oops: trænede jeg decline crunches med vægtskiver på maven, inspireret af George Turner 10x10 det gav dem et godt pump.

Logbog: Ingen logbog

chrizz96 skrev:Jeg har tænkt lidt over, om man kun kan se mavemusklerne, når man spænder dem?
Jeg er 16 år gammel, veltrænet, og jeg har en tydelig sixpack når jeg spænder maven. Det er dog ikke noget man kan se, når jeg ikke spænder. De kommer altså kun frem, når jeg spænder. Derudover har jeg en lav fedtprocent, så jeg er lidt i tvivl om man virkelig bare kun kan se sixpacken, når man spænder??

Du skal selvfølgelig træne mavemusklerne for muskelhypertrofi som alle andre muskler på kroppen for at de bliver større og synligere, det er også godt med noget core træning da de en god stærk core er med til at holde organerne inde på plads :D

Men træner du fornuftigt med en to mave øvelser skal det nok komme, husk at squat, dødløft også giver god core og mave træning men et par isolerede mave øvelser er fornuftigt ved siden af. Træn tungt med høj frekvens er vejen frem til bulerne på maven :)

Det med at bare se 6 pack er sådan lidt en underlig snak, ligger du ned på ryggen fladt med hovedet og afslappet mave så slapper du jo af i mave musklen men står du op så spænder du sikkert dem lidt, medmindre du har en svag rank altså som man typisk ser de unge teenagere ha, no offence dovnehoveder :D
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Begynder forum

Brugere online