Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1414
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1412

Følg bodybuilding.dk på

Tydeligere mave muskler

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Nogle gode idéer til at fremhæve de 4 nederste mavemuskler

Er ved at bulke, så vil ikke begynde at cutte.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Synthol

Lavere fedtprocent.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Randers

Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Logbog: Vis logbog

De tydelige mavemuskler er for de fleste det er først forsvinder når man bulker, sådan er det nu en gang bare.
For fanden det er jo vinter anyway, ik ligefrem sæson for at rende rundt i bar mave
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

i know :)

tænkte bare på om der var nogle specifikke øvelser, man kunne lave hvor det gik direkte efter at fremhæve de 4 nederste.

Der var en tråd om det samme for nogle uger siden men kan ikke finde den. Der var ret stor uenighed om hvorvidt man kunne aktivere den nederste del mere end resten af dine abs. de fleste sagde nej, men der var en som linkede en ret god artikel der forklarede at man kunne flytte fokus en smule.

det vigtigste er dog at du træner maven tungt, og ikke kører 20+ gentagelser per set dag efter dag. ser alt for mange gøre det. træn maven ligesom resten af kroppen. hanging leg raises og dragonflags er mine ynglings. og formen bliver bedre i takt med man bliver stærkere. tvivler på der er findes mange derude som ikke presser sig selv til det yderste med 10-15 dragonflags taget perfekt

Kostplan: Ingen kostplan

BBamse skrev:Der var en tråd om det samme for nogle uger siden men kan ikke finde den. Der var ret stor uenighed om hvorvidt man kunne aktivere den nederste del mere end resten af dine abs. de fleste sagde nej, men der var en som linkede en ret god artikel der forklarede at man kunne flytte fokus en smule.

det vigtigste er dog at du træner maven tungt, og ikke kører 20+ gentagelser per set dag efter dag. ser alt for mange gøre det. træn maven ligesom resten af kroppen. hanging leg raises og dragonflags er mine ynglings. og formen bliver bedre i takt med man bliver stærkere. tvivler på der er findes mange derude som ikke presser sig selv til det yderste med 10-15 dragonflags taget perfekt

Du kan flytte stresset til siden, altså de skrå og lige mavemuskler, men ikke op og ned. Den har været oppe rigtig mange gange før
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog

Her er den omtalte tråd, hvor jeg nævner, at man godt kan flytte stresset til den nederste del (dog ikke isolere den!):

nederste-mavemuskler-t50497.html

takker zmile!

ckp2906 skrev:
BBamse skrev:Der var en tråd om det samme for nogle uger siden men kan ikke finde den. Der var ret stor uenighed om hvorvidt man kunne aktivere den nederste del mere end resten af dine abs. de fleste sagde nej, men der var en som linkede en ret god artikel der forklarede at man kunne flytte fokus en smule.

Du kan flytte stresset til siden, altså de skrå og lige mavemuskler, men ikke op og ned. Den har været oppe rigtig mange gange før

yea den har været oppe mange gange, jeg er stadig usikker på hvad der er rigtigt. har aldrig sagt at man kan ISOLERE den nederste del af maven (ved godt du ikke har sagt, at jeg har sagt det), men jeg udelukker ikke at den del af maven er mere aktiv i nogle former for øvelser

artiklen fra tråden jeg talte om er her:
http://www.news.bodylab.dk/artikler/592 ... du-sixpack
''Der er dog rent funktionelt forskel på hvordan de forskellige typer af maveøvelser aktiverer rectus abdominis. Maveøvelser som indledes fra hoften, som fx hanging leg raises, har en tendens til at give større aktivitet i den nederste del af rectus abdominis, mens maveøvelser som indledes fra brystkassen, som fx crunches, har en tendens til at give større aktivitet i den øverste del af rectus abdominis. Det ændrer dog ikke på det faktum, at hele rectus abdominis vil være aktiv i alle maveøvelser, i større eller mindre grad.''

det kan self sagtens være at ham som skriver artiklen er forkert på den. der er ikke rigtig noget videnskabeligt belæg for det jeg citerede. findes der ikke fancy moderne metoder til at måle muskelaktivitet?

lige meget hvad er jeg dog enig i at det er nonsens at tale om at ''isolere'' den nederste del af maven. og hvis aktiviteten kan rykkes, ved jeg ikke helt hvor meget det egentlig betyder i praksis. i sidste ende får man ikke en dyt ud af det hvis man ikke træner tungt og får sin fedt% ned

Kostplan: Ingen kostplan

Tak for det allesammen :)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster