Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1023
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1020

Følg bodybuilding.dk på

Uden træning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har fuldstændigt mistet al lyst og har slet ikke mod på at træne. Det er en depression jeg har som går ind og driller. Og jeg kommer nok ikke til at træne igen før jeg har fået styr på depressionen.
Jeg er midt i et stort cut og derfor er det noget skidt.
Har skruet yderligere ned for mit kcal forbrug nu når jeg ikke er så aktiv mere. Jeg får gået nogle små ture, men ellers er jeg meget stillesiddende. Jeg har et svagt håb om at jeg stadig kan holde mit cut igang på denne måde, da jeg er meget ked af hvordan min krop pt ser ud. Jeg har virkelig ikke ret meget muskelmasse, det meste på mig er blæver.
Og når man ikke har så meget muskelmasse, vil kroppen så stadig smide meget af det, når man ikke træner? Eller er det så en anderledes situation end hvis man har en acceptabel mænge muskel?
Jeg ville da gerne bevare den masse jeg nu har, men hvis det bare forsvinder sammen med fedtet, så må det bare være sådan det går.
Don't let the fear of the time it will take to accomplish something stand in the way of your doing it. The time will pass anyway; we might just as well put that passing time to the best possible use. ~Earl Nightingale

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hej, kan godt huske dine tidligere posts. Det kan være super hårdt at holde et langt cut især når det er så stort som dit. Nogle dage hvor du måske kan spise lidt mere frit, kan evt hjælpe dig til at holde motivationen oppe.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Hey !

Så længe du sørger for at ligge i kalorieunderskud så vil du tabe dig.
Du skal dog være klar over at hvis du ikke træner vil muskelmassen begynde at rasle af. Derfor vil jeg råde dig til bare at ligge i så højt kalorieunderskud som muligt og få brændt fedt af(når muskelmassen nu alligevel vil ryge) - og så 1 gang ugentligt ligge i kalorieoverskud(spis evt. lidt slik her hvis det er det som er din "synd", min er burgere nede fra den sorte gryde :D).
Jeg har smidt omkring 20 kg siden sidste maj, der er røget en del masse i svinget men jeg er overall tilfreds og jeg har tilladt mig selv at være lidt usund en gang imellem.. jeg ser masser af folk som forsøger at køre en "clean" diæt som så brænder helt sammen halvvejs - og hvis det specielt er et større vægttab skal du give dig selv plads til at "falde i" engang imellem.

- Mvh. Kenn.

Reputation point: 15

Tak for jeres råd. Ærgerligt at mit vægttab kommer til at stå lidt stille.
Lige nu føler jeg bare at alt kan være ligegyldigt, men det eneste der kan nage mig, er at jeg ikke er tilfreds med min form. Derfor ville det også være dejligt snart at få lysten til træning igen.
Don't let the fear of the time it will take to accomplish something stand in the way of your doing it. The time will pass anyway; we might just as well put that passing time to the best possible use. ~Earl Nightingale

Er du deprimeret pågrund af din krop?

Jeg ville helt sikkert begynde at få styr på depressionen som prio1.
Derefter begynde at tænke træning som prio2.

At tabe fedt kan tage lang tid og så lang tid skal du ikke gå og være deprimeret.

1. stop med at kigge dig selv i spejlet
2. stop med at stille dig på vægten
3. gør det til en hobby og hverdags beskæftigelse at spise sundt, gør det sjovt, eksperimenter :)
4. Smæk ynglings lyd bog/album på din afspiller og gå lange ture, istedet for at tænde tv'et.
5. Find glæden og tænk du får en nice krop til næste sommer, for det gør du hvis du bliver ved med at fokuser på det.

Start så styrketræningen når du finder overskud til det.

Håber du får styr på tingene...

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00

De ting der altid gør mig glad er sjovt nok enten at komme op og træne, eller en go gåtur om morgenen i solskinnet med go musik i ørene og et par kg på ryggen :)

Reputation point: 15

tjah. der er sgu ikke noget der gør mig glad længere. kan ikke se meningen med nogen ting.

TherightPath skrev:tjah. der er sgu ikke noget der gør mig glad længere. kan ikke se meningen med nogen ting.

Det da klart med den holdning! Jo mere du siger det jo mere passer det.

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00

... Brug tiden...

Hva laver du når du er hjemme? kombiner dine interesser med noget sundt
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 200.00

Ved godt det er et personligt spørgsmål, men har du snakket med en læge? Tar du evt medicin mod dep.? Har selv været turen igennem, så kender godt det at man ikke gider eller vil noget og man kan ikke "bare tage sig sammen" som nogle påstår.. Men fysisk aktivitet og at ha det godt psykisk , hænger meget sammen... men fysisk aktivitet kan self ikke kurere sygdommen!! Så som der er skrevet tidligere så priotere hovedet først.
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland

HerreBred skrev:
TherightPath skrev:tjah. der er sgu ikke noget der gør mig glad længere. kan ikke se meningen med nogen ting.

Jeg ved det. Men det er også lidt svært, jeg har stor tilbøjelighed til svær depression pga anden sygdom.

Når jeg er hjemme sidder jeg for det meste og ser tv eller forbereder mad. Jeg er også meget træt fordi jeg ikke sover godt. Går nogle ture i en nærliggende skov indimellem, det synes jeg, at jeg får det bedre af.

jubas05 skrev:Ved godt det er et personligt spørgsmål, men har du snakket med en læge? Tar du evt medicin mod dep.? Har selv været turen igennem, så kender godt det at man ikke gider eller vil noget og man kan ikke "bare tage sig sammen" som nogle påstår.. Men fysisk aktivitet og at ha det godt psykisk , hænger meget sammen... men fysisk aktivitet kan self ikke kurere sygdommen!! Så som der er skrevet tidligere så priotere hovedet først.

ked af at høre, at du også har været der. Jeg tager ikke medicin imod det, det er af princip.
"Emotion comes from motion," det er nemlig det. Også derfor jeg får det bedre af at rører mig, men bagefter går det lynhurtigt ned ad bakke igen synes jeg.

TherightPath skrev:
HerreBred skrev:

Jeg ved det. Men det er også lidt svært, jeg har stor tilbøjelighed til svær depression pga anden sygdom.

Når jeg er hjemme sidder jeg for det meste og ser tv eller forbereder mad. Jeg er også meget træt fordi jeg ikke sover godt. Går nogle ture i en nærliggende skov indimellem, det synes jeg, at jeg får det bedre af.

jubas05 skrev:Ved godt det er et personligt spørgsmål, men har du snakket med en læge? Tar du evt medicin mod dep.? Har selv været turen igennem, så kender godt det at man ikke gider eller vil noget og man kan ikke "bare tage sig sammen" som nogle påstår.. Men fysisk aktivitet og at ha det godt psykisk , hænger meget sammen... men fysisk aktivitet kan self ikke kurere sygdommen!! Så som der er skrevet tidligere så priotere hovedet først.

ked af at høre, at du også har været der. Jeg tager ikke medicin imod det, det er af princip.
"Emotion comes from motion," det er nemlig det. Også derfor jeg får det bedre af at rører mig, men bagefter går det lynhurtigt ned ad bakke igen synes jeg.

Læs dig klog og start med at træne derfra.

Hvis du vil tabe dig så find ud af hvordan det hele virker. Det med depressive træk må du kontakte din læge om for du lider ikke nødvendigvis at en decideret depression.
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Ud fra mit synspunkt er det fuldstændig hul i hovedet ikke at styrketræne, specielt under diet.

Det der brænder kalorierne er dine muskler, jo færre muskler du har des mindre forbrænder du og et cut der skulle tage 6 måneder bliver til et år eller mere.

Der er ikke nogen vej udenom, måske skulle du til at ændre dine træningsvaner eller fortælle hvordan du strukturerede din træning førend, så kan nogle af de kloge hoveder lede dig på rette vej.
Brugeravatar

begynd til crosfitt det er ligsom en familie vor man støter hinannen så kan du strørre mussekler mens du blir mer makkeret og din slevtilid blir osse majet bedre :D
http://crossfit.dk/
Youre workeout is our warnup

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster