Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Stenalt skrev:Lader til at du vil have godt af at kigge på:
newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
Tak for tiden 

Alphaville skrev:Ønsker at stige i muskler, men ikke bulke.
](./images/smilies/wallbash.gif)

Alphaville skrev:Har brugt timer og timer på at lede, og måske er jeg bare dum, men det er sgu ikke lykkes at finde andre eksempler, end eksempler på en dag.

TankeN skrev:Alphaville skrev:Ønsker at stige i muskler, men ikke bulke.

TankeN skrev:Alphaville skrev:Ønsker at stige i muskler, men ikke bulke.

Pind skrev:Alphaville skrev:Har brugt timer og timer på at lede, og måske er jeg bare dum, men det er sgu ikke lykkes at finde andre eksempler, end eksempler på en dag.
Måske du skulle bruge tiden på at sætte dig ind i tingene i stedet for at lede efter den lette løsning. Enten det eller du finder en at kaste nogle penge efter som så laver det til dig. Der står jeg gerne til rådighed.
Du får med garanti ikke nogen til at lave det for dig gratis. Så skulle du i hvert fald være en af de første her inde.

Jmt skrev:Alphaville skrev:Ønsker at stige i muskler, men ikke bulke.
Som begynder får du en smule forøget muskelmasse, men efter noget tid (halvt til et helt år I guess, alt efter hvor smart og hårdt du træner) er du nødt til at ligge i kalorieoverskud for at opbygge muskelmasse, dvs. "bulke". Det behøver dog ikke være et vanvittigt bulk, du kan sagtens ligge med et overskud på blot 2-300. Normen er et overskud på 500, hvilket giver en ugentlig vægtforøgelse på 0,5 kg.
Kig "newbies file" igennem, som der er linket. I kostplans funktionen kan du lave kostplaner for forskellige datoer. Du kan lave 7 forskellige kostplaner, sætte dem sammen i et word ark (eller hvad du nu foretrækker) og printe dem ud. Personligt har jeg 1 fast kostplan jeg til dagligt følger nogenlunde, og det gør mig intet at spise det samme igen og igen. Det smager godt, og det er enkelt at lave. I weekenden tillader jeg dog mig selv at købe en god burger eller andet godt - så bliver det hele heller ikke så kedeligt

LenniG skrev:Tror du får svært ved at finde en ugeplan der passer til dig, du bliver nød til selv at lave den, da det er forskelligt fra person til person hvor mange kcal du skal spise.
Find dit ligevægtsindtag og så er det ellers med at gå på funktionen "kostplan" og trykke det ind du gerne vil spise til du rammer det ønskede kcal indtag. 300-500kcal over dit ligevægtsindag hvis du vil tage på.
Så laver du 7 forskellige kostplaner hvis du gerne vil have variet det hver dag.
tak for svar
LenniG skrev:Du kan altid trykke "vis kostplan" ved andre brugere herinde og få inspiration/bruge dem. De kræver jo nok bare lidt justering.
Går ud fra du ofte spiser det samme til morgenmad, shake efter træning og har nogenlunde det samme med hver dag i din madpakke. Så er det jo bare aftensmaden du skal varier.
Men prøv at brug funktionen "kostplan" her på siden, det er meget nemt når man først er kommet i gang med det

Alphaville skrev:Så det du siger er, at man ikke må bruge den lette løsning, altså finde noget, som allerede er lavet. Det er da det dummeste nogen nogensinde har sagt ;)
Skal vi alle ud og uddanne os til kostvejledere når vi begynder at træne. Tror basis viden er nok, og så følger man en plan.
Sådan startede du vel også med at træne. Nogle har vel givet dig en plan, som du så har fulgt og givetvis læst om. Hvad er forskellen i mit tilfælde?
Hvad mener du med at sætte sig ind i tingene? Jeg har læst newbies tråden. Jeg har kigget på diverse sider og læst.
haha! Det er muligt. Læs dig frem ;)
Okay. Tja. Måske skal man bare gå den lange vej. Det havde bare været fedt, hvis nogle kendte en ugeplan et sted, hvor man kunne plugge højde, vægt og ønskede mål ind, og vupti, så var der en plan :p

Alphaville skrev:Så det du siger er, at man ikke må bruge den lette løsning, altså finde noget, som allerede er lavet. Det er da det dummeste nogen nogensinde har sagt ;)
Alphaville skrev:Skal vi alle ud og uddanne os til kostvejledere når vi begynder at træne. Tror basis viden er nok, og så følger man en plan. Sådan startede du vel også med at træne. Nogle har vel givet dig en plan, som du så har fulgt og givetvis læst om. Hvad er forskellen i mit tilfælde?
Hvad mener du med at sætte sig ind i tingene? Jeg har læst newbies tråden. Jeg har kigget på diverse sider og læst.
Alphaville skrev:En kostplan er en kostplan. Vi er alle mennesker og har alle brug for nogenlunde det samme. Så en 7 ugers plan, hvis den fandtes, burde da være fin
Jmt skrev:Jeg synes du har en meget arrogant attitude, og du fortjener ærlig talt ikke særlig meget hjælp, når du opfører dig sådan.

Jmt skrev:Jeg synes du har en meget arrogant attitude, og du fortjener ærlig talt ikke særlig meget hjælp, når du opfører dig sådan.
TankeN 18. feb 2013, 17:23
![]()
18. feb 2013, 18:01
TankeN skrev:
fik mig til at grine
Hvad er problemet så? Kom i gang med at lave din kostplan, eller betal nogen for det. Det er sjældent du finder en 7-ugers plan på nettet, og det er endnu mere sjældent, at den passer lige til dit optimale indtag af kalorier og makronæringsstoffer, samt dine personlige præferencer og rådighedsbeløb.
Nej. Kun som begynder. Men jeg vil da meget gerne se en kilde.
Den eneste side jeg kender er denne her, men det er ikke en ugeplan, og du skal leve af kylling, ris, broccoli, olie og vand. Og ham, der står bag siden, er en tosse. Men her kan du bare "plugge" højde, vægt og mål ind.
EDIT: Ser lige, at jeg selv har linket til ham længere nede 

Alphaville skrev:fra ordnet.dk: "med en provokerende eller udfordrende selvsikkerhed, overlegenhed eller nedladende holdning"

Alphaville skrev:Jmt skrev:Jeg synes du har en meget arrogant attitude, og du fortjener ærlig talt ikke særlig meget hjælp, når du opfører dig sådan.
En arrogant attitude? Arrogant er vel at være bedrevidende og være overlegen. Sætningen du hentyder til kan da næppe være arrogant, da jeg på ingen måde er bedrevidende eller overlegen. Jeg svarede faktisk på et arrogant indlæg.
Det er da det dummeste nogen nogensinde har sagt ;)
Først - tak for et intelligens mæssig indslag. Synes sgu der langt mellem snapsene herinde.
Det må være den imbecile hjernestruktur, som er bange for det divergente og dermed forhindrer egen selvreflektion fra eget begynderstadie ;)
Tiden med kilden må vente. Jeg har ikke kunne finde den på den sparsomme tid jeg har nu. Den kommer i aften

Og som kommenterer grinende på den kommentar.... Are you serious?
Hvis det virkelig var muligt, burde det ikke være så svært at finde en kilde. Jeg kan i løbet af 2 minutter finde adskillige kilder på, at muskelvækst kræver et kalorieoverskud (forudsat, at man ikke er på et fuldstændigt begynderstadie). Hvis du linker til en artikel, der påstår, at muskelvækst er muligt i kalorieunderskud, så vil der sandsynligvis også stå, at det kun er hos begyndere, hvilket jeg tidligere har skrevet i tråden.
" ;)Det bedste råd, vi kan give dig, når du ikke kan betale nogen for at lave en kostplan til dig:
Lav 7 forskellige kostplaner, og fordel dem ud over ugen. Så er du sikret variation.

kaspermj skrev:Alphaville skrev:fra ordnet.dk: "med en provokerende eller udfordrende selvsikkerhed, overlegenhed eller nedladende holdning"
Det er jo lige præcis den indgangsvinkel du har til den hjælp du får. Tag imod hjælpen du kan bruge, og hvis ikke du mener at du får brugbar information, så er det jo helt op til dig ikke at anvende den. Det må jo betyde, at du ved noget bedre
Hvis du har en dagsplan, så gang den med 7 - Så har du en ugeplan. Erstat lidt hvis det ikke skal være for trivielt.

Pind skrev:Alphaville skrev:Så det du siger er, at man ikke må bruge den lette løsning, altså finde noget, som allerede er lavet. Det er da det dummeste nogen nogensinde har sagt ;)
Nej, det er langt fra det dummeste, der er blevet sagt. Det er derimod 100 % korrekt. Jeg forstår ærligt ikke din attitude. Du spørger om hjælp og jeg giver dig det. Det jeg leverer til dig er god og brugbar information. Det er givetvis ikke det du sidder og håber på at høre. Det er de bedste råd tit ikke. Faktum er dog, at jeg har ret i det jeg skriver.
Er dog stadig uenig
Der er ingen, på denne jord, som har opfundet den dybe tallerken, den blev opfundet før vores tid. Medmindre at man er forsker i kost, så tror jeg ikke på, at man at man kan undgå, at have brug for hjælpe af andre, til at sammensætte sin kost. Og med hjælp af andre, så er hjælp: bøger, artikler og eller mundtlig/skriftlig vejledning.
Pind skrev:Jeg har aldrig skrevet at du skal tage en uddannelse som kostvejleder. Jeg skrev at du skulle sætte dig ind i tingene. Her er det basale udmærket som en start, og sågar nok for de fleste. Problemet er dog at du ikke engang har det på plads. Det ved jeg, for ellers ville du ikke sidde og bruge så meget tid på at søge efter noget der ikke findes.
ALT du har brug for er i det link du fik i starten, som du påstår at du har læst. Jeg forslår at du læser, og ikke blot skimmer, det igen.

[/quote]Når man skal lave en kostplan fra bunden, så kan man finde eksempler at gå ud fra og justerer. Det kræver dog at man som minimum har det basale på plads for at du kan gøre det.
Hvis der findes sådan nogle planer, som jeg kan justere i, alt efter højte, dagens program and so on, så har du jo svaret på mit spørgsmål. Har du nogle links? For så er der jo faktisk kostplaner, om de så ikke er 7 dage lange, så kan jeg jo bare mixe dem lidt. Jeg har fundet to. Men synes at det er lidt kedeligt at mixe to. Og de stemmer ikke overens. Bodybuilders egen, og så en anden. Som min afbrændte hjerne ikke kan opstøve lige nu
Larsen123 skrev:Det kan godt gøres nogenlunde simpelt. Dine resultater vil så også blive herefter, men hvis du kan leve med det, så fair nok.
Vi er alle sammen unikke. Der findes derfor ikke en universalløsning i form af en kostplan på 7 dage, der passer til alle. Desværre.
Tak for svaret. Det er nogenlunde det jeg havde regnet med. At der selvfølgelig skal justeringer til alt efter krop og ønske.

Alphaville skrev:Der er ingen, på denne jord, som har opfundet den dybe tallerken, den blev opfundet før vores tid. Medmindre at man er forsker i kost, så tror jeg ikke på, at man at man kan undgå, at have brug for hjælpe af andre, til at sammensætte sin kost. Og med hjælp af andre, så er hjælp: bøger, artikler og eller mundtlig/skriftlig vejledning.

Jmt skrev:Hvis du ikke kan lave en kostplan fra bunden har du ikke det basale på plads. End of discussion. Om den er god, og kan forbedres, er en anden snak.

Alphaville skrev:Jmt skrev:Hvis du ikke kan lave en kostplan fra bunden har du ikke det basale på plads. End of discussion. Om den er god, og kan forbedres, er en anden snak.
Jeg er uenig. Vi stopper den her. Det er intet andet end mudderkast og det sømmer sig ikke. Har lige skrevet et kæmpe langt modsvar, men så gik det op for mig, at det jo er fuldkommen latterligt at sidde og forsvare sig.
Man skal behandle hinanden ordentligt, også undertegnet, og denne tråd er vidst død for god energi og karma.

Alphaville skrev:Pind skrev:Jeg har aldrig skrevet at du skal tage en uddannelse som kostvejleder. Jeg skrev at du skulle sætte dig ind i tingene. Her er det basale udmærket som en start, og sågar nok for de fleste. Problemet er dog at du ikke engang har det på plads. Det ved jeg, for ellers ville du ikke sidde og bruge så meget tid på at søge efter noget der ikke findes.ALT du har brug for er i det link du fik i starten, som du påstår at du har læst. Jeg forslår at du læser, og ikke blot skimmer, det igen.
Her peger du lidt fingre. Og viser din arrogance? Eller er jeg forkert på den? Men om ikke andet, så har jeg jo slet ikke påstået at jeg er et geni til dette, blot at jeg har læst i flere timer og HAR LÆST linket. Om du vil tro det eller ej. Måske er jeg bare ringere begavet. Jeg spørger om hjælp!
Alphaville skrev:Hvorfra ved du egentlig fra, at jeg ikke har styr på den basale kost? Jeg har ikke nævnt nogle madprodukter. Ikke engang ordet "kulhydrater" er røget ud af mine skrivende fingre. Det må vidst være en tolkning
Alphaville skrev:Når man skal lave en kostplan fra bunden, så kan man finde eksempler at gå ud fra og justerer. Det kræver dog at man som minimum har det basale på plads for at du kan gøre det.
Herre jemini. Fedt!Hvis der findes sådan nogle planer, som jeg kan justere i, alt efter højte, dagens program and so on, så har du jo svaret på mit spørgsmål. Har du nogle links? For så er der jo faktisk kostplaner, om de så ikke er 7 dage lange, så kan jeg jo bare mixe dem lidt. Jeg har fundet to. Men synes at det er lidt kedeligt at mixe to. Og de stemmer ikke overens. Bodybuilders egen, og så en anden. Som min afbrændte hjerne ikke kan opstøve lige nu

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster