Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1420
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1418

Følg bodybuilding.dk på

Ugeplan for kost?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej Alle

Ønsker en fastlagt ugeplan, som kan fortælle mig hvad jeg skal spise hver dag i en uge.

Jeg er forholdsvis ny i denne fitness verden og jeg synes at madverdenen er en jungle.
Der er utallige sider der siger forskellige ting.

Er der nogle der kender en side, eller har en ugeplan som jeg kan følge? De fleste henviser til at spise 6 gange om dagen, hvor man spiser mest om morgenen og efter man har trænet. Nogle der har ugeplaner på det?

Fakta:
28 år
180 høj
70 kg.
Ønsker at stige i muskler, men ikke bulke.

M.v.h. Martin

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Lader til at du vil have godt af at kigge på:
newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Reputation point: 65

Kostplan: Vis kostplan

Stenalt skrev:Lader til at du vil have godt af at kigge på:
newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Hej :) Tak for tiden :)

Det er bestemt nyttigt. Har været inde og læse den. Men jeg kan kun, under de links der er derinde, finde to forslag en enkelt dags træning.
Og hvis jeg skal følge den plan hver dag, hele tiden, så bliver mad jo dræbende kedeligt.

Jeg tænkte, om der findes en hel ugeplan, som har varieret kost.
Man skal jo have noget forskelligt på forskellige tidspunkter af døgnet, så jeg synes at det er svært at stykke sin egen plan sammen.

Derfor kunne det være fedt, hvis der var en ugeplan, som kunne hjælpe mig hele uger af gangen. Så kunne man følge den :)

Har brugt timer og timer på at lede, og måske er jeg bare dum, men det er sgu ikke lykkes at finde andre eksempler, end eksempler på en dag.

Håber at nogle kan være behjælpelige

Tror du får svært ved at finde en ugeplan der passer til dig, du bliver nød til selv at lave den, da det er forskelligt fra person til person hvor mange kcal du skal spise.
Find dit ligevægtsindtag og så er det ellers med at gå på funktionen "kostplan" og trykke det ind du gerne vil spise til du rammer det ønskede kcal indtag. 300-500kcal over dit ligevægtsindag hvis du vil tage på.
Så laver du 7 forskellige kostplaner hvis du gerne vil have variet det hver dag.

Styrkeliste
- Bænkpres: 94.00
- Squat: 74.00
- Dødløft: 84.00

Alphaville skrev:Ønsker at stige i muskler, men ikke bulke.

](*,)
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

Alphaville skrev:Har brugt timer og timer på at lede, og måske er jeg bare dum, men det er sgu ikke lykkes at finde andre eksempler, end eksempler på en dag.

Måske du skulle bruge tiden på at sætte dig ind i tingene i stedet for at lede efter den lette løsning. Enten det eller du finder en at kaste nogle penge efter som så laver det til dig. Der står jeg gerne til rådighed. :P
Du får med garanti ikke nogen til at lave det for dig gratis. Så skulle du i hvert fald være en af de første her inde. :P
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Som begynder får du en smule forøget muskelmasse, men efter noget tid (halvt til et helt år I guess, alt efter hvor smart og hårdt du træner) er du nødt til at ligge i kalorieoverskud for at opbygge muskelmasse, dvs. "bulke". Det behøver dog ikke være et vanvittigt bulk, du kan sagtens ligge med et overskud på blot 2-300. Normen er et overskud på 500, hvilket giver en ugentlig vægtforøgelse på 0,5 kg.

Kig "newbies file" igennem, som der er linket. I kostplans funktionen kan du lave kostplaner for forskellige datoer. Du kan lave 7 forskellige kostplaner, sætte dem sammen i et word ark (eller hvad du nu foretrækker) og printe dem ud. Personligt har jeg 1 fast kostplan jeg til dagligt følger nogenlunde, og det gør mig intet at spise det samme igen og igen. Det smager godt, og det er enkelt at lave. I weekenden tillader jeg dog mig selv at købe en god burger eller andet godt - så bliver det hele heller ikke så kedeligt :)
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

TankeN skrev:

](*,)

fik mig til at grine :king:

TankeN skrev:

](*,)

haha! Det er muligt. Læs dig frem ;)

Pind skrev:
Alphaville skrev:Har brugt timer og timer på at lede, og måske er jeg bare dum, men det er sgu ikke lykkes at finde andre eksempler, end eksempler på en dag.

Måske du skulle bruge tiden på at sætte dig ind i tingene i stedet for at lede efter den lette løsning. Enten det eller du finder en at kaste nogle penge efter som så laver det til dig. Der står jeg gerne til rådighed. :P
Du får med garanti ikke nogen til at lave det for dig gratis. Så skulle du i hvert fald være en af de første her inde. :P

Så det du siger er, at man ikke må bruge den lette løsning, altså finde noget, som allerede er lavet. Det er da det dummeste nogen nogensinde har sagt ;) Skal vi alle ud og uddanne os til kostvejledere når vi begynder at træne. Tror basis viden er nok, og så følger man en plan. Sådan startede du vel også med at træne. Nogle har vel givet dig en plan, som du så har fulgt og givetvis læst om. Hvad er forskellen i mit tilfælde?
Hvad mener du med at sætte sig ind i tingene? Jeg har læst newbies tråden. Jeg har kigget på diverse sider og læst.

En kostplan er en kostplan. Vi er alle mennesker og har alle brug for nogenlunde det samme. Så en 7 ugers plan, hvis den fandtes, burde da være fin

Ellers tak til madlavning. Jeg er studerende, og har mindre penge end alle dem Özlem Cekic udpeger som fattige (det siger nok ikke meget ;) Men jeg har ikke en krone at rykke med)

Jmt skrev:

Som begynder får du en smule forøget muskelmasse, men efter noget tid (halvt til et helt år I guess, alt efter hvor smart og hårdt du træner) er du nødt til at ligge i kalorieoverskud for at opbygge muskelmasse, dvs. "bulke". Det behøver dog ikke være et vanvittigt bulk, du kan sagtens ligge med et overskud på blot 2-300. Normen er et overskud på 500, hvilket giver en ugentlig vægtforøgelse på 0,5 kg.

Kig "newbies file" igennem, som der er linket. I kostplans funktionen kan du lave kostplaner for forskellige datoer. Du kan lave 7 forskellige kostplaner, sætte dem sammen i et word ark (eller hvad du nu foretrækker) og printe dem ud. Personligt har jeg 1 fast kostplan jeg til dagligt følger nogenlunde, og det gør mig intet at spise det samme igen og igen. Det smager godt, og det er enkelt at lave. I weekenden tillader jeg dog mig selv at købe en god burger eller andet godt - så bliver det hele heller ikke så kedeligt :)

Først - tak for et intelligens mæssig indslag. Synes sgu der langt mellem snapsene herinde. En nybegynder er vel en nybegynder, og så kan man ikke forventes at vide alt. Men alligevel er folk hurtige til at give en sviner. Jeg fatter det simpelthen ikke.
Det må være den imbecile hjernestruktur, som er bange for det divergente og dermed forhindrer egen selvreflektion fra eget begynderstadie ;)

Når det så er sagt, så har jeg læst et utal af steder, på amerikanske sider, at det er muligt både at øge muskelmasse uden at bulke. I skrivende stund har jeg ikke siden foran mig. Og måske har min underudviklet hjerne læst forkert (jeg tager lige forbehold fra spader ;)), men jeg mener at have læst, at det er muligt. Jeg finder en side senere, og skriver den ind

Du kan altid trykke "vis kostplan" ved andre brugere herinde og få inspiration/bruge dem. De kræver jo nok bare lidt justering.
Går ud fra du ofte spiser det samme til morgenmad, shake efter træning og har nogenlunde det samme med hver dag i din madpakke. Så er det jo bare aftensmaden du skal varier.
Men prøv at brug funktionen "kostplan" her på siden, det er meget nemt når man først er kommet i gang med det :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 94.00
- Squat: 74.00
- Dødløft: 84.00

LenniG skrev:Tror du får svært ved at finde en ugeplan der passer til dig, du bliver nød til selv at lave den, da det er forskelligt fra person til person hvor mange kcal du skal spise.
Find dit ligevægtsindtag og så er det ellers med at gå på funktionen "kostplan" og trykke det ind du gerne vil spise til du rammer det ønskede kcal indtag. 300-500kcal over dit ligevægtsindag hvis du vil tage på.
Så laver du 7 forskellige kostplaner hvis du gerne vil have variet det hver dag.

Hej :) tak for svar

Okay. Tja. Måske skal man bare gå den lange vej. Det havde bare været fedt, hvis nogle kendte en ugeplan et sted, hvor man kunne plugge højde, vægt og ønskede mål ind, og vupti, så var der en plan :p

LenniG skrev:Du kan altid trykke "vis kostplan" ved andre brugere herinde og få inspiration/bruge dem. De kræver jo nok bare lidt justering.
Går ud fra du ofte spiser det samme til morgenmad, shake efter træning og har nogenlunde det samme med hver dag i din madpakke. Så er det jo bare aftensmaden du skal varier.
Men prøv at brug funktionen "kostplan" her på siden, det er meget nemt når man først er kommet i gang med det :)

Du har ret. Jeg prøver ad :)

Jeg synes du har en meget arrogant attitude, og du fortjener ærlig talt ikke særlig meget hjælp, når du opfører dig sådan.

Alphaville skrev:Så det du siger er, at man ikke må bruge den lette løsning, altså finde noget, som allerede er lavet. Det er da det dummeste nogen nogensinde har sagt ;)

Nej, det er faktisk ikke særlig dumt. Ligevægtsindtaget er meget forskelligt hos folk, alt afhængigt af aktivitetsniveau og muskelmasse, og bodybuildere eksempelvis tænker langt mere over deres indtag af kulhydrater end langdistanceløbere. Derudover skal der også tages højde for personlige præferencer mht. maden (ikke alle kan lide f.eks. hytteost) samt rådighedsbeløb (jeg har f.eks. ikke råd til at spise oksekød hver dag).

Skal vi alle ud og uddanne os til kostvejledere når vi begynder at træne. Tror basis viden er nok, og så følger man en plan.

Selvfølgelig skal vi ikke uddanne os til kostvejledere, men man skal have en smule indsigt - som du selv siger, basisviden. Og Pind har heller aldrig hentydet til andet. Du skal bare sætte dig ind i tingene.

Sådan startede du vel også med at træne. Nogle har vel givet dig en plan, som du så har fulgt og givetvis læst om. Hvad er forskellen i mit tilfælde?

Jeg har før modtaget træningsprogrammer, men kostplan har jeg altid selv lagt - og så derefter spurgt andre med mere erfaring om det er en god kostplan. DÉT kunne du gøre.

Hvad mener du med at sætte sig ind i tingene? Jeg har læst newbies tråden. Jeg har kigget på diverse sider og læst.

Hvad er problemet så? Kom i gang med at lave din kostplan, eller betal nogen for det. Det er sjældent du finder en 7-ugers plan på nettet, og det er endnu mere sjældent, at den passer lige til dit optimale indtag af kalorier og makronæringsstoffer, samt dine personlige præferencer og rådighedsbeløb.

Nej. Kun som begynder. Men jeg vil da meget gerne se en kilde.

Okay. Tja. Måske skal man bare gå den lange vej. Det havde bare været fedt, hvis nogle kendte en ugeplan et sted, hvor man kunne plugge højde, vægt og ønskede mål ind, og vupti, så var der en plan :p

Den eneste side jeg kender er denne her, men det er ikke en ugeplan, og du skal leve af kylling, ris, broccoli, olie og vand. Og ham, der står bag siden, er en tosse. Men her kan du bare "plugge" højde, vægt og mål ind.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Det kan godt gøres nogenlunde simpelt. Dine resultater vil så også blive herefter, men hvis du kan leve med det, så fair nok.

Mit råd til dig:
Udregn dit basalstofskifte og ligevægtsindtag. Det kan gøre på dette link. Alle tallene er selvfølgelig vejledende og umulige at måle præcist, da dit aktivitetsniveau er forskelligt fra dag til dag.
http://www.bodylab.dk/ligev%C3%A6gtsind ... orbrug.asp

Basalstofskiftet er de kalorier/den mad, du forbrænder ved at ligge ned i en seng hele dagen. Dine organer virker, dit hjerte banker, men du er ikke mere fysisk aktiv end hvileniveau. Du kan ikke som sådan ændre på dit basalstofskifte. Det afhænger af alder, vægt, køn og højde.

Oven i dit basalstofskifte skal du så ligge den energi du forbrænder ved alt fysisk aktivitet. Det er alt det, du laver, hvor du er mere fysisk aktiv end at ligge ned. Fx gå i bad, sidde på arbejdet og så selvfølgelig træning/motion. Jo mere aktiv du er desto flere kalorier forbrænder du.

Dit ligevægtsindtag = Basalstofskifte + den energi du forbrænder ved fysisk aktivitet.

Dit ligevægtsindtag er den mad/de kalorier du skal spise for at bevare den vægt, du har nu. Vil du have større muskler spiser du mere. Vil du tabe dig spiser du mindre.

Spis ud fra dette. Spis varieret og efter din energibalance. Det er det vigtigste. Spis 5-8 måltider om dagen (eller hvad der passer dig). Husk protein/hurtige kulhydrater efter træning.
- Massere af grønsager. Både grove og fine.
- Kulhydrat: Havregryn, rugbrød, fuldkornsris, fuldkornspasta, kartofler, frugt mm.
- Protein: Mælk, ost, kød, fisk, æg mm.
- Fedt: Nødder, avocado, fisk, olier mm.

Jeg synes, at du skal lave din egen kostplan ud fra dette. Brug kostplansfunktionen her på siden og sæt lidt tid af til det. Det er klart en bedre løsning end at forsøge at finde noget færdiglavet til andre mennesker. Vi er alle sammen unikke. Der findes derfor ikke en universalløsning i form af en kostplan på 7 dage, der passer til alle. Desværre.

Reputation point: 70

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 145.00

Alphaville skrev:Så det du siger er, at man ikke må bruge den lette løsning, altså finde noget, som allerede er lavet. Det er da det dummeste nogen nogensinde har sagt ;)

Nej, det er langt fra det dummeste, der er blevet sagt. Det er derimod 100 % korrekt. Jeg forstår ærligt ikke din attitude. Du spørger om hjælp og jeg giver dig det. Det jeg leverer til dig er god og brugbar information. Det er givetvis ikke det du sidder og håber på at høre. Det er de bedste råd tit ikke. Faktum er dog, at jeg har ret i det jeg skriver.

Alphaville skrev:Skal vi alle ud og uddanne os til kostvejledere når vi begynder at træne. Tror basis viden er nok, og så følger man en plan. Sådan startede du vel også med at træne. Nogle har vel givet dig en plan, som du så har fulgt og givetvis læst om. Hvad er forskellen i mit tilfælde?

Jeg har aldrig skrevet at du skal tage en uddannelse som kostvejleder. Jeg skrev at du skulle sætte dig ind i tingene. Her er det basale udmærket som en start, og sågar nok for de fleste. Problemet er dog at du ikke engang har det på plads. Det ved jeg, for ellers ville du ikke sidde og bruge så meget tid på at søge efter noget der ikke findes.

Alphaville skrev:En kostplan er en kostplan. Vi er alle mennesker og har alle brug for nogenlunde det samme. Så en 7 ugers plan, hvis den fandtes, burde da være fin

Det er nemlig det at det IKKE er. Jmt bringer mange gode pointer frem omkring det her. Ikke alle kan li' de samme ting, din hverdag spiller ind, og din pengepung er tit også en stor begrænsning. Det skriver du jo også selv.

Når man skal lave en kostplan fra bunden, så kan man finde eksempler at gå ud fra og justerer. Det kræver dog at man som minimum har det basale på plads for at du kan gøre det.

ALT du har brug for er i det link du fik i starten, som du påstår at du har læst. Jeg forslår at du læser, og ikke blot skimmer, det igen.

Jmt skrev:Jeg synes du har en meget arrogant attitude, og du fortjener ærlig talt ikke særlig meget hjælp, når du opfører dig sådan.

Jmt for president! :thumpup:
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Jmt skrev:Jeg synes du har en meget arrogant attitude, og du fortjener ærlig talt ikke særlig meget hjælp, når du opfører dig sådan.

En arrogant attitude? Arrogant er vel at være bedrevidende og være overlegen. Sætningen du hentyder til kan da næppe være arrogant, da jeg på ingen måde er bedrevidende eller overlegen. Jeg svarede faktisk på et arrogant indlæg.
Jeg bliver rådet til at sætte mig ind i tingene, på et forum, hvor jeg spørger, om nogle kan linke mig til noget, som kan sætte mig ind i tingene. Det er vel arrogant. For hvem siger, at jeg ikke har læst og kender lidt til kost? Jeg har i hvert fald skrevet, at jeg har læst og har en lille basisviden. Så det sætter Pind sig vel imod, og dermed bliver han den arrogante.
Men faktisk synes jeg ikke at hans kommentar er så negativ, som jeg får den til at fremstå nu. Det er bare som et svar på din påstand om at jeg skulle være den arrogante.

Så Pind, jeg tænker ikke at du er arrogant, du var behjælpsom efterfølgende!

Men et svar kunne være, som du giver længere nede i dit svar. Du fortæller hvorfor jeg ikke kan, i stedet for at sige, at jeg skal sætte mig ind i tingene før jeg spørger!
Hvis du ellers ser de kommentarer, som er kommet, som nærmest griner af mit uvidende spørgsmål, så har jeg svært ved at se, at der skal peges fingre af mit indlæg og siges at jeg er arrogant.

Er de andre så ikke det? Jeg synes at tonen herinde er meget overlegen og i den grad arrogant. Der er en tone, som får en til at blive skræmt over at stille et spørgsmål. Så jeg har måske været hurtig til at snappe efter "Pind". Det beklager jeg.

men de nedenstående kommentarer er vel et godt eksempel på arrogante kommentare

fra ordnet.dk: "med en provokerende eller udfordrende selvsikkerhed, overlegenhed eller nedladende holdning"

TankeN 18. feb 2013, 17:23

](*,)

Og

chestbrah123

18. feb 2013, 18:01

TankeN skrev:

](*,)

fik mig til at grine :king:

Hvad er problemet så? Kom i gang med at lave din kostplan, eller betal nogen for det. Det er sjældent du finder en 7-ugers plan på nettet, og det er endnu mere sjældent, at den passer lige til dit optimale indtag af kalorier og makronæringsstoffer, samt dine personlige præferencer og rådighedsbeløb.

Problemet? Problemer er der da ingen af. Mit spørgsmål er simpelt. Dette er vel et forum, hvor man stiller spørgsmål. "Er der en 7-ugers plan?" Svaret kunne være nej, og med en uddybende grund, som du og andre er kommet med. Men det ved man jo ikke før man spørger, hvis man er newbie som mig.
Som skrevet, så har jeg ikke råd til at betale nogle for det, og derfor kunne det være fedt, hvis der fandtes en basis ugeplan, som jeg har fundet en basis dagsplan. Som der også er at finde herinde. Så jeg har nok bare ikke forstået forskellen på hvorfor, at man kan lave en basisdagsplan, men ikke en basisugeplan.

Nej. Kun som begynder. Men jeg vil da meget gerne se en kilde.

Tiden med kilden må vente. Jeg har ikke kunne finde den på den sparsomme tid jeg har nu. Den kommer i aften.

Den eneste side jeg kender er denne her, men det er ikke en ugeplan, og du skal leve af kylling, ris, broccoli, olie og vand. Og ham, der står bag siden, er en tosse. Men her kan du bare "plugge" højde, vægt og mål ind.

Tak :) EDIT: Ser lige, at jeg selv har linket til ham længere nede :D

Måske har jeg fundet svaret. CLEAN BULK. Måske er det det, som jeg har læst om, uden at det ord var indblandet.
Sidst rettet af Alphaville 20. feb 2013, 18:50, rettet i alt 1 gang.

Alphaville skrev:fra ordnet.dk: "med en provokerende eller udfordrende selvsikkerhed, overlegenhed eller nedladende holdning"

Det er jo lige præcis den indgangsvinkel du har til den hjælp du får. Tag imod hjælpen du kan bruge, og hvis ikke du mener at du får brugbar information, så er det jo helt op til dig ikke at anvende den. Det må jo betyde, at du ved noget bedre :)

Hvis du har en dagsplan, så gang den med 7 - Så har du en ugeplan. Erstat lidt hvis det ikke skal være for trivielt.

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Alphaville skrev:

En arrogant attitude? Arrogant er vel at være bedrevidende og være overlegen. Sætningen du hentyder til kan da næppe være arrogant, da jeg på ingen måde er bedrevidende eller overlegen. Jeg svarede faktisk på et arrogant indlæg.

Eksempler på din arrogance:

- Her fremstår du bedrevidende (hence: "Læs dig frem"), når du egentlig tager fejl
Det er da det dummeste nogen nogensinde har sagt ;)

- Igen tager du fejl, og siger en fornuftig udtalelse er direkte dum
Først - tak for et intelligens mæssig indslag. Synes sgu der langt mellem snapsene herinde.

- Her hentyder du, at der er en væsentlig stor mængde uvidende personer ift. intelligente personer
Det må være den imbecile hjernestruktur, som er bange for det divergente og dermed forhindrer egen selvreflektion fra eget begynderstadie ;)

... Are you serious?

Men det er ikke det, vi skal diskutere dog.

Som sagt er der ikke en basis 7-ugers plan, og selv hvis du fandt en, ville den (som der OGSÅ er blevet nævnt) ikke have taget højde for din vægt, dit aktivitetsniveau, din personlige præferencer og dit rådighedsbeløb.

Tiden med kilden må vente. Jeg har ikke kunne finde den på den sparsomme tid jeg har nu. Den kommer i aften

Hvis det virkelig var muligt, burde det ikke være så svært at finde en kilde. Jeg kan i løbet af 2 minutter finde adskillige kilder på, at muskelvækst kræver et kalorieoverskud (forudsat, at man ikke er på et fuldstændigt begynderstadie). Hvis du linker til en artikel, der påstår, at muskelvækst er muligt i kalorieunderskud, så vil der sandsynligvis også stå, at det kun er hos begyndere, hvilket jeg tidligere har skrevet i tråden.

Det bedste råd, vi kan give dig, når du ikke kan betale nogen for at lave en kostplan til dig:
Lav 7 forskellige kostplaner, og fordel dem ud over ugen. Så er du sikret variation.
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Jmt. Ja. Her nævner du mine svar til folk der laver en smiley som : ](*,) Og som kommenterer grinende på den kommentar.

Jeg kunne ignorere dem, men jeg tror godt, at du kan være enig med mig i, at det hverken er konstruktivt, eller på nogen måde fortjener et positivt svar.

... Are you serious?

Ja jeg er i allerhøjeste grad. Det er jo ikke de intelligente indslag der bliver henvist til her. Men de to, som kommer med en spade smiley, og en der mener at man kan grine ad spørgsmålet. Og så har du Pinds indlæg, som jeg svarer på, og skriver et langt brev tilbage til. Udover det, så er de andre da ganske på sin plads.

Prøv lige at sæt det i relief.

Hvis det virkelig var muligt, burde det ikke være så svært at finde en kilde. Jeg kan i løbet af 2 minutter finde adskillige kilder på, at muskelvækst kræver et kalorieoverskud (forudsat, at man ikke er på et fuldstændigt begynderstadie). Hvis du linker til en artikel, der påstår, at muskelvækst er muligt i kalorieunderskud, så vil der sandsynligvis også stå, at det kun er hos begyndere, hvilket jeg tidligere har skrevet i tråden.

Hahahaha! Nettet kan man jo skimme på 2 min, og finde alle de sider man har set på ;) Der er jo ikke så meget at vælge imellem ;) Siden, med tabeller og udregninger var fundet, ved at gå ind på en side, og så en anden og en anden. Nogen i den stil. Har ikke kunne klikke mig ind på den. Den var engelsk

Nu fik jeg tiden. Og jeg kan simpelthen ikke finde den. Det er voldsomt irriterende. Men det er noget med, at man skal spise lidt mere, men man optager ikke mere fedt. Der blev sat et regnestykke op. Har fundet en masse sider, som kommer ind på det, men ikke går dybere. De kan ikke bruges til noget, i forhold til denne diskussion, men de viser, at nogle har haft fokus på det jeg nævner, og dermed giver medhold i, at mine tanker ikke er taget fuldkommen ud af den blå luft.

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=131943493&page=1
http://www.sparkpeople.com/resource/fitness_articles.asp?id=1662

Og da jeg havde læst det, og troede det, så svarede jeg frækt på, at man skulle "læse sig frem", til personens noget frækkere: " ](*,) " ;)

Det bedste råd, vi kan give dig, når du ikke kan betale nogen for at lave en kostplan til dig:
Lav 7 forskellige kostplaner, og fordel dem ud over ugen. Så er du sikret variation.

Det vil jeg prøve :)
Sidst rettet af Alphaville 20. feb 2013, 18:45, rettet i alt 1 gang.

kaspermj skrev:
Alphaville skrev:fra ordnet.dk: "med en provokerende eller udfordrende selvsikkerhed, overlegenhed eller nedladende holdning"

Det er jo lige præcis den indgangsvinkel du har til den hjælp du får. Tag imod hjælpen du kan bruge, og hvis ikke du mener at du får brugbar information, så er det jo helt op til dig ikke at anvende den. Det må jo betyde, at du ved noget bedre :)

Hvis du har en dagsplan, så gang den med 7 - Så har du en ugeplan. Erstat lidt hvis det ikke skal være for trivielt.

Nej her misforstår du. Min har jeg sagt: "Tak for svar" til. De negative kommentarer har fået en lille fuser.
Du skal tage det ud af konteksten.

Det med en dagsplan. Den kan vel ikke bruges, hvis jeg skal følges folks råd i denne tråd. De siger at man ikke kan lave en standart kostplan, fordi vi er forskellige. Og jeg har set en her, og en ude i cyperspace.
Og som skrevet, af os begge, så bliver det lidt trist, hvis man spiser det samme mad hver dag.
Men tak for ideen :)

Pind skrev:

Nej, det er langt fra det dummeste, der er blevet sagt. Det er derimod 100 % korrekt. Jeg forstår ærligt ikke din attitude. Du spørger om hjælp og jeg giver dig det. Det jeg leverer til dig er god og brugbar information. Det er givetvis ikke det du sidder og håber på at høre. Det er de bedste råd tit ikke. Faktum er dog, at jeg har ret i det jeg skriver.

Det undskylder jeg :) Er dog stadig uenig :) Der er ingen, på denne jord, som har opfundet den dybe tallerken, den blev opfundet før vores tid. Medmindre at man er forsker i kost, så tror jeg ikke på, at man at man kan undgå, at have brug for hjælpe af andre, til at sammensætte sin kost. Og med hjælp af andre, så er hjælp: bøger, artikler og eller mundtlig/skriftlig vejledning.

Er det mindre "let" at læse den rigtige artikel, frem for den forkerte? For jeg har læst en del artikler på nettet, som jeg referere til i mit første indlæg, og jeg har læst, at man skal spise 6 gange om dagen, men jeg kan ikke finde ud af at sammensætte en kost.

Synes også at der er modsigende artikler. Så jeg kan ikke hitte ud af det.

Her gør jeg så det "lette" og spørger om hjælp, da jeg finder internettet som en "jungle"

OG HER ER MIN UNDSKYLDNING. Måske tog jeg din kommentar for negativt. Det ser i hvert fald sådan ud på mit svar. Det var dog ikke meningen, satte en ";)" og takket for dit tilbud om madlavning. For at kompensere. Det var ikke ment så negativt som det måske ser ud.
Men jeg mener nu stadig, at du valgte at pege fingre.
For jeg tror, at nogle kan hjælpe mig med at lægge en kost. Om du så kalder det den lette læsning eller ej, så synes jeg, at jeg har brugt mange timer på at kigge på kost, og vil gerne have et råd, i stedet for nettets million forskellige råd.

Og her tænkte jeg, at et forum burde være stedet at spørge? :)

Beklager hvis du blev stødt. Jeg må have misforstået din hensigt med sætningen: "Måske du skulle bruge tiden på at sætte dig ind i tingene i stedet for at lede efter den lette løsning."

Meeeeeeeeen så læser jeg videre

Pind skrev:Jeg har aldrig skrevet at du skal tage en uddannelse som kostvejleder. Jeg skrev at du skulle sætte dig ind i tingene. Her er det basale udmærket som en start, og sågar nok for de fleste. Problemet er dog at du ikke engang har det på plads. Det ved jeg, for ellers ville du ikke sidde og bruge så meget tid på at søge efter noget der ikke findes.

ALT du har brug for er i det link du fik i starten, som du påstår at du har læst. Jeg forslår at du læser, og ikke blot skimmer, det igen.

Her peger du lidt fingre. Og viser din arrogance? Eller er jeg forkert på den? Men om ikke andet, så har jeg jo slet ikke påstået at jeg er et geni til dette, blot at jeg har læst i flere timer og HAR LÆST linket. Om du vil tro det eller ej. Måske er jeg bare ringere begavet. Jeg spørger om hjælp!

Hvorfra ved du egentlig fra, at jeg ikke har styr på den basale kost? Jeg har ikke nævnt nogle madprodukter. Ikke engang ordet "kulhydrater" er røget ud af mine skrivende fingre. Det må vidst være en tolkning :)

Når man skal lave en kostplan fra bunden, så kan man finde eksempler at gå ud fra og justerer. Det kræver dog at man som minimum har det basale på plads for at du kan gøre det.
[/quote]

Herre jemini. Fedt! :D Hvis der findes sådan nogle planer, som jeg kan justere i, alt efter højte, dagens program and so on, så har du jo svaret på mit spørgsmål. Har du nogle links? For så er der jo faktisk kostplaner, om de så ikke er 7 dage lange, så kan jeg jo bare mixe dem lidt. Jeg har fundet to. Men synes at det er lidt kedeligt at mixe to. Og de stemmer ikke overens. Bodybuilders egen, og så en anden. Som min afbrændte hjerne ikke kan opstøve lige nu
Sidst rettet af Alphaville 20. feb 2013, 18:38, rettet i alt 1 gang.

Larsen123 skrev:Det kan godt gøres nogenlunde simpelt. Dine resultater vil så også blive herefter, men hvis du kan leve med det, så fair nok.
Vi er alle sammen unikke. Der findes derfor ikke en universalløsning i form af en kostplan på 7 dage, der passer til alle. Desværre.

Fedt :) Tak for svaret. Det er nogenlunde det jeg havde regnet med. At der selvfølgelig skal justeringer til alt efter krop og ønske.

Takker for din tid. Jeg vil kigge på linket :)

Hvis du ikke kan lave en kostplan fra bunden har du ikke det basale på plads. End of discussion. Om den er god, og kan forbedres, er en anden snak.

Derudover henviser dine links ikke til noget som helst, hvor der står, at man kan få større muskler uden at ligge i kalorieoverskud. I det første er der endda en masse er skriver, at man er nødt til at bulke... Så den har du altså tabt. Hvad med at du forholder dig til de uendeligt mange sider, der foreskriver, at man som nogenlunde erfaren løfter er nødt til at bulke for at få større muskler? Eller er en enkelt side, hvor du har skimmet nogle tabeller hist og her, nok til at sætte tvivlen i gang hos dig?

Alphaville skrev:Der er ingen, på denne jord, som har opfundet den dybe tallerken, den blev opfundet før vores tid. Medmindre at man er forsker i kost, så tror jeg ikke på, at man at man kan undgå, at have brug for hjælpe af andre, til at sammensætte sin kost. Og med hjælp af andre, så er hjælp: bøger, artikler og eller mundtlig/skriftlig vejledning.

Der er masser af hjælp at hente i newbies-file linket. Læs alle links under kost - GRUNDIGT.
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Jmt skrev:Hvis du ikke kan lave en kostplan fra bunden har du ikke det basale på plads. End of discussion. Om den er god, og kan forbedres, er en anden snak.

Jeg er uenig. Vi stopper den her. Det er intet andet end mudderkast og det sømmer sig ikke. Har lige skrevet et kæmpe langt modsvar, men så gik det op for mig, at det jo er fuldkommen latterligt at sidde og forsvare sig.

Man skal behandle hinanden ordentligt, også undertegnet, og denne tråd er vidst død for god energi og karma.

Alphaville skrev:
Jmt skrev:Hvis du ikke kan lave en kostplan fra bunden har du ikke det basale på plads. End of discussion. Om den er god, og kan forbedres, er en anden snak.

Jeg er uenig. Vi stopper den her. Det er intet andet end mudderkast og det sømmer sig ikke. Har lige skrevet et kæmpe langt modsvar, men så gik det op for mig, at det jo er fuldkommen latterligt at sidde og forsvare sig.

Man skal behandle hinanden ordentligt, også undertegnet, og denne tråd er vidst død for god energi og karma.

Det er ikke mudderkastning, du er bare uhyggeligt nærtagende. Du kan ikke forvente andet end hårdt betonede svar, når du kommer ind med sådan en lad og "findes der ikke en nem løsning?" tilgang til det hele.

Men ja, vi stopper den her. Held og lykke med at få styr på din kostplan, du er selvfølgelig altid velkommen til at poste et eksempel og få nogle input - men husk nu at få læst det basale. Antal g protein og fedt pr kg kropsvægt bl.a. Og ligevægtsindtag. Det er så enkelt. Du behøver ikke engang spise 6 måltider, 3 kan også gøre det.
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Alphaville skrev:
Pind skrev:Jeg har aldrig skrevet at du skal tage en uddannelse som kostvejleder. Jeg skrev at du skulle sætte dig ind i tingene. Her er det basale udmærket som en start, og sågar nok for de fleste. Problemet er dog at du ikke engang har det på plads. Det ved jeg, for ellers ville du ikke sidde og bruge så meget tid på at søge efter noget der ikke findes.

Her peger du lidt fingre. Og viser din arrogance? Eller er jeg forkert på den? Men om ikke andet, så har jeg jo slet ikke påstået at jeg er et geni til dette, blot at jeg har læst i flere timer og HAR LÆST linket. Om du vil tro det eller ej. Måske er jeg bare ringere begavet. Jeg spørger om hjælp!

Du kan sagtens kalde mit indlæg for arrogant og påstå at jeg peger fingre. Grunden her til er at du ikke vælger at tage imod de råd og vejledninger der bliver givet dig. Det finder jeg personligt pisse irriterende at man tillader sig at spørge om hjælp og så ellers ignorerer det hjælp man får. Så ryger min pædagogik ud af vinduet.

Alphaville skrev:Hvorfra ved du egentlig fra, at jeg ikke har styr på den basale kost? Jeg har ikke nævnt nogle madprodukter. Ikke engang ordet "kulhydrater" er røget ud af mine skrivende fingre. Det må vidst være en tolkning :)

Jeg VED at du ikke har styr på det basale. Det ved jeg fordi at hvis du havde det, så ville du kunne stykke en kostplan sammen selv, poste den og modtage konstruktiv ris/ros. På trods af det har været sagt til dig, at det er måden vi gør det på her på sitet, så vælger du stadig ikke at gøre det. Altså må man jo konkluderer at du ikke kan finde ud af det. Længere er dan sådan set ikke.

Alphaville skrev:

Herre jemini. Fedt! :D Hvis der findes sådan nogle planer, som jeg kan justere i, alt efter højte, dagens program and so on, så har du jo svaret på mit spørgsmål. Har du nogle links? For så er der jo faktisk kostplaner, om de så ikke er 7 dage lange, så kan jeg jo bare mixe dem lidt. Jeg har fundet to. Men synes at det er lidt kedeligt at mixe to. Og de stemmer ikke overens. Bodybuilders egen, og så en anden. Som min afbrændte hjerne ikke kan opstøve lige nu

Hvis du havde gidet læse det link som jeg tidligere refererede til, så ville du vide hvor de var.

Jeg prøver en sidste gang... Læs nu for fanden det link du er blevet givet, og lad være med kun at bruge 3 - 4 minutter på det. Det hele du har brug for ligger i det link.

Hvis du er i tvivl om hvilket link det er så kommer det her: newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste