Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

alllstar skrev:Hvad kommer lændesmerterne af. Er det opbygget over længere tid eller opstået pludseligt.

M4ds skrev:alllstar skrev:Hvad kommer lændesmerterne af. Er det opbygget over længere tid eller opstået pludseligt.
Det er kommet sådan lidt on/off. Første gang var det pga. BSQ hvor jeg ikke havde fået varmet ordentligt op, senere hen er det også begyndt at komme af hofteekstensions øvelser som SLDL eller RDL. Nu kan jeg ikke længere back squatte. Jeg er for låst til at få ordentlig ROM på, og jeg det gør ond i lænden lige så snart jeg unracker stangen. Ellers kommer det generelt også af de forskellige dødløft varianter, nogle værre end andre.
Så tja, første gang var i sommers, hvorefter jeg holdte 3-4 ugers HELT pause fra træninger. Dernæst trænede jeg SLDL i en månedstid, hvilket fungerede fint. Efterfølgende skiftede jeg over til RDL, hvor den så var gal igen. Dernæst tog jeg en månedstid hvor eneste hofteekstension var fra backextensions/hyperextensions, hvorefter jeg igen ville prøve kræfter med lidt BSQ. Dette var dog stadig ikke muligt, så den sidste månedstid har den stået på FSQ og almindelig dødløft, men dette fungerer heller ikke rigtigt for mig længere. Så i stedet for at blive ved med at presse citronen, var idéen at give kroppen lidt ro i form at unilateralt arbejde. Ser helst ikke, at jeg helt skal holde mig fra træning i en periode. Men hvis det er dette der skal til, så må det være sådan.

alllstar skrev:Mig der skrev forkert, ser først fejlen nu. Selvfølgelig mener anterior. Årsagen, som jeg nævnte tidligere er muskelubalance mellem front og bag. Opstod for mig med manglende fokus på core og formentlig hamstring/glutes efter knæoperation. Herunder kan stramme hoftebøjer være en medvirkende faktor, som "hiver" hoften fremad. En omgang SMR med en lacrosse/basebold på ydersiden af hoften, kan give et peg om dette. Ellers burde din fys kunne identificere dette relativ hurtigt? Angående unilateral bentræning, har Mike Robertson seminaret bulletproff kness. Virkelig god gennemgang han giver. Ved dette ligger optaget på nettet.

NGS skrev:alllstar skrev:Mig der skrev forkert, ser først fejlen nu. Selvfølgelig mener anterior. Årsagen, som jeg nævnte tidligere er muskelubalance mellem front og bag. Opstod for mig med manglende fokus på core og formentlig hamstring/glutes efter knæoperation. Herunder kan stramme hoftebøjer være en medvirkende faktor, som "hiver" hoften fremad. En omgang SMR med en lacrosse/basebold på ydersiden af hoften, kan give et peg om dette. Ellers burde din fys kunne identificere dette relativ hurtigt? Angående unilateral bentræning, har Mike Robertson seminaret bulletproff kness. Virkelig god gennemgang han giver. Ved dette ligger optaget på nettet.
Ville ens peg af dette være, at det virke meget ømt. Eller hvordan skal det forståes :-) ?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster