Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 901
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 900

Følg bodybuilding.dk på

ur kcal beregner

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Nogen der kan anbefale et ur/armbånd what ever, der virker som kan vise hvor mange kcal jeg forbrænder ret så præcist. Prisen er ligemeget, det skal bare virke.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: City Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det kan intet ur vise.

Der er muligvis nogen der kan give dig et cirka tal, ligesom kcal beregnere på nettet, baseret på en standard formular.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Logbog: Vis logbog

Larsjensen skrev:Nogen der kan anbefale et ur/armbånd what ever, der virker som kan vise hvor mange kcal jeg forbrænder ret så præcist. Prisen er ligemeget, det skal bare virke.

Det kan godt lade sig gøre, men så skal du gå med en heart-rate strap også. Det kan godt blive besværligt.
FRIENDS DON'T LET FRIENDS LIFT LIGHT
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Snake Mountain Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00

Kostplan: Vis kostplan

jeg tror de andre misforstår hvad du søger.

det du søger er bare et ur/armbånd der viser hvor meget du forbrænder i løbet af dagen ikk?
det er det man kalder et fitness/aktivitetarmbånd.

det vigtigste er at det kan synkronisere med din smart phone.

nike har lavet det der hedder et nike fuel og fuel +se som har et lækkert design og mange lækre funktioner. det er vist tilpasset begge styre systemer ios og android
samsung har lavet gear fit, men passer f.eks ikke til ios
garmin har lavet vivofit og jeg mener også det både er til ios og android

der er flere der ude men det er dem jeg høre bedst om. Forskellen mellem de 3 er ikke så store, da de kan det samme.
så vælge det der passer til din smart phone og det design du bedst kan lide

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 82.50
- Dødløft: 117.50

Tak for svarene

Jo jeg søger et ur der kan vise hvor meget man forbrænder fx. når jeg træner, men jeg har ikke den store tiltro til det, da jeg også har hørt hvis det skal være præcist skal man have sådan et heart-rate strap på som Barry også skriver
Brugeravatar

Træner her: City Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Barry skrev:
Larsjensen skrev:Nogen der kan anbefale et ur/armbånd what ever, der virker som kan vise hvor mange kcal jeg forbrænder ret så præcist. Prisen er ligemeget, det skal bare virke.

Det kan godt lade sig gøre, men så skal du gå med en heart-rate strap også. Det kan godt blive besværligt.

Selv det kan man vel stille et stort spørgsmål tegn ved om det er noget værd, da det vel kun siger noget om hvor meget en muskel arbejder. Nemlig hjertet.

Din puls falder hurtigere til ro hvis du er i god form. Så hvis du løber 100 m med samme hastighed, så vil du bruge færre cal hvis du er i god form, da din puls hurtigere vil falde til hvile. Nej vil.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Jeg har et pænt dyrt polar ur med kcalorieberegner og prøvede et par dage hvor jeg havde det på fra jeg stod op til jeg gik i seng, og jeg mener den sagde 2200kcal på en dag men spiste 3000+ uden at tage på, så jeg tror ikke den vil leve op til dine forventninger

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Udgaard skrev:
Barry skrev:

Selv det kan man vel stille et stort spørgsmål tegn ved om det er noget værd, da det vel kun siger noget om hvor meget en muskel arbejder. Nemlig hjertet.

Din puls falder hurtigere til ro hvis du er i god form. Så hvis du løber 100 m med samme hastighed, så vil du bruge færre cal hvis du er i god form, da din puls hurtigere vil falde til hvile. Nej vil.

Sådanne ur bruger en formel som tager alder og vægt i betragtning, derfor kan de sige give dig et tal på, hvor meget hele kroppen forbrænder under fysisk aktivitet.

Kalorier forbrændt = [(Alder x 0.2017) — (Vægt i lbs x 0.09036) + (Slagfrekvens x 0.6309) — 55.0969] x Tid / 4.184.
Brugeravatar

Styrkeliste

Barry skrev:
Udgaard skrev:
Barry skrev:

Sådanne ur bruger en formel som tager alder og vægt i betragtning, derfor kan de sige give dig et tal på, hvor meget hele kroppen forbrænder under fysisk aktivitet.

Kalorier forbrændt = [(Alder x 0.2017) — (Vægt i lbs x 0.09036) + (Slagfrekvens x 0.6309) — 55.0969] x Tid / 4.184.

Jeg siger ikke det ikke er bedre. Det er bare stadig en dårlig approximation.

Hver gang belasningen falder under træning vil pulsen falde og dermed den forbrænding der bliver noteret. Hastigheden hvormed pulsen falder, er afhænging af din kondi. Så med mindre du køre med konstant puls under din træning, vil din kondi have indflydelse på hvor mange forbrændte kalorier der bliver noteret.

Så til det han ber om er svaret vel. Der findes ikke noget udenfor et laboratorium der er ret precist (om end noget er bedre end andet).
Brugeravatar

Udgaard skrev:Din puls falder hurtigere til ro hvis du er i god form. Så hvis du løber 100 m med samme hastighed, så vil du bruge færre cal hvis du er i god form, da din puls hurtigere vil falde til hvile. Nej vil.

Om slagfrekvensen falder eller stiger på grund af ens kondition er da fløjtende ligegyldigt?- Uret tager brugerens slagfrekvens, vægt og tiden hvori der arbejdes i betragtning.
Brugeravatar

Styrkeliste

Barry skrev:Om belastningen falder eller stiger på grund af ens kondition er da fløjtende ligegyldigt?- Uret tager hans slagfrekvens, hans vægt og tiden hvori der arbejdes i betragtning.

Slagfrekvensen er for at transportere blodet rundt. I forbindelse med motion er det primært for at transporter ilt. Hvor god blodet er til at transportere ilt, er afhængig af mængden af hæmoglobin i blodet og hvor god musklerne er til at modtage ilten er afhængig af mængden af myoglobin i musklerne. Hvis man måler på mængden af ilt på indåndings og udåndings luften kan man måle forbrændingen (man kan også måle den forbrænding der er sket uden ilt, på nogen lunde samme måde, men kan ikke lige helt huske hvordan).

Slagfrekvensen er ikke et udtryk for energiforbruget, men et udtryk for hvor meget hjertet er nød til at arbejde for forsøge at forsyne musklerne med ilt. En med god kondi har sjovt nok flere røde blodlegemer i blodet og dermed mere hæmoglobin til at transportere ilten. Han/hun kan derfor hurtigere betale sin iltgæld og får derfor hurtigere lavere puls. Så hvis han går fra at spurte til at jogge vil han i følge din slagfrekvens måling bruge mindre energi hvis han er i god for end hvis han er i dårlig, da hans slagfrekvens hurtigere falder ned til jogge niveau, hvis han er i god form i forhold til hvis han er i dårlig form. Not true.
Brugeravatar

Jeg har et ur fra Polar, et FT7, det synes jeg egentlig meget godt om. Det er med sådan en heart rate fidus-bælte under brystet. Den måler puls, kcalorier, tid osv. Selv når jeg har svedt meget, så har bæltet ikke været oget problem, mærker det slet ikke, når jeg træner :)

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Squat: 85.00

Udgaard skrev:
Barry skrev:Om belastningen falder eller stiger på grund af ens kondition er da fløjtende ligegyldigt?- Uret tager hans slagfrekvens, hans vægt og tiden hvori der arbejdes i betragtning.

Slagfrekvensen er for at transportere blodet rundt. I forbindelse med motion er det primært for at transporter ilt. Hvor god blodet er til at transportere ilt, er afhængig af mængden af hæmoglobin i blodet og hvor god musklerne er til at modtage ilten er afhængig af mængden af myoglobin i musklerne. Hvis man måler på mængden af ilt på indåndings og udåndings luften kan man måle forbrændingen (man kan også måle den forbrænding der er sket uden ilt, på nogen lunde samme måde, men kan ikke lige helt huske hvordan).

Slagfrekvensen er ikke et udtryk for energiforbruget, men et udtryk for hvor meget hjertet er nød til at arbejde for forsøge at forsyne musklerne med ilt. En med god kondi har sjovt nok flere røde blodlegemer i blodet og dermed mere hæmoglobin til at transportere ilten. Han/hun kan derfor hurtigere betale sin iltgæld og får derfor hurtigere lavere puls. Så hvis han går fra at spurte til at jogge vil han i følge din slagfrekvens måling bruge mindre energi hvis han er i god for end hvis han er i dårlig, da hans slagfrekvens hurtigere falder ned til jogge niveau, hvis han er i god form i forhold til hvis han er i dårlig form. Not true.

Hvorfor blander du den arterievenøse iltforskel ind i dette? - Selvfølgelig kan man bruge slagfrekvensen til at udarbejde et billede af hvor hårdt en person arbejder, ved at bruge hans vægt og hans alder til at fuldende udregningen. Jeg tror ikke du har forstået hvad denne 'post' går ud på.
Brugeravatar

Styrkeliste

Barry skrev:Hvorfor blander du den arterievenøse iltforskel ind i dette? - Selvfølgelig kan man bruge slagfrekvensen til at udarbejde et billede af hvor hårdt en person arbejder, ved at bruge hans vægt og hans alder til at fuldende udregningen. Jeg tror ikke du har forstået hvad denne 'post' går ud på.

Larsjensen skrev:... som kan vise hvor mange kcal jeg forbrænder ret så præcist.

Tror bare vi skal blive enige om, at vi ikke er enige om, hvad ret så præcist er.
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster