Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1125
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1122

Følg bodybuilding.dk på

usædvanlig træning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hej gutter
Jeg går til fys. med mine knæ lige i øjeblikket. Derfor har jeg fået besked på ikke at må træne med vægte da det belaster mine knæ. (Han vil heller ikke have jeg kun træner overkrop :? :cry: ) Så jeg skal have lavet et trænings program m. kropvægts øvelser. Men jeg aner ikke hvad for noget jeg skal lave. er der nogle som har et program eller bare råd?

PS: kan ikke træne noget der belaster mine knæ. Så skal slet ikke træne ben. Jeg har haft trænet fb før.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Er en af fys'ens opgaver ikke netop at give dig nogle øvelser du kan lave??
..eller er der noget jeg har misforstået..?
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Til at styrke min overkrop? Nej det er det ikke. Han fokusere på mit knæ som er det eneste der er noget i vejen med. Jeg har skam øvelser for knæene. Men vil gerne styrketræne samtidig, men må ikke. Og derfor skal jeg jo lave kropvægts øvelser så jeg kan lave et program for overkroppen som ikke belaster knæene.

savetheworld skrev:Jeg har skam øvelser for knæene.
oki doki..

Push-ups - såfremt knæet kan holde til den stilling..
Dips
Chin-ups/pull-ups
Body Rows
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00

Hvorfor må du gerne træne med kropsvægt hvis du ikke må træne med stænger? Synes det lyder rimeligt mærkeligt :? Træning med vægte belaster jo ikke pr definition knæene, det er jo bare et spørgsmål om at vælge øvelserne rigtigt.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Skal dog lige siges at jeg ikke gider gå i centret når det un er for så lidt. Så noget der kan laves hjemme :D

Hvis du har fået afvide du ikke må træne din overkrop med vægte af din fys, så ville jeg heller ikke bruge kropsøvelser, da de sagtens kan sammenlignes for vise kropøvelser som dips/chins er da mere krævende ind vægte.
Train insane! Or remain the same

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00

Friche skrev:Hvorfor må du gerne træne med kropsvægt hvis du ikke må træne med stænger? Synes det lyder rimeligt mærkeligt :? Træning med vægte belaster jo ikke pr definition knæene, det er jo bare et spørgsmål om at vælge øvelserne rigtigt.

Undskyld, men jeg ved det virkelig ikk.

Okay. Så dropper jeg bare det med krop vægt øvelser. Er her en der kan slette topic?

savetheworld skrev:Okay. Så dropper jeg bare det med krop vægt øvelser. Er her en der kan slette topic?

Er du sikker? Det er jo som sådan ikke fordi det er et dumt spørgsmål, jeg undrer mig bare over at fyssen har sagt du må træne kropsvægtøvelser hvis du ikke må træne vægte :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Friche skrev:
savetheworld skrev:Okay. Så dropper jeg bare det med krop vægt øvelser. Er her en der kan slette topic?

Er du sikker? Det er jo som sådan ikke fordi det er et dumt spørgsmål, jeg undrer mig bare over at fyssen har sagt du må træne kropsvægtøvelser hvis du ikke må træne vægte :)

Fysen har ikke sagt jeg gerne må træne krop vægts øvelser, men vil jeg da tro at jeg må.

savetheworld skrev:
Friche skrev:

Fysen har ikke sagt jeg gerne må træne krop vægts øvelser, men vil jeg da tro at jeg må.

Det giver ingen mening at det ene skulle være tilladt mens det andet ikke er, så jeg fortolker det sådan, at du ikke må gøre nogen af delene. ..
hvor lang tids pause er du blevet beordret ?
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV

Er der ikke gået lidt kludder i det nu?

Han må ikke træne øvelser der belaster knæene, men fysioterapeuten har ikke sagt noget om træning af resten af kroppen. Af den grund må han gerne træne overkroppen med vægte, men fordi han ikke gider at gå i centeret for så lidt træning, vælger han at træne derhjemme - hvilket er grunden til det skal være et program bestående af kropsvægtsøvelser og ikke vægte. Eller hvad? :)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00

savetheworld skrev:hej gutter
Jeg går til fys. med mine knæ lige i øjeblikket. Derfor har jeg fået besked på ikke at må træne med vægte da det belaster mine knæ. (Han vil heller ikke have jeg kun træner overkrop :? :cry: ) Så jeg skal have lavet et trænings program m. kropvægts øvelser. Men jeg aner ikke hvad for noget jeg skal lave. er der nogle som har et program eller bare råd?

PS: kan ikke træne noget der belaster mine knæ. Så skal slet ikke træne ben. Jeg har haft trænet fb før.

flamingopikken skrev:Er der ikke gået lidt kludder i det nu?

Han må ikke træne øvelser der belaster knæene, men fysioterapeuten har ikke sagt noget om træning af resten af kroppen. Af den grund må han gerne træne overkroppen med vægte, men fordi han ikke gider at gå i centeret for så lidt træning, vælger han at træne derhjemme - hvilket er grunden til det skal være et program bestående af kropsvægtsøvelser og ikke vægte. Eller hvad? :)

som jeg læser det må han slet ikke træne, men vil give dig ret i at det ikke giver megen mening. .
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV

At han ikke kun må træne overkrop er jo klart.. Knæet skal jo styrkes på en eller anden måde, ellers bliver det jo aldrig bedre!
Always getting better.
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009

Geografisk sted: Herlev

Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00

the-QB skrev:At han ikke kun må træne overkrop er jo klart.. Knæet skal jo styrkes på en eller anden måde, ellers bliver det jo aldrig bedre!

Lige præcis, så det giver ingen mening kun at træne overkrop.

Så vidt jeg kan forstå har en fået en række øvelser, der hjælper på knæene. Trådstarter - du kan søge lidt her på sitet efter bodyweight/kropsvægtøvelser, til inspiration :)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00

flamingopikken skrev:
the-QB skrev:At han ikke kun må træne overkrop er jo klart.. Knæet skal jo styrkes på en eller anden måde, ellers bliver det jo aldrig bedre!

Lige præcis, så det giver ingen mening kun at træne overkrop.

Så vidt jeg kan forstå har en fået en række øvelser, der hjælper på knæene. Trådstarter - du kan søge lidt her på sitet efter bodyweight/kropsvægtøvelser, til inspiration :)

Jeg har selv døjet med begge knæ. Eller døjer faktisk pt. med det ene, i det jeg blev opereret for ti dage siden i det. Jeg synes det giver fin mening at træne overkroppen i den periode jeg er i pt. (og som trådstarter tilsyneladende også befinder sig i) - alternativet er at ingen træning overhovedet (i hvert fald udelukkende genoptræning for knæene) og det vil jeg bestemt mene er dårligere og "mere meningsløst"! Man kan lige så godt træne det man kan og holde det ved lige, mens man venter på at resten af kroppen er klar:)

/Keki

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster