Jeg er ved at strikke en kostplan sammen, eller jeg prøver i hvertfald på det.
Jeg er dog ikke nået så langt da jeg ikke helt synes at jeg kan få puslespillet til at gå op.
Lige umiddelbart har jeg både regnet mit ligevægtindtag ud, samt hvor mange g fedt og protein jeg skal have.
Har flere steder læst om det IKKE er muligt med både fedttab og stigende eller vedholdende muskelmasse. Hvilket selvfølgelig også lyder helt fair
Problemet er dog at jeg som så mange andre ikke er interesseret i at miste muskelmasse, men vigtigst af alt, heller ikke har et kalorieoverskud da jeg gerne vil forvandle min fustage til et gammeldags vaskebræt. Dermed sagt at min fedt procent ikke behøver at blive højere.
Så skal jeg bulke eller cutte?
Førhen da jeg har smidt et par kilo, gik jeg ind for Low carb princippet. Det finder jeg meget tiltalende og vil helst foretrække en lignende metode.
Jeg har taget udgangspunkt i de tal jeg har regnet ud som ser ud således:
22 år
85,8 kg
185cm
Træning 4-5 gange i ugen. Styke og Cardio
Bonus info:
Jeg har forholdsvis tykke lår og mangler ikke noget på røven.
Min fedtprocent kan jeg desværre ikke huske helt præcis, men den ligger omkring 11-12%.
Ligevægt: 3126kcal
Med udgangspunkt i 2g protein pr kg bliver det nogenlunde 170g hvilket er godt og vel 680kcal.
Fedtmæssigt: 86,5g hvilket er omkring 781kcal.
Det giver sammenlagt 1461kcal, dermed fortæller min geniale matematiske hjerne mig, at der mangler 1665 for at jeg når min ligevægtsindtagelse hvis dette skulle være tilfældet.
Det er lidt her jeg står af. Højest sandsynlig fordi jeg har lavet en fejl 40 eller fordi jeg simpelthen er uvidende.
Jeg håber derfor at der findes en med den rette fornuftige tone, der kan skubbe mig lidt på rette vej.
Da jeg desværre ikke er helt så klog på området ofrer jeg gerne lidt mønter på vejledning og udarbejdelse til en kostplan hvis dette kræves og er nødvendigt.
Godnat herfra
Henrik :-)